- Komunikační aplikace WhatsApp chystá rozšířit svůj systém plánování událostí
- Ten je v současné době k dispozici pro skupinové chaty a komunity
- V betaverzi aplikace se nyní testuje, jak tato funkce bude fungovat v individuálních konverzacích
O popularitě komunikační aplikace WhatsApp, kterou celosvětově využívá více než 2 miliardy uživatelů, se není potřeba dopodrobna rozepisovat. V poslední době se oblíbený „kecálek“ snaží přinášet stále nové a nové funkce, které mu pomohou nejen dohnat dravou konkurenci, ale především se posunout směrem k mnohem užitečnější aplikaci. Nyní by rád zastal úlohu nejen vašeho primárního prostředku komunikace, ale také vašeho osobního kalendáře. Tento směr přitom není až takovou novinkou – už v říjnu 2023 vývojáři aplikace pracovali na plánování událostí ve skupinových konverzacích a komunitách, které se nakonec v ostré verzi objevily v létě loňského roku.
Nahradí WhatsApp váš kalendář?
Teď se zdá, že WhatsApp hodlá tuto funkci, tedy umožnění uživatelům vytvářet a spravovat události přímo v aplikaci, a to včetně podrobností, jako je název události, popis, datum a čas, místo (nebo odkaz na volání, pokud se jedná o virtuální událost), přinést také do běžných konverzací. Vývoje této novinky si povšimnuli redaktoři serveru WABetaInfo, kteří ji objevili v betaverzi aplikace WhatsApp pro Android s označením v2.25.3.6.

Podle všeho bude vytváření událostí v rámci individuálních konverzací fungovat stejně jako ve skupinových konverzacích – proces vytváření se bude nacházet v nabídce příloh, zatímco nadcházející události budou zvýrazněny v rámci chatu a ve vyhrazené sekci Události na obrazovce s informacemi o kontaktu. Jak to bude konkrétně vypadat, naznačují serverem sdílené screenshoty.
Podobně jako u událostí v Kalendáři Google budou mít příjemci pozvánky na událost možnost ji přijmout nebo odmítnout, což je užitečné zejména pro firmy, které operují na základě domluvených schůzek. Funkce je zatím dostupná pouze v betaverzi aplikace, ale vzhledem k tomu, že WhatsApp již má technickou infrastrukturu pro plánování událostí implementovanou ve dvou dalších kategoriích chatu, nemělo by trvat dlouho, než uživatelé získají přístup k událostem pro individuální konverzace ve stabilním kanálu aplikace.