- WhatsApp je primárně zdarma, avšak nabízí i předplatné
- V rámci toho dostaneme přístup k novým funkcím, které jinak k dispozici nejsou
- Jde například o možnost propojit jeden účet až s 10 zařízeními
O prémiovém předplatném pro WhatsApp se hovořilo již na začátku loňského roku. V říjnu pak portál WABetaInfo potvrdil, že jistá forma zatím blíže nespecifikovaného předplatného do WhatsAppu míří, zatím však pouze do profesionální verze WhatsApp Business.
Předplatné, jehož cena stále není známá, v tuto chvíli prochází beta testem a již brzy by měla zamířit do ostré verze WhatsApp Business. V čem je ale předplatné o tolik lepší? Nabízí v zásadě dvě nové funkce, které uživatelé běžné aplikace nemají k dispozici.
V první řadě jde o možnost propojit jeden účet až s 10 dalšími zařízeními, třeba 10 telefony. Soukromý účet přitom můžeme mít pouze na jednom smartphonu. Druhou vychytávkou je možnost vytvořit si vlastní odkaz pro přímou komunikaci s vaší firmou, který pak můžete poskytovat zákazníkům. Odkaz je ve tvaru „wa.me/jmenofirmy“ a změnit jej lze každých 90 dní.
Uživatelům standardního WhatsAppu zatím nehrozí, že by za službu museli platit. Komunikační služba nicméně v minulosti zpoplatněna byla, a to ještě před akvizicí společností Facebook (dnes Meta). Původní roční předplatné 1 dolar (necelých 22 korun) zrušil v roce 2018 Jan Koum, ukrajinský programátor a zakladatel WhatsAppu.