Čínská společnost Xiaomi si svou pověst vybudovala na kvalitních smartphonech za přijatelnou cenu. Poctivá kontrukce a design, vlastní nadstavba a nízké ceny získaly společnosti fanoušky po celém světě. Těchto cen mohli v Xiaomi dosáhnout nejen díky tomu, že sídlí v čínském městě Šen-čen, které je technologickým pupkem světa, ale také velmi nízkými maržemi.
Ty chce Xiaomi i nadále držet velmi nízko. Ačkoli se jedná o velmi pozitivní zprávu pro zákazníky, jistě to nepotěší nezanedbatelné množství akcionářů, kteří by samozřejmě rádi viděli marži co nejvyšší. Byznys Xiaomi je ovšem postaven trochu jinak. Úvodní cena je sice velmi nízká, nicméně podpora pro jednotlivá zařízení je nadstandardně dlouhá. Jak klesá cena součástek, tak úměrně tomu roste také marže.
S rekordně nízkou marží nejdál dojdeš
Závazek držet marži pod hranicí pěti procent je nicméně pro akcionáře hodně silná káva. Aby Xiaomi mohlo i nadále zvyšovat své zisky, musí prodávat ve stále vyšších objemech. To pro čínského draka může být velkou výzvou, nicméně mu to také může zlomit vaz.