Sledujte nás na YouTube

Alza příští týden v Praze otevře prodejnu budoucnosti. Vývoj stál 5 milionů

Alza na pražské Floře příští týden otevře nově koncipovanou samoobslužnou prodejnu, která by měla do budoucna nahradit výdejní boxy. Hlavní prioritou je podle provozovatele rychlost, komfort a pohodlí při nákupu i neomezená otevírací doba.

Celý proces nákupu je prakticky totožný s nákupem na showroomu nebo v klasické prodejně. Zákazník si může na webových stránkách objednat zboží s možností vyzvednutí na prodejně, nebo si rovnou na místě zboží objednat, zaplatit a ihned odnést. Po zaplacení se otevřou bezpečnostní dveře a světelná signalizace vás dovede přímo k boxu, kde je přichystáno zboží k výdeji.

Zboží je možné objednat…

Na místě je k dispozici videoterminál, kde vyškolení pracovníci v případě potřeby poradí s výběrem zboží. I tato služba bude v provozu non-stop. Na samotné prodejně je k dispozici téměř 400 boxů, které jsou již předem zásobeny nejatraktivnějším a nejžádanějším zbožím – přes parfémy, telefony až po televize. Doplňování zboží probíhá dvakrát denně a prodejna je schopna za den odbavit přibližně 1000 zákazníků.

…a ihned vyzvednout z boxu.

V místnosti jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu vybraného výhradně na základě preferencí zákazníků. Odnést okamžitě si tak lze například i velkou televizi s úhlopříčkou až 150 cm, počítače, mobilní telefon a další produkty.

Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně a vývoj vyšel na 5 milionů korun. Provozovna je vybavena schránkami upravenými na míru 80% portfolia. Vstupní skla jsou ze speciálního tvrzeného materiálu odolného běžným nárazům, podlaha je pokryta kaučukem. Zásobována bude zpočátku realizováno dvakrát denně.

Pobočka, která se nachází na rohu ulic Vinohradská a Jičínská přímo u výstupu metra, je pilotním projektem. Ostrý provoz je plánován na polovinu příštího týdne. Ve druhém kvartále se plánuje otevření dalších dvou poboček na Můstku a Budějovické.

Michal Mazanec

Recenzent mobilních zařízení a gadgetů. Mezi mé záliby řadím cestování, dobré filmy, hudbu, mého psa a sport. Rád si zajdu do sauny, společnosti nebo si zahraji na PlayStationu.

38 komentářů

  1. tom (neregistrovaný)

    Ja zadnou prodejnu nevidim jen vydejni alza box

  2. Krtek (neregistrovaný)

    Tady je aspoň vidět kolik ten zelenej zmetek má zisků a kolik si přiráží na výrobcích když si může dát jen tak do vývoje 5 mega a X dalších mega do výstavby té prodejny, která bude prošpikovaná tou technikou :) Zas se mu nemůže, ale upřít to, že všechno řeší fofrem a bez keců, a že ty služby jsou tomu asi odpovídající..

    • A) je na trhu dlouho, B) obrovský obrat, C) daňový ráj, D) už dávno nejede na marži (za každou cenu nejnižší).
      Jinými slovy, nějakých 5M peněz u něj opravdu nemusíš řešit ;D

    • Miša (neregistrovaný)

      TAKOVÉ FIRMY MAJÍ MINIMÁLNÍ MARŽE A NEBO I POD NÁKUP PRODÁVAJÍ , ALE DOSTANOU JEDNOU ZA ROK BONUSY ZA OBRATY A TO JSOU OROVSKÉ PŘÍIMY.

    • Jirka (neregistrovaný)

      Uff, to jsou zase moudra. Ten zeleny skret si umi narozdil od tebe spocitat, kolik usetri na nzdach obsluhy a za jakou dobu se mu investice vrati. Najdi si pojem ROI, u toho zacni.

      • karamatom (neregistrovaný)

        no tak mzdy oblsuhy sem nepleť
        to je minimálka ako vyšitá

      • Jirka (neregistrovaný)

        Je vider, ze jsi nikdy nikoho nezamestnaval. Radeji se tedy zdrz dalsich komentaru, uz tak jsi za hlupaka.

    • Lik (neregistrovaný)

      5mega KC je priblizne 200 000 € a to ti kazdy programator dosvedci ze je pre takyto system velmi poddimenzovana cena, alebo v nej nie subzahrnute uplne vsetky potrebne upravy.

    • Karel (neregistrovaný)

      znal jsem počátky alzasoftu a myslím, že si to zaslouží. Já žádné obr přirážky k výrobkům nevidím. Vidím jen ihned řešené případy a to i reklamace a pohodlnost pro nás. A to že se jim daří jen jen díky nám všem … to mi jim umožnujeme se mít tak, že dají miliony do prodejny (což taky děají pro nás) – podle mě aspoň oproti Babišovi je vidět něco co nám aspoň může připadat „hezké“ a je jasné kde na to vidělali ;-)

      • Taky si pamatuji starý Alzasoft naproti přes ulici té jejich současné centrály v tržnici.
        Člověk tam sešel po pár schůdkách a když jsme tam stáli 4 lidé, bylo tam narváno a nebylo tak k hnutí :D
        Ale myslím Karle, že si spíš na to vydělali a ne „vidělali“ :D

      • xHeretic: Myslím že sis mohl ulevit na nějakých relaxačních křeslech či postelích, co tam někdo prodával coby sharing nákladů na nájem za prostory:)
        Já jsem ale tehdy více navštěvoval Monu?, jiného prodejce, ten ale krachnul:)

  3. Zora Dvořáková (neregistrovaný)

    Kupili jsem si v Alze mrazák. Po půl roce přestal mrazit. Reklamaci neuznávají,jen v případě originálního obalu a dovezení na prodejnu. Kdo z Vás si schovává 2 roky originál obal? Pěkní šmejdi. Oprava stála 5 000kč. Pěkní šmejdi.

    • Jirka (neregistrovaný)

      Tohle je lez, nikdo po tobe nemuze vyzadovat originalni obal. Takhle hloupá ani nemuzes byt.

    • Jiří (neregistrovaný)

      originální obal a zaruční list si schovávám po dobu 2-3 let .dnes je už prakticky na všechnu elektroniku zaruční doba 2 let nicméně záruku by vám měli uznat i v případě že originální obal nemáte jen si za ten obal budete muset připlatit navíc..já v alze reklamoval 3x a nikdy nebyl problém většinou se to vyřešilo nahrazením nového kusu.Hezký den přeji

    • David (neregistrovaný)

      Je velká škoda, že tu takto lžete. Originální obal k reklamaci totiž není dle zákona vyžadován. Váš příspěvek je hloupý na první pohled.

  4. Jarda (neregistrovaný)

    To je pěkný nesmysl co tu píšete. 😃 Originální obal :D :D :D

    • Jiří (neregistrovaný)

      Jardo většina prodejců si vyžaduje originální obal nebo myslíte že to pošlou jen tak bez obalu aby se poškodilo zboží?Jednou se mi stalo totéž akorát u jiného prodejce..

      • Jerry (neregistrovaný)

        Ze zákona na to nemají právo, to je jednoduché. Na druhou stranu je povinností reklamujícího zabalit zboží tak, aby se při přepravě nepoškodilo.

      • Jirka (neregistrovaný)

        Pokud prodejce pozaduje originalni obal, tak ho s tim pozadavkem muzes klidne poslat nekam, kdyby se i tak vzpouzel, staci se zminit o moznosti konzultovat problem s COI a on se velice rychle a rad umoudri. Ze zakona nema na nic takoveho pravo.

  5. troll (neregistrovaný)

    Dobrý den, paní Dvořáková, mohl bych Vás poprosit, co to bylo za závadu?

  6. Anca (neregistrovaný)

    Jeji mozek

  7. Já osobně se Alze vyhýbám jak jen můžu a to nejen kvůli neskutečně protivné reklamě (do XXLuts bych taky nikdy nešel, to by už museli mít sakra slevy, abych se k tomu snížil), ale také kvůli přístupu a problémům u reklamací, což jsem slyšel až mockrát. HLAVNĚ opravdu NEMÁM důvod tam něco kupovat, když VŠUDE seženu to samé buď za stejnou nebo i nižžší cenu…

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      Mám opačnou zkušenost.. Alza je naprosto bezproblémová a nějaká reklama mě nezajímá

    • Všude to slušíš protože to mají obrovské množství zákazníků, což logicky generuje vyšší absolutní číslo zhrzených či (i oprávněně) odmítnutých reklamací. Opticky se ti tak zdá Alza „více zlá“.
      To máš jako jak je i zde třeba mnoho lidí zmateno velkou chybovostí aktuálních verzí OS vůči tem, které jsou roky zastaralé. Přitom i jiné operační systémy mají samozřejmě své chyby v souvislosti s novou verzí OS, jen v absolutním čísle mnohem méně takových uživatelů a tedy logicky i opticky méně problematických.

      Celé téma je o tom, brát tyhle věci poměrově, ne v absolutních číslech.

      • jj taky jsem si říkal, že to může být tím… každopádně NEVIDÍM JEDINÝ DŮVOD v Alze něco kupovat… to se stalo jen JEDNOU, kdy bývalá spolužačka chtěla pro sebe herní notebook a tam ho měli snad o 5 tis. levnější než všude jinde, ale to se u Alzy předpokládám stane jen jednou za asi tisíc let :-D

      • Stává se, stává se. Např. teď měli regulérně o 3-4 stovky levnější power banku, než zbytek trhu. Před vánoci např. BT sluchátka výhodněji než kdokoli (distributor nicméně po té udělal stejnou akci i s CZC). Je to ale o sledování konkrétní položky, kterou nepotřebuješ kupovat hned. Jinak pokud stavíš kompa za 10-15 k, obvykle ti Alza vyjde o několik set korun výše než např. CZC a jistě by se dalo jinde i o něco levněji.

      • Kompy už nestavím leta :-D Resp. vyjímečně. Dostaly se zas tam, kde kdysi dávno začaly tj. do specializovaných oblastí (hry, grafika, projektanti atd.). V současné době vybírám/instaluji/nastavuji v podstatě jen notebooky, tablety a telefony… a tam mi prostě Alza lepší cenu nikdy nenabídla…

  8. Jak kdy a jak co, to samé platí pro CZC,Mironet,Datart, Softcom,ts Bohemia atd.

  9. Hromada prachu za vyvoj a vybaveni prodejny a pak tam do kouta flaknou roll-up za par kacek..to je jak pest na oko O_o

  10. Mnoho lidí s komickou mzdou k tomu.
    Od doplňování po úklid.

  11. Ondra (neregistrovaný)

    Dotování toho uřvanýho zelenýho zmetka v televizi a vývoj za 5 mega – kdo myslíte, že to zaplatí díky vyšším cenám zboží, vy „milovaní“ zákazníci? Akce na Alze znamená, že cena klesne na úroveň u konkurence….

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      Jde mi o podporu, bezproblémové reklamace, dostupnost. To vše mi alza nabízí, takže cena je až na druhém místě.

      • Lehce nabyl, lehce pozbyl.
        Minorita.

      • Bezproblémovost reklamace je samozřejmost, dokonce s oporou v zákoně, ne benefit :) Benefit je např. více poboček (prodejce, servis, zastoupení společnosti) pro snazší dostupnost řešení, to Alza bezesporu nabízí.

        Je psal velice úsměvné číst některé borce skuhrání nad tím, že se Alza snaží dostat blíže k zákazníkům (ačkoli zrovna toto je pro reklamační řízení k prdu) a že s tím má náklady. Někteří už fakt nevědí coby a nejsou pro mě dobré ani létající pečení holubi do huby:D

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Čekám až mi na zahradě přistane zelený drona s mojí zásilku…

      • SLOVovca (neregistrovaný): No snad to bude mít jasné označení, protože pokud mi tam začne přistávat talíř s zeleným pidižvíkem, tak budu fakt nervózní:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *