- Šéf Meta Mark Zuckerberg si byl vyzkoušet headset Vision Pro
- Nevyhnul se srovnání s Quest 3, který vyrábí jeho firma
- Je prý lehčí, pohodlnější, má lepší kameru a hlavně stojí 7krát méně
Zakladatel společnosti Facebook a Meta Mark Zuckerberg se pustil do vlastního hodnocení headsetu Apple Vision Pro. Dle očekávání jej nezaujal, jeho firma totiž vyrábí konkurenční zařízení Quest 3. Nicméně nutno uznat, že několik Zuckerbergových argumentů skutečně dává smysl.
Vision Pro v rukou Zuckerberga
Vision Pro a Meta Quest 3 jsou obě zařízení pro smíšenou/rozšířenou realitu, obě cílí na zhruba podobné publikum, odlišuje je však mnoho jiných aspektů. Šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg obě zařízení vyzkoušel a rozhodl se na Instagramu podělit o své dojmy.
„Konečně jsem si vyzkoušel Apple Vision Pro. Musím vám říct, očekával jsem, že náš Quest 3 bude lepší zařízení zejména kvůli ceně, protože je 7krát levnější. Po vyzkoušení musím říct, že nejde jen o cenu – Quest 3 je v každém ohledu lepší produkt. Tečka,“ prohlásil Zuckerberg ve svém videosdělení.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Šéf Mety se domnívá, že Quest 3 je v každém ohledu lepší, protože požadavkům uživatelů rozšířené či smíšené reality odpovídá lépe. Vyzdvihuje přitom hlavně jeho kameru, která je prý ostřejší než u Vision Pro. Jako důkaz celé video natáčí právě na Quest 3.
Lepší, lehčí, levnější
Taktéž zmiňuje, že headset od Mety je mnohem lehčí a při delším používání je pro uživatele pohodlnější. Faktem je, že Apple Vision Pro váží 600–650 gramů, v závislosti na výběru příslušenství, zatímco Quest 3 má hmotnost 515 gramů.
Pro celou řadu zákazníků však bude největším argumentem právě cena a dostupnost. Vision Pro je aktuálně dostupný pouze v USA, a to s cenou kolem 100 tisíc korun. Oproti tomu zařízení od Mety si můžete objednat již i v Česku a zaplatíte za něj od 15 do 20 tisíc korun, v závislosti na zvolené paměťové variantě.
Na závěr videa si Zuckerberg rýpne do fanoušků Applu a zároveň všem sdělí, že v oblasti smíšené reality bude Meta otevřeným partnerem (jako Microsoft ve světě počítačů), zatímco Apple tradičně představuje uzavřený model.