- Apple to s nasazením CarPlay Ultra u automobilek nemá jednoduché
- Systém je aktuálně k dispozici jen ve vozidlech Aston Martin, ostatní značky jsou zdrženlivé
- Nyní ze spolupráce vycouvala bavorská automobilka BMW
Měl to být jednoduchý a snadno použitelný systém pro moderní vozy, který by automobilkám odlehčil od jedné velké starosti. Namísto toho to vypadá, že o něj takřka nikdo nestojí. Řeč je o systému CarPlay Ultra, který v letošním roce představila společnost Apple. Systém navazuje na základní CarPlay, přičemž na rozdíl od něj nefunguje jen jako vrstva v rámci infotainmentu od konkrétní automobilky, ale jako plnohodnotný systém, jenž má pod palcem všechny funkce automobilu. Právě v softwaru nejsou výrobci vozidel příliš kovaní a než software z jejich dílny dostane do konkrétních vozidel, je nezřídkakdy pomalý a zastaralý.
BMW ve vztahu k Applu zařadilo zpátečku
Právě s tím měl CarPlay Ultra pomoci tím, že přenechá software odborníkům, zatímco automobilky se budou moci soustředit na to nejdůležitější, tedy výrobu „hardwaru“. Z ušlechtilého plánu se ale pomalu stávají trosky. S čím Apple patrně příliš nepočítal, je konzervativní prostředí automobilového průmyslu, který si nerad nechává sahat do svých produktů, a pokud má možnost si něco udělat sám, raději sáhne po této variantě, a to i v případě, že výsledek bude o poznání horší. Jinými slovy, nejedna automobilka se nerada vzdává kontroly nad svým produktem, i když to pro ni znamená, že zákazníkům nabídne horší řešení.
Apple při představení CarPlay Ultra sliboval spolupráci s řadou automobilek, avšak v současné době došlo k použití tohoto systému pouze u luxusní značky Aston Martin. Přislíbena byla i spolupráce s jihokorejským gigantem Hyundai, který měl systém nasadit nejen ve svých vozech, ale také ve značkách Kia či Genesis. V Soulu se ale evidentně řídí úslovím „slibem nezarmoutíš“ a prozatím to nevypadá, že by se do implementace gigant z Korejského poloostrova nějak zvlášť hrnul. Svůj záměr implementovat CarPlay Ultra přislíbily také značky jako Porsche, Ford, Honda, Nissan či Land Rover, avšak ani ony jej ještě v praxi nenasadily.
Nepřehlédněte
BMW na CESu představilo nový systém iDrive. Vypadá naprosto skvěle a disponuje umělou inteligencí
Namísto toho se množí seznam automobilek, které dávají Applu „košem“. Už dříve se negativně k systému od Applu vyjádřily například Mercedes-Benz, Volvo, Polestar a Renault, což nejsou žádné neznámé značky. Nyní se k nim oficiálně přidalo také BMW, jež dříve bylo spolupráci s Applem nakloněno, avšak nyní se raději bude soustředit na rozvoj vlastního systému iDrive X, který je součástí nového směru značky s názvem Neue Klasse.