Sledujte nás na YouTube

Vodafone představil novou strategii. Budoucnost vidí v neomezených datech

Vodafone dnes na tiskové konferenci v Praze oznámil významný posun v strategii své značky včetně nového reklamního sloganu a globální vizuální identity. Jedná se o první změny, které tato celosvětově známá značka představuje od uvedení sloganu „Power to you“ v roce 2009. Změny se týkají všech 36 zemí, kde společnost Vodafone podniká, tedy i v České republice.

Cílem je zdůraznit přesvědčení společnosti Vodafone o pozitivní roli, kterou v nadcházejících letech sehrají nové technologie a digitální služby v transformaci společnosti a zlepšování kvality života jednotlivců. Jádrem nové strategie značky Vodafone je optimistický pohled na budoucnost vyjádřený reklamním sloganem „The future is exciting. Ready?“. První část sloganu se bude překládat do lokálních jazyků, zatímco jeho druhá část – „Ready?“ – zůstává v angličtině. Jako příklady můžeme uvést „Il futuro è straordinario. Ready?“ v italštině, „El futuro es apasionante. Ready?“ ve španělštině a v češtině „Budoucnost je úžasná. Ready?“.

Nová vizuální identita bude mnohem více pracovat s ikonickým symbolem „uvozovky“, která je se značkou Vodafone nerozlučně spjata od svého uvedení v roce 1998, a která dnes prochází největší změnou ve své historii. „Uvozovka“ se dnes stává ústředním grafickým prvkem všech marketingových a komunikačních aktivit. Logo také kromě imitace 3D grafiky dostává i čistě 2D podobu.

Data: budoucnost je datování bez počítání

Vodafone dnes také odhalil zcela novou službu PASS. Neradujte se předčasně, o žádná kompletně neomezená data nejde. Jedná se o nabídku cílenou na určité typy aplikací a služeb, které v telefonu můžete používat téměř bez omezení. Nabízí se také otázka, zda těmito balíčky Vodafone neporušuje síťovou neutralitu, ale podle vyjádření operátora na Twitteru by mělo být vše v pořádku, vývojáři totiž mohou požádat o přidání vlastních aplikací do balíčků, což je zřejmě berlička k obcházení oné síťové neutrality.

Součástí jsou čtyři balíčky, dva dostupné již od 5. října, dva od 15. listopadu. Vodafone PASS umožní využívat nejoblíbenější aplikace, které jsou zahrnuté v jednotlivých variantách tak, že jejich používáním zákazník nečerpá data z tarifu. Stačí, když má zákazník konkrétní aplikace stažené ve svém telefonu. Problém ale nastane například v případě, že otevřete odkaz na jiný web z Facebooku, tam už se data do FUPu započítají, a stejně tak u videa hostovaného mimo Facebook. Pro uživatele tak ve výsledku situace může být dost nepřehledná a zmatená.

Název balíčkuChat PassSocial PassVideo PassMusic Pass
Cena k tarifu za měsíc99,- Kč0,- Kč do konce listopadu 2017, poté 99,- Kčdozvíme se 15. listopadudozvíme se 15. listopadu

Balíčky jsou kombinovatelné s tarify Naplno, Red LTE, Red+, Smart, Start 100/200 a 500 minut jak pro firemní tak nefiremní zákazníky, s tarifem Jetovtobě a s  Balíčky k předplaceným kartám Komplet v síti a Komplet do všech sítí pro nefiremní zákazníky a tarify Red Profi pro firemní zákazníky. Příjemnou výhodu přináší Vodafone PASS také pro zákazníky, kteří například v rodině využívají sdílený tarif Red +, ti mohou za jednu cenu balíčku využívat službu všichni.

Chat Pass

Chat Pass je pro zákazníky dostupný od 5. 10. 2017. Zahrnuje aplikace WhatsApp, Viber, Messenger, Telegram, Vodafone Message+ a umožní využívání aplikace bez počítání dat na posílání zpráv, obrázků, fotek, videí, emotikonů, samolepek, hlasových zpráv, dokumentů a souborů (PDF, MP3, odkazů na webové stránky, informace o poloze aj.). Audio a video hovory využívají univerzální data a do balíčku Chat Pass nepatří. Nabídka aplikací se v budoucnu může ještě měnit či rozšířit.

Social Pass

Social Pass je pro zákazníky dostupný také od 5. 10. 2017. Zahrnuje Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Umožňuje využívání těchto aplikací na sdílení zážitků, obrázků, videí i textů. Nabídka aplikací se v budoucnu může ještě měnit či rozšířit. 

Music Pass

Pro hudební fanoušky bude ideální balíček Music Pass. Balíček zákazníkům Vodafone přinese 15. 11. 2017.

Video Pass

Malé kino v mobilu? S balíčkem Video Pass už zákazníci nemusí hledat Wi-Fi a video přehrají kdekoliv. Balíček zákazníkům Vodafone rovněž nabídne od 15. listopadu.

Balíčky půjde využívat na hlavní i sdílené SIM kartě a stejně tak i v zahraničí ve všech zemích zóny 1. V ostatních zónách nebudou balíčky fungovat. Balíčky lze i kombinovat.

Roman Hálek

Technologie 21. století mě inspirují a neustále popohání vpřed. Rád o nich píši a ještě radši je všechny zkouším. A pokud zrovna nesedím u klávesnice, s nadšením běhám, nebo se proháním na kole, a s nepatrně menším nadšením dálkově studuji vysokou školu.

6 komentářů

  1. spellshaper

    Není nějaký zákon nebo nařízení, které by zajišťovalo síťovou neutralitu? Tohle snad nemůže být legální…

  2. davidkalok (neregistrovaný)

    sellsprear Kdyby jsi to přečetl pořádně tak tam vývojář psal na Twitteru že je vše v pořádku. Ale nevadí lidi se pletou ;)

  3. Johny (neregistrovaný)

    Jestli to bude fungovat, jako to fungovalo dříve u t-Mobilu, tak u mě vodafone končí. Účtování podle portů je z mého pohledu čistá zlodějna, protože operátor nedokáže zaručit, že služba za všech okolností přistoupí přes dané porty a tím pádem může dojít i za splněných podmínek uživatelem k neoprávněnému účtování. Zákazník je tak uváděn v omyl a platí aniž by se sám dopouštěl chyby a nemá jakoukoliv možnost spětně prokázat, že skutečně používal jen ty dané aplikace.

    Pokud to tak bude, jedná se o naprosté dno na které mobilní operátor může klesnout.

  4. “Vodafone představil novou strategii. Budoucnost vidí v neomezených datech” gratuluji Vodefone k prozření. Ale to se nás mohl zeptat před pěti lety…

  5. Super, takze vlastne len další spôsob ako z ludí vyžmýkať z ludí peniaze :-) Keby mám chat+social+music pass, nemám šancu stiahnuť viac ako 5GB dát, čo predstavuje výšku FPU na mojej karte. + by som mohol ešte hodne dlho prezerať WEB a aj videá

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *