Sledujte nás na YouTube

Apple za dva roky představí chytré brýle, za pět let automobil, tvrdí uznávaný analytik

Před nedávnem dosáhla tržní hodnota společnosti Apple magické hranice jednoho bilionu dolarů, přičemž největší podíl na tomto čísle má jednoznačně fenomén posledních deseti let, telefon iPhone. Z jednoho produktu se ale nedá žít donekonečna, firma z Cupertina tak musí najít další produkty, které ji budou pomáhat k růstu. Jaké to budou, popsal uznávaný analytik Ming-Chi Kuo.

Chytré brýle už za dva roky

Podle něj Apple už za dva roky představí vlastní chytré brýle, respektive zařízení, které dokáže do reálného světa promítnout virtuální objekty. Toto zařízení má disponovat obrazovkou s vysokým rozlišením a pokročilou technologií bezdrátového přenosu pro komunikaci.

Vývoj jablečných brýlí v minulosti naznačil i analytik Gene Munster z Loup Ventures, ten však odhaduje jejich příchod až v roce 2021, a to kvůli nevyzrálosti současných technologií. Munster odhaduje, že Apple v prvním roce dostupnosti prodá 10 milionů brýlí, jejichž cena se má údajně pohybovat okolo 1 300 dolarů (asi 30 tisíc korun bez DPH).

Za pět let automobil

Nejsou to však pouze brýle, které podle Ming-Chi Kua v budoucnu poženou Apple kupředu, už v roce 2023 má být odhalen Project Titan, tedy autonomní automobil „Apple Car“. Ten má údajně ambice změnit automobilový průmysl podobně, jako to udělal před deseti lety iPhone ve světě smartphonů. Apple by měl u svého automobilu zužitkovat své know-how ze souznění hardwaru a softwaru, stejně tak by mohl využít své schopnosti v oblasti rozšířené reality.

Nutno podotknout, že situace okolo projektu Titan je v současné době nejistá – spekulovat se o něm začalo v roce 2014, přičemž Apple následně selhal ve vyjednávání se zaběhlými automobilkami na spolupráci. V projektu prý bylo zaměstnáno přes 1 000 zaměstnanců, vesměs inženýrů na automobilový hardware a navigační software, avšak v roce 2016 tým opustil jeho šéf Steve Zadesky a otěže převzal dlouholetý manažer Apple Bob Mansfield. Pod jeho vedením byl Project Titan značně ořezán a začal se soustředit pouze na software a podpůrná řešení. O tom, že práce na vlastním automobilu zcela neustaly, přiživuje pouze fakt, že v minulém týdnu se zaměstnancem Apple stal vedoucí technický pracovník Doug Field, který v posledních letech pracoval pro Teslu.

Překoná hodnota Apple 2 biliony dolarů?

Ať je tedy současná situace okolo automobilu Apple jakákoliv, Ming-Chi Kuo očekává, že díky němu a rozšířené realitě a neustále rostoucím tržbám ze služeb by se Apple mohl stát v budoucnu první společností, která překoná tržní hodnotu 2 biliony amerických dolarů.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

6 komentářů

  1. . (neregistrovaný)

    Ty brýle jsou reálné, ale to auto mi připadá jako blbost a podle toho návrhu by vypadalo odporně. A co se týče Applu, bude to mnohem dýl, než je zde uvedeno.

  2. QNX (neregistrovaný)

    Auto? Možno treba si však uvedomiť že auto ľudia nemenia každý rok ako telefón za nový model. A teda, že Apple nebude na tom tak profitovať a ak si domyslíme Apple maržu to auto bude stáť možno toľko ako Ferrari.
    Myslím si že pre Apple by bolo výhodnejšie priniesť akýsi Car kit kde by ponúkal po inštaláciu infotaimant + navigáciu + autonómne riešenie atď a to predával automobilkám.

    • Lekoš (neregistrovaný)

      Přesně tak, jsem podobného názoru. Plus ještě možnost jak přidávat další služby pro auta za měsíční předplatné….

    • QNX (neregistrovaný): Chlapče, ty jsi ale zaseklý v 20. století:) Pokud nyní vznikají nové projekty na vozy, nikde není psáno, že se primárně zaměřuje na vlastnictví;)
      Ostatně, furt čteme, jak je vlastnění dnes vlastně špatně (operativní leasing, HW ve firmě na leasing, stream obsahu, předplatné knihoven, apod.) a do toho samozřejmě sdílená ekonomika.

      Představa, že Apple bude chtít lidi nahnat do autosalonu co 4 roky a prodávat jim tunu železa a budovat si “americký sen”, tak to jsi setsakra vedle:D

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Otázka jak se to vyvine. Ekonomicky silné země nejsou nejlidnatější země. A zatímco telefony a konvenční vozy jsou použitelná skoro po celé zeměkouli.

        Takže zatímco iPhone použije i “mongolský pastevec sobů” stejně jako použil automobil s konvenčním pohonem a řízením . EV s autonomním řízením to nebude.

        Ono možná +90% z 3,5 až 4 milionů obyvatel Silicon Walley má Teslu a co je 4miliony proti desítkám milionů až miliardám lidí kteří potřebují konvenční vozidlo mimo Kalifornii, mimo USA, mimo Ameriku..

        Úplně stejně se plácají po ramenou producenti Internetového obsahu kolik prodají obsahu… …a pak se přijde stím že v Asii ,Africe , jižní střední Americe se prodalo více analogových audio kazet.

      • Ta reakce asi patřila někam jinam.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *