Akčním kamerám GoPro se příliš nedaří, zisk se propadl o děsivých 330 %

Akční kamery GoPro byly při příchodu na trh zajímavým zařízením pro uživatele, kteří rádi pořizují záběry při činnostech, při kterých by klasickým kamerám a fotoaparátům hrozilo úplné zničení. Během té doby se však trh posunul, nabízí se mnoho levnějších alternativ a odolnost kamery příliš nemotivuje uživatele k nákupu nového modelu, se kterým firma přichází každý rok. I z těchto důvodů se čistý zisk za třetí čtvrtletí propadl oproti loňskému roku o 330 %.

GoPro Hero 4 Session: Miniaturní kamera pro všechny fanoušky adrenalinových sportů

Celkově je společnost za třetí čtvrtletí ve ztrátě 84 milionů dolarů, přičemž tržby dosáhly 241 milionů dolarů oproti plánovaným 313 milionům. Do těchto čísel se negativně promítl i fakt, že GoPro představilo dva nové produkty – akční kameru GoPro 5 a dron Karma, ani jeden z výrobků ale v září ještě nebyl na trhu. Tento rok prozatím ztratily akcie společnosti přes 60 % hodnoty. V roce 2017 však CEO společnosti Nick Woodman očekává návrat do černých čísel.

Autor článku
David Preiss
image/svg+xml
+

Kapitoly článku