Domů » Bleskovky » Už došlo i na Subaru. Japonci představili první elektromobil s dojezdem přes 500 km

Už došlo i na Subaru. Japonci představili první elektromobil s dojezdem přes 500 km

Subaru Solterra je nové elektrické SUV, které půjde do prodeje v příštím roce. Dočkáme se jej v Evropě, ale objeví se i na kanadském trhu nebo v USA. Vůz je postaven na platformě, kterou Subaru vyvíjí spolu s Toyotou.

Subaru Solterra 01
Subaru Solterra

V nabídce bude varianta s předním náhonem i čtyřkolka. V případě předního náhonu se o pohon stará jediný motor s výkonem 150 kW. Výkonnější varianta s pohonem všech čtyř kol pak kombinuje dvojici motorů s 80 kW, dohromady tedy dodává 160 kW. Oba modely jsou vybaveny baterií s kapacitou 71,4 kWh umístěnou v podlaze vozu. Ta podle standardu WLTC umožní dojezd až 530 km u méně výkonné verze a 460 km u čtyřkolky.

V případě vybití baterie bude k dispozici i rychlé nabíjení. Interiér Subaru Solterra vypadá na rozdíl od některých konkurentů poměrně konvenčně. Dominuje volant standardních tvarů a ani u ostatních prvků Subaru příliš neriskuje.

The All-New SUBARU SOLTERRA World Premiere Video

Součástí výbavy je také X-Mode systém pro jízdu v terénu, který můžete znát z ostatních modelů Subaru se spalovacími motory. Solterra půjde do prodeje již v příštím roce, cenovou politiku tohoto vozu zatím bohužel neznáme.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

12 komentářů

  1. Prosím vás, jak prišli na těch více než 500 km, když realita bude tak poloviční? Podle čeho se počítá ten non sense WLTC?

    • Nech sa paci [odkaz]

    • Proč prostě existujou lidi jako ty, kteří přijdou něco kritizovat, položí otázku a nemaj jakoukoliv vůli si jakékoliv informace zjišťovat. Vlastní iniciativa nula. Kecy, co sis přečetl někde od podobných na facebooku papouškuješ dál. Ale hloupě si nepřipadáš, co? Stačilo by 5 minut věnovat reálným testům dojezdu na Youtube abys tu ze sebe nedělal hlupáka.

    • Dohladavat informacie boli a tliachat pod anonymnou prezyvkou je predsa tak pohodlne …

      Naozaj sa myslim, ze k podobnym ludom je sucasna doba az prilis zhovievava a tolerantna.

    • Je to tak. Dostali jsme počítače a výkonné telefony, které nám značně zjednodušily život, na druhou stranu i ti největší pitomci tím dostali prostor vyjadřovat se před masami lidí. Jako tady Anonym a mnoho dalších případů, nejen zde..

    • Tak ja som si v podstate vzdy hovoril, ze hlupak je hlupak, ale vlastne je mi to jedno.

      Uvedomenie si aky velky je to problem prislo v podstate az s Covidom. A tak nejak nezavisle od Covidu som si uvedomil, ze ani to, ze autoritami a idolmi v sucasnej spolocnosti sa stavaju ludia ktori na IG ponukaju sampony. A to prave vdaka tymto „intelektualom“.

    • Mauik, díky za odkaz, hezky popsané.
      Jeslti jsem to správně pochopil, tak dojezd se netestuje, ale počítá. Auto v testu na dynu ujede směšných 23 km 🙄 Nesimulují vůbec nic z reálného provozu, zas se jedná jen o velmi hrubý odhad.
      Takže borci vymysleli nový test. který je stejně k prdu jako ten předchozí (NEDC). Alespoň, že RDE se měří skutečně v provozu.

  2. tak dojezd na hranici použitelnosti, kufr žádný, místem v zadu to taky neoplývá.
    Zbytečně velký zvenku a malý uvnitř. Hlavně že nad „padající“ záď udělají dlouhej „kšilt“ místo toho aby prodloužili střechu a poskytli vevitř zvětšený kufr….
    Neužitečné auto.

    • Dojazd na hranici pouzitelnosti je podla mna silne tvrdenie. Ja urcite nesuhlasim s tym, ze elektromobily dnes su pripravene plne nahradit spalovaky, ale myslim, ze velka vacsina rodin by si s podobnym dojazdom vystacila.

      Ja osobne by som bohuzial vyzadoval viac, ale myslim, ze patrim skor k mensine :) Ale sam som skor fanusik hybridov.

    • @JanK
      no reálná dojezd s naloženým autem + topení nebo klima bude kolem 250÷300km, což na nějaké místní „pohrkání“ bude stačit, nicméně je to velmi nepraktické auto.
      Představte si tam naložit standasrtní rodinu a jet řekněme 150km z abaličkou na nějký prodloužený víkend, vánoce nebo tak něco.
      Na dovolenou ani delší pracovní cesty to rozhodně není.
      Takže auto pro mámu – hodit děcka do školy/školky jet do práce a zpět je vyzvednout + nákupní taška. Přes noc nechat na drátě dobít…
      Vzhledem k ceně se „úspora na palivu“ v rozumný době nekoná. Díky „ochcházení“ akumulátorů se aztím elektroauto nerentuje, ať počítám jak počítám.
      Prostě počkám na další vývoj a dál budu hrkat tradičním nafťákem.
      To mi připomělo, ž emusím zítra hodit na auto nový brzdový destičky, vyměnit ojel a filtry než začne zima.

  3. Syn s manželkou žije v Norsku a vlastní Teslu 3. Začátkem léta s ní přijel a po cestě sem bral 3x tzv. šťávu. Bohatě si cestu užili a stejně si to naplánovali tak, aby využili odstávku na procházku v přírodě, nebo na občerstvení. Při uváženém provozu a dodržování přestávek se dá absolvovat i trasa nad 1500 km. No u nás si zakoupení těchto elektrických aut nedovolí moc obyčejných lidí, jelikož cena neodpovídá naším poměrům.

    • Tak cena je poněkud přehnaná a jak pozorují, dolů hned tak nepůjde.
      Cena elektřiny nám pěkně letí nahoru.
      Při uváženém provozu – když prostě s „techlologickými“ přestávkami tak nějak počítáte a jste smířeni, to jde.
      Když chete jet s děckama k moři, jedete v noci (aby cestu prosply) Brno – Hvar, tak vám ty technologické přestávky moc k chuti nepřijdou, páč při zastavění / stání se probudí a pak až do Splitu máte po klidu na řízení…
      Takže:
      ± 9 hodin nafta bez taknování
      ±10 hodin elektrika s jedním tankováním (čas k hledání nabíječky někde mezi Zagrebem a Karlovacem nepočítám)
      Tesla – malej kufr 3x menší než Laguna, nic o ní nevím (nemám zkušenosti z provozu), 2x dražší než Laguna v době pořízení.
      Laguna – odzkoušená technika, nic mne nepřekvapí, vlezem se tam všichni i s věcma a psem :-))
      Plná nádrž Laguna můj nákup 1200Kč.
      Plná nádrž Laguna u pumpy ( s DPH + Babišovným + spotřební daň) 2100,-
      Kolik stojí „plná nádrž Tesly“ opravdu nevím.

      Pokud elektomobily
      1) neslevní na cenu normálního auta střední třídy
      2) nebudou mít papírový dojezd alespoň 1000km, tzn. reálnej 900km
      3) nebudou se dobíjet skoro hodinu
      4) konečně někdo vyrobí elektromobil s pořádným kufrem
      5) přestanou elektrárny vyrábět elektřinu z uhlí, ropy a plynu (tj i elektomobily pěkně „čoudí“, jen jinde než kde jedou – srovnejte emisní limity elektrárny a auta se spalovacím motorem)
      Tak nebudou pro mne vhodné.

      Uvidíme, co přinese budoucnost za řešení

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).