- Důležitý je také počet 600 milionů aktivních uživatelů
- Podíl na trhu se smartphony dosahuje 11,3 %, lepší je jen Apple a Samsung
- Důležitým a rostoucím segmentem je pro značku chytrá domácí elektronika
Čínské Xiaomi odhalilo finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku a zdá se, že se této společnosti nedaří vůbec špatně. Důležitým milníkem je překročení hranice 600 milionů aktivních uživatelů, ale zásadní je také udržení třetího místa mezi prodejci smartphonů. Ačkoliv silnější než Xiaomi je pouze Samsung a Apple, podíl 11,3 % dva zmíněné konkurenty nijak neohrožuje (oba mají více než 20% podíl).
Celkové tržby z prodejů smartphonů dosáhly téměř 5 miliard dolarů. Xiaomi dodalo 30,4 milionů telefonů, dařilo se ale především na domácím trhu. Oproti předchozímu čtvrtletí lze sledovat lokální nárůst prodejů o 22,2%, Vivo na tom ale bylo ještě lépe. V Číně vládne Apple, který následuje Oppo, poté Vivo a Xiaomi je až čtvrté.
Firmě se daří také v oblasti chytrých domácích spotřebičů, kde se bavíme o 618 milionech připojených zařízeních. Zajímavé je, že 12,3 milionů uživatelů vlastní více než 5 těchto produktů. Část uživatelů tedy Xiaomi opravdu věří a investují do celého ekosystému spotřebičů této značky. Díky prodeji 2,8 milionu chytrých televizí je čínský producent také mezi pěti největšími výrobci v tomto segmentu.
Na veřejnost se dostaly i některé ekologické cíle, jako je snížení produkce skleníkových plynů o 70 % do roku 2030 a dokonce o 98 % do roku 2040. Pro společnost ale bude důležité především spuštění masové produkce elektromobilů, čehož se dočkáme v příštím roce. Tato investice spolkne značnou část zisků, které dosáhly hranice 450 milionů dolarů.