Vodafone hledá prvního českého oldfluencera. Stane se tváří digitálního vzdělávání seniorů

vodafone oldfluencer

Tuzemský operátor Vodafone se v rámci podpory digitálního vzdělávání seniorů rozhodl najít prvního českého oldfluencera. S vítězem se dohodne na tvorbě obsahu určeného primárně pro lidi nad 65 let. Těm by měl pomoci se rychleji, srozumitelněji a zábavněji zorientovat ve světě technologií. Tváří kampaně se stala herečka Věra Janků.

„Jednou z bariér pro seniory při přijímání nových technologií je absence obsahu vytvořeného přímo pro ně. Mladí se snadno učí s technologiemi nejen proto, že s nimi mají díky každodennímu využití více zkušeností, ale taky proto, že si mohou vybrat z obrovského množství obsahu, které pro ně vytvářejí mimo jiné právě influenceři. Seniorům v tomto ohledu naopak často nezbývá než orientovat se podle řetězových e-mailů,” vysvětluje Zuzana Holá, ředitelka Nadace Vodafone Česká republika a šéfka korporátní komunikace Vodafonu.

Vodafone hledá prvního českého oldfluencera

Absenci influencerů pro věkovou skupinu 65+ potvrzují i data. Podle žebříčku 30 nejvlivnějších postav na českých sociálních sítích, který sestavil magazín Forbes, je nejstarším „influencerem“ a také jediným seniorem v žebříčku Andrej Babiš (67 let). Nejstaršími influencery v pravém slova smyslu jsou pak hokejista Jaromír Jágr (49), zpěvačka Dara Rolins (49) a moderátor Leoš Mareš (45). I s nimi ale věkový průměr největších influencerů v Česku sotva přesahuje 30 let.

Vítěze castingu budeme znát po 6. lednu příštího roku

Výzva hledající oldfluencera poběží v prosinci na sociálních sítích Vodafonu a v prodejnách Vodafonu po celé České republice. Vítěze castingu bychom měli znát po 6. lednu, s obsahem vytvářeným v rámci této spolupráce se v redakčních plánech Vodafonu počítá celý příští rok.

Autor článku
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku