- Značka Xiaomi v minulém kvartálu vykázala rekordní tržby i zisk
- Dařilo se jí ve všech odvětvích, kterým se věnuje
- Firma také čím dál více investuje do vývoje a výzkumu
Společnost Xiaomi se v tomto týdnu pochlubila výsledky svého hospodaření za první kvartál letošního roku. Čínský výrobce smartphonů a dalších elektronických hraček (včetně automobilů) dokázal meziročně vyrůst o desítky procent a vykázal jak rekordní tržby, tak i zisk. Xiaomi se dařilo prakticky v každém odvětví, a to jak díky silnému portfoliu, tak i výrazným investicím do výzkumu, které se pozitivně odrážejí v nových produktech.
Rekordní tržby i zisk
Xiaomi mezi lednem a březnem tohoto roku vykázalo tržby ve výši 111,3 miliardy CNY (asi 341,1 miliardy korun), což je meziročně o 47 procent víc. Čistý zisk poté vzrostl o neuvěřitelných 64 procent na 10,7 miliardy CNY (asi 32,6 miliardy korun). Z hlediska jednotlivých segmentů vypadaly tržby následovně:
- Smartphony – 50,6 miliardy CNY (asi 154,2 miliardy korun), což je o 8,9 % více než loni
- Lifestylové produkty a IoT – 32,3 miliardy CNY (asi 98,5 miliardy korun), což je nárůst o 58,7 %
- Elektromobily – 18,6 miliardy CNY (asi 56,7 miliardy USD)
Xiaomi patří mezi tři největší výrobce smartphonů na světě, v tomto elitním klubu se drží již 19 po sobě jdoucích čtvrtletích. Na domácím trhu je dokonce jedničkou, a to s tržním podílem 18,8 %. V oblasti smartphonů a tabletů Xiaomi neustále roste uživatelská základna, dohromady čítá víc než 718 milionů uživatelů, což je meziroční nárůst o 9,2 %.
Zákazníci Xiaomi čím dál častěji sahají po prémiových telefonech – průměrná cena prodaného smartphonu čínské značky vzrostla na 1 211 CNY (asi 3 691 korun), což je nejvíce v historii. Přestože se Xiaomi chlubí velkým úspěchem top modelu Xiaomi 15 Ultra, z průměrné ceny je patrné, že Xiaomi stále nejvíce boduje v kategorii levných smartphonů.
Xiaomi se daří i v prodeji další elektroniky – v tabletech je s podílem 8,3 % trojkou trhu, v segmentu nositelných zařízení je dokonce globální jedničkou. Čínská firma si rovněž pochvaluje rostoucí trh se zařízeními internetu věcí – v oběhu jich má údajně téměř jednu miliardu. Daří se i prodejům elektromobilů – v uplynulém kvartálu firma prodala přes 75 tisíc kusů modelu SU7. Do konce letošního roku chce Xiaomi prodat 350 tisíc automobilů.
Xiaomi taktéž myslí na budoucnost – v prvním čtvrtletí investovalo do vývoje 930 milionů dolarů, což je o 30 procent více než ve stejném období v loňském roce. Ve vývoji a výzkumu pracuje aktuálně 47,7 % všech zaměstnanců, firma se chlubí vlastnictvím více než 43 tisíc patentů po celém světě.