Společnost Xiaomi zveřejnila výsledky svého hospodaření za období mezi červencem a zářím letošního roku. Výrobce smartphonů a další elektroniky ve třetím kvartále letošního roku utržil 70,5 miliardy čínských jüanů (asi 230 miliard českých korun), z čehož vygeneroval čistý zisk 2,1 miliard jüanů (asi 6,87 miliardy korun). V obou případech se jedná o pokles – tržby meziročně klesly o 10, zisk dokonce o 59 procent.
Za zhoršená čísla může několik aspektů, mj. dozvuky pandemie v Číně nebo ekonomická krize podepisující se na zhoršené dostupnosti nebo vyšší ceně komponent. Xiaomi navíc utrácelo větší prostředky za vývoj a výzkum – do této oblasti odplulo meziročně o čtvrtinu prostředků více a aktuálně v tomto odvětví pracuje téměř polovina zaměstnanců.
Firma v minulém kvartále také hodně investovala, například 829 milionů jüanů nalila do elektromobility a několik dalších iniciativ. I když se tedy může zdát propad zisku jako značný, investice do nových technologií mají zajistit světlejší zítřky.
Co se týče smartphonů, Xiaomi na trh dodalo 40,2 milionu kusů, což je meziročně o 7,8 procent méně, přičemž tržby z tohoto odvětví klesly o 11,1 procenta. I tak si Číňané udrželi pozici 3. největšího výrobce na světě, v Evropě jsou dokonce dvojkou – nejvíce se jim daří ve Španělsku, Francii a Itálii. Zhruba 20 procent telefonů této značky se prodá prostřednictvím operátorů.