Česká republika je vyhledávaným cílem filmařů. Dobré podmínky, nízké ceny a atraktivní lokality jsou skvělou kombinací, kterou zahraniční štáby hojně využívají. Obzvláště si oblíbili naše hlavní město, kde několikrát natáčel své reklamy také kalifornský gigant Apple. Tentokrát se opět vrátil na místo činu, aby v naší zemi opět natočil novou reklamu, která se zaměřuje na zabezpečení, konkrétně sledování uživatelů skrze chytré telefony.
Reklama nese název Privacy on iPhone a slouží k propagaci nové funkce Tracking Transparency, která přišla v rámci aktualizace na iOS 14.5. Díky ní mohou uživatelé iPhonu a iPadu rozhodnout, zda chtějí aplikacím povolit sběr dat pro marketingové účely. Podle serveru Apple Insider si tuto funkci aktivovalo přes 96 % uživatelů iOS ve Spojených státech, což se nelíbí velkým firmám, jako je Facebook, které ze sběru dat od uživatelů do značné míry profitují.
https://www.youtube.com/watch?v=8w4qPUSG17Y&ab_channel=Apple
Nová reklama se odehrává například v Dejvicích v kavárně Místo, na Jungmannově náměstí, u Právnické fakulty Univerzity Karlovy, před hotelem Astoria na Rybné nebo u Nové scény Národního divadla. V pozadí hraje chytlavá a tematická skladba Mind Your Own Business od skupiny Delta 5.