Vodafone dnes na tiskové konferenci v Praze oznámil významný posun v strategii své značky včetně nového reklamního sloganu a globální vizuální identity. Jedná se o první změny, které tato celosvětově známá značka představuje od uvedení sloganu „Power to you“ v roce 2009. Změny se týkají všech 36 zemí, kde společnost Vodafone podniká, tedy i v České republice.
Cílem je zdůraznit přesvědčení společnosti Vodafone o pozitivní roli, kterou v nadcházejících letech sehrají nové technologie a digitální služby v transformaci společnosti a zlepšování kvality života jednotlivců. Jádrem nové strategie značky Vodafone je optimistický pohled na budoucnost vyjádřený reklamním sloganem „The future is exciting. Ready?“. První část sloganu se bude překládat do lokálních jazyků, zatímco jeho druhá část – „Ready?“ – zůstává v angličtině. Jako příklady můžeme uvést „Il futuro è straordinario. Ready?“ v italštině, „El futuro es apasionante. Ready?“ ve španělštině a v češtině „Budoucnost je úžasná. Ready?“.
Nová vizuální identita bude mnohem více pracovat s ikonickým symbolem „uvozovky“, která je se značkou Vodafone nerozlučně spjata od svého uvedení v roce 1998, a která dnes prochází největší změnou ve své historii. „Uvozovka“ se dnes stává ústředním grafickým prvkem všech marketingových a komunikačních aktivit. Logo také kromě imitace 3D grafiky dostává i čistě 2D podobu.
Data: budoucnost je datování bez počítání
Vodafone dnes také odhalil zcela novou službu PASS. Neradujte se předčasně, o žádná kompletně neomezená data nejde. Jedná se o nabídku cílenou na určité typy aplikací a služeb, které v telefonu můžete používat téměř bez omezení. Nabízí se také otázka, zda těmito balíčky Vodafone neporušuje síťovou neutralitu, ale podle vyjádření operátora na Twitteru by mělo být vše v pořádku, vývojáři totiž mohou požádat o přidání vlastních aplikací do balíčků, což je zřejmě berlička k obcházení oné síťové neutrality.
Součástí jsou čtyři balíčky, dva dostupné již od 5. října, dva od 15. listopadu. Vodafone PASS umožní využívat nejoblíbenější aplikace, které jsou zahrnuté v jednotlivých variantách tak, že jejich používáním zákazník nečerpá data z tarifu. Stačí, když má zákazník konkrétní aplikace stažené ve svém telefonu. Problém ale nastane například v případě, že otevřete odkaz na jiný web z Facebooku, tam už se data do FUPu započítají, a stejně tak u videa hostovaného mimo Facebook. Pro uživatele tak ve výsledku situace může být dost nepřehledná a zmatená.
Název balíčku | Chat Pass | Social Pass | Video Pass | Music Pass |
Cena k tarifu za měsíc | 99,- Kč | 0,- Kč do konce listopadu 2017, poté 99,- Kč | dozvíme se 15. listopadu | dozvíme se 15. listopadu |
Balíčky jsou kombinovatelné s tarify Naplno, Red LTE, Red+, Smart, Start 100/200 a 500 minut jak pro firemní tak nefiremní zákazníky, s tarifem Jetovtobě a s Balíčky k předplaceným kartám Komplet v síti a Komplet do všech sítí pro nefiremní zákazníky a tarify Red Profi pro firemní zákazníky. Příjemnou výhodu přináší Vodafone PASS také pro zákazníky, kteří například v rodině využívají sdílený tarif Red +, ti mohou za jednu cenu balíčku využívat službu všichni.
Chat Pass
Chat Pass je pro zákazníky dostupný od 5. 10. 2017. Zahrnuje aplikace WhatsApp, Viber, Messenger, Telegram, Vodafone Message+ a umožní využívání aplikace bez počítání dat na posílání zpráv, obrázků, fotek, videí, emotikonů, samolepek, hlasových zpráv, dokumentů a souborů (PDF, MP3, odkazů na webové stránky, informace o poloze aj.). Audio a video hovory využívají univerzální data a do balíčku Chat Pass nepatří. Nabídka aplikací se v budoucnu může ještě měnit či rozšířit.
Social Pass
Social Pass je pro zákazníky dostupný také od 5. 10. 2017. Zahrnuje Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Umožňuje využívání těchto aplikací na sdílení zážitků, obrázků, videí i textů. Nabídka aplikací se v budoucnu může ještě měnit či rozšířit.
Music Pass
Pro hudební fanoušky bude ideální balíček Music Pass. Balíček zákazníkům Vodafone přinese 15. 11. 2017.
Video Pass
Malé kino v mobilu? S balíčkem Video Pass už zákazníci nemusí hledat Wi-Fi a video přehrají kdekoliv. Balíček zákazníkům Vodafone rovněž nabídne od 15. listopadu.
Balíčky půjde využívat na hlavní i sdílené SIM kartě a stejně tak i v zahraničí ve všech zemích zóny 1. V ostatních zónách nebudou balíčky fungovat. Balíčky lze i kombinovat.