TOPlist

Aplikace Uber konečně dostává funkci, která usnadní komunikaci mezi řidičem a cestujícím

Když přišla na trh alternativní taxislužba Uber, která výrazně snížila ceny jízdného, nebylo divu, že se proti ní začali bouřit řidiči, kteří se vozením cestujících také živili, ačkoliv pod značkou některé z velkých firem. Od té doby byl Uber na mnoha místech zakázán, u nás například v Brně, kde byl ale znovu povolen, reputaci pak příliš nepřidala ani nařčení cestujících, že je řidiči sexuálně obtěžovali, nebo aktuální kauza, kdy zástupci firmy údajně vědomě půjčovali svým řidičům auta, která nebyla technicky v pořádku. I přes to však firma směřuje svou pozornost kupředu a konečně přichází s vítanou funkcí, která v aplikaci chyběla.

Dosud služba fungovala tak, že po objednání vozu se mohli cestující s řidičem spojit skrze komunikační aplikace třetích stran. Ve většině případů se jednalo o WhatsApp, mnohdy bylo ale nutné komunikovat s řidičem přes SMS, což ale vyšlo především v zahraničí poměrně draho, a nebo zkrátka čekat a doufat, že se obě strany najdou.

Vývojáři platformy však konečně přímo do aplikace implementovali chat, takže si cestující ani řidič nemusí lámat hlavu s tím, jakou aplikaci mají oba nainstalovanou, a přes kterou se mohou domluvit kde se potkají, aniž by zbytečně utráceli peníze navíc. Myslelo se i na bezpečnost, a tak jsou příchozí zprávy řidičovi automaticky předčítány nahlas, aby se mohl stále věnovat řízení. Po přečtení zprávy se pak stačí dotknout displeje, čímž se cestujícímu odešle emoji zdvihnutého palce na znamení, že řidič zprávu dostal.

Aktualizace se v obchodech pro iOS i Android objeví v následujících týdnech.

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku