- Společnost Spotify přistoupila v krátké době už ke třetí vlně propouštění
- Chystané snižování stavů se týká 17 % zaměstnanců, v přepočtu jde cca o 1500 lidí
- Rušení pracovních míst souvisí i s masivním nabíráním, počet pracovníků se totiž v letech 2020 a 2021 téměř zdvojnásobil
Ještě před několika dny se jméno populární hudební platformy Spotify skloňovalo zejména v souvislosti s každoroční přehlídkou nejposlouchanějších skladeb Wrapped. Nyní však švédská společnost přichází s o poznání méně příjemnou zprávou. Její spoluzakladatel a současný šéf Daniel Ek totiž ve veřejném prohlášení oznámil velké propouštění. Firma by se měla v blízké budoucnosti rozloučit se 17 procenty své současné pracovní síly, což podle zběžného výpočtu činí asi 1500 z celkového počtu 9241 zaměstnanců.
Za poslední rok se přitom jedná už o třetí vlnu propouštění. V lednu se Spotify rozloučilo s šesti stovkami pracovníků. K dalšímu zeštíhlení pak došlo v červenci – společnost tehdy propustila dvě stovky zaměstnanců z divize věnované podcastům. Podle Eka se uvnitř firmy nejprve diskutovalo pouze o menších propouštěních v průběhu let 2024 a 2025, avšak příliš velký rozdíl mezi očekávanými finančními výsledky a současnými provozními náklady přiměl vedení k další razantní redukci zaměstnanců.
Léta blahobytu
Současná situace patrně souvisí také s masivním náborem v průběhu let 2020 a 2021. Podle informací listu The Wall Street Journal se v tomto období počet zaměstnanců téměř zdvojnásobil, čímž společnost reagovala na potřebu výrazně posílit růst svých obsahových či marketingových aktivit. To sice v následujících letech vedlo ke zvýšené produktivitě práce, podle Eka ovšem tento proces nebyl dostatečně efektivní.
Dotyční zaměstnanci obdrží odstupné ve výši přibližně pěti měsíčních platů a současně jim bude proplacena nevyčerpaná dovolená. Po tuto dobu budou mít také od zaměstnavatele nárok na zdravotní péči a na nové místo budou moci nastoupit už po dvou měsících od propuštění. Ek v korporátním prohlášení dále zdůrazňuje, že snížení stavů povede k „soustředěnějšímu přístupu“, přičemž od zbývajících zaměstnanců očekává „neúnavnou vynalézavost“, ať už to pro pracovní náplň ve Spotify znamená cokoliv.