TOPlist

Vzpomínáte na Tony Hawk’s Underground? Tato fanouškovská předělávka vás nadchne

Postava a prostředí z fanouškovské předělávky Tony Hawk's Underground
  • Youtuber s přezdívkou MicthMakesGames úspěšně přetvořil úvodní mapu ze hry Tony Hawk’s Underground v Unreal Engine 5
  • Působivá fanouškovská předělávka obsahuje vylepšené textury, základní hratelnost i fyzikální systém

Málokterá videoherní technologie se těší tak velkému zájmu vývojářů jako Unreal Engine od Epicu. Nejnovější verze s pořadovým číslem 5 se sice v letošním roce objevila pouze v hrstce titulů, avšak vzhledem ke značnému potenciálu lze očekávat, že v následujících letech budeme její logo vídat stále častěji. Už nyní ostatně víme, že na aktuální verzi Unrealu vzniká například nový Tomb Raider, Zaklínač a snad i chystané pokračování Mafie. Robustní balíček nástrojů však mají k dispozici také jednotlivci, kteří se s jeho pomocí snaží vdechnout nový život stařičkým hrám. Mezi podobné projekty patří i fanouškovská předělávka legendární skateboardové hry Tony Hawk’s Underground.

Digitální restaurátor

Za remakem stojí youtuber s přezdívkou MicthMakesGames, jehož cílem bylo přepracovat herní mapu a několik základních herních mechanismů. Z pohledu vizuálního zpracování se možná nejedná o nejpokročilejší záležitost, ačkoliv by se to s ohledem na grafické možnosti Unreal Engine 5 asi nabízelo. Bohatě to však vynahrazuje fascinující video, ve kterém nadějný tvůrce přibližuje průběh vývoje. K práci na předělávce ho dle vlastních slov přivedla skutečnost, že původní verze hry z roku 2003 už dnes prakticky není k sehnání.

To, co následovalo, by se s trochou nadsázky dalo označit za videoherní archeologii a detektivní práci v jednom. Úvodní mapu ze hry – New Jersey – bylo ze všeho nejdřív nutné vydolovat z původních souborů a pokud možno s minimálními ztrátami přenést do prostředí Unreal Enginu 5, což se po několika nezdarech a oklikou přes grafický software Blender nakonec podařilo.

Poté se MicthMakesGames pustil do implementace stínů či úpravy modelů a textur, s čímž mu vydatně pomohla umělá inteligence. Závěrem došlo alespoň na základní hratelnost – co by to ostatně bylo za skateboardovou hru, v níž by se nedalo jezdit na prkně. Vezmeme-li do úvahy, že se jedná o týdenní práci jediného nadšence, nelze před výsledným výtvorem než smeknout klobouk.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku