Xiaomi mění strukturu portfolia. Značka Redmi se osamostatní

Společnost Xiaomi se rozhodla k poměrně neočekávanému kroku – její nejprodávanější smartphony z řady Redmi se již nebudou chlubit jménem své mateřské firmy, ale budou prodávány nezávisle na ní. Důvody tohoto rozdělí objasnil šéf společnosti Lei Jun na mikroblogovací síti Weibo.

blank

Podle něj bylo nutné značky Mi a Redmi rozdělit, neboť se zaměřují na zcela jiné typy zákazníků. Zatímco řada Mi je tvořena špičkovými telefony, Redmi láká na velmi dobrý poměr ceny a výkonu a je nabízena výhradně online. Separace těchto brandů má být prospěšná právě pro vlajkové modely Mi, na které se chce Xiaomi více zaměřit.

Telefony Xiaomi Mi tak budou nadále využívat nejmodernější technologie, zatímco u značky Redmi bude hlavním argumentem ke koupi nízká cena. Dá se předpokládat, že Redmi bude disponovat i omezenějšími financemi na marketing. Nedá se také vyloučit, že v některých kategoriích si v budoucnu budou obě značky vzájemně konkurovat, podobně jako Huawei a Honor.

První Redmi už příští týden

Už příští týden bychom se měli dočkat prvního smartphonu Redmi, 10. ledna se v Číně odehraje tisková konference, na jejímž konci by měl být svět telefonů obohacen o novinku se 48Mpx fotoaparátem.

Autor článku blank
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTmania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů. Jaká zařízení aktuálně používám?

Kapitoly článku