Domů » Bleskovky » Uhádnete, jak si vedou hloupé telefony? Vodafone se pochlubil zajímavými čísly

Uhádnete, jak si vedou hloupé telefony? Vodafone se pochlubil zajímavými čísly

Ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků operátora Vodafone jako svůj hlavní mobilní telefon tlačítkové neboli „hloupé“ přístroje, konkrétně byl podíl těchto telefonů 56 procent. V letošním lednu už činil podíl pouze 21 procent, zbytek připadá na chytré telefony. Trend nezvrátila ani snaha výrobců o comeback starých proslavených modelů, jako byla například znovuzrozená Nokia 3310.  Za posledních pět let se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů.

Nokia 3310
Nokia 3310 byla jedním z pokusů, jak mezi uživateli zvýšit zájem o obyčejné telefony. A i když se neprodává vůbec špatně, klesající tendenci podílu hloupých telefonů zastavit nedokázala :-)

Před dvěma lety se na Světovém mobilním kongresu v Barceloně za obrovského zájmu veřejnosti představila nová Nokia 3310. Od té doby jsme si mohli přečíst mnoho zpráv o tom, že ‚hloupé‘ telefony slaví návrat. Ale realita je taková, že jejich podíl u našich zákazníků stále klesá,“ říká Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb společnosti Vodafone. Důvodů je přitom několik.

Nejnovější statistika Vodafonu ukazuje, jak si vedou obyčejné (hloupé) telefony oproti těm chytrým
Nejnovější statistika Vodafonu ukazuje, jak si vedou obyčejné (hloupé) telefony oproti těm chytrým

Jedním z nich je rostoucí podíl smartphonů na celkových prodejích. Dalším je častější obměna telefonů u zákazníků, která je spojená s celkovým růstem prodeje telefonů v Česku. Přímo u naší společnosti tvořil loni podíl smartphonů na prodejích telefonů téměř 95 procent,“  uvádí Jakub Králík, manažer portfolia koncových zařízení Vodafonu.

Smartphonům vládne Android, na druhém místě je iOS

Spolu se zmíněným rostoucím zastoupením chytrých telefonů se u zákazníků Vodafonu mění také podíl operačních systémů, které tyto telefony využívají. Roste dominance dvojice Android a iOS. V první polovině roku 2014 připadlo na Android zhruba 66 procent, na iOS 12 procent a na ostatní systémy zhruba pětinový podíl. V lednu 2019 už ostatní systémy tvořily u chytrých telefonů necelá tři procenta, naopak Android už 77 procent a iOS 20 procent.

Nepředpokládám, že by dominance těchto dvou operačních systémů mohla být v nejbližší době ohrožena nějakým novým hráčem na trhu,“ dodává Jakub Králík.

Roman Hálek

Technologie 21. století mě inspirují a neustále popohání vpřed. Rád o nich píši a ještě radši je všechny zkouším. A pokud zrovna nesedím u klávesnice, s nadšením běhám, nebo se proháním na kole, a s nepatrně menším nadšením dálkově studuji vysokou školu.

24 komentářů

  1. Samozřejmě, že klesá – ty hloupé telefony jsou nesmyslně levné a tím pádem trpí výbava, např. fotak. Jako pokud někdo da do hloupeho telefonu fotak 640×480, tak to si klepu na čeho. I ty 2 megapixely jsou nepoužitelnjé, vzhledem k optice. No to vlastně ani optika není.

  2. Ano klesá ale i tak se jim daří.
    Je spousta lidí včetně mě, co mají sekundární tlačítkový telefon, který kromě volání, SMS, budíku a kalendáře neumí zhola nic.
    Zato ale vydrží týden nabitý, snese nešetrné zacházení i déšť a momentku s ním lze pořídit také.
    Navíc ty odolné mají i praktickou LED svítilnu a ta je mnohdy k nezaplacení
    https://photos.app.goo.gl/rnB1QRibF5ToK5QR9

  3. Můj pracovní tlačítkáč, moc toho neumí, Zato ale vydrží týden nabitý, snese nešetrné zacházení i déšť a momentku s ním lze pořídit také.
    Navíc ty odolné mají i praktickou LED svítilnu a ta je mnohdy k nezaplacení
    https://photos.app.goo.gl/rnB1QRibF5ToK5QR9

    • Každý moderní telefon vydrží týden. Stačí režim „moc toho neumí“, tzn vypnout data na pozadí. Jako ty placky mají 4000mAh apod., týden pro ně není žádná výzva;) Ipx ochrana také vcelku std. Min. u dvou z tří největších výrobců. A ano, umí svítit LEDkou:)

      • Jasně uni, když to očesáš co to jde tak ten týden možná dají ale nesmíš to moc používat a některé telefony mají v nadstavbách specialni mod kdy se i zjednodusi zobrazeni a vse povypina
        V zakladu ma LED u fotaku 90p prodavanych smartu ale maloktery nebo zadny ma na ni prirazene v zakladu tlacitko zboku…drobnou upravou pomoci zasahu do sw to lze také ale takhle jednouche to mají jen tlacitkove

      • Moc se toho ořezávat nemusí, pro drtivou většinou stojí a padá sežraná aku na online datech, ať na popředí (tam v kombinaci s displejem) tak na pozadí. Bez dat máš zkrátka 10x větší standby dobu. Dnešní telefony mají v porovnání s „hloupými“ velká aku, dnes není rozdíl mezi 2G/3G/4G signálem/spotřebou, plné pokrytí., úspornější modemy, atd.

        Svítilnu je možné spustit i např. zatřesením stroje, ani na to nemusí být čudl:)

  4. Guest (neregistrovaný)

    No jansě ty tlačítkáče jdsou rychleší tak se není čm divit vyokým prodjům, převážně na úzrmí USA

  5. uni
    Jo to mas recht na to jsem zapomel, ale uznej ze porad lepsi je rano když je tma jak v pr..i a chci si omrknout autak nez nalozeny vyjedu, sahnout do kapsy na noze vytahnout telefon velikosti mini lahvičky od parfemu, zamcku tlacitko a prirozene si svitim…nez lovit obri dotykac a delat to same

    Jian ano největší zrout jsou datove prenosy, snad je to energ, narocnejsi nez wifina

    • No vzhledem k tomu, že miliardy lidí dobrovolně přešli na vytahování tabulky čokolády z kapsy 100x denně, asi to není téma:)

    • Hodně promlouvá do věci pohyb. Mobil v pohybu, dost možná i „dva“ (dualsim), neustálá změna síly signálu apod. V podstatě ti za den pohybu seberou z aku více ona data na pozadí než např. GNSS, resp. záznam polohy ze satelitů:)

      • Ale jo zavisi to na spoustě věcech já tohle beru Uni.
        A ano ta smart mánie pořád trvá ale je dobře že klasické telefony ještě zcela nevymřely a myslám že se tak ani nestane a svůj velký comeback někdy je zase čeká….nevytlačí smaty to ne ale budou zase rozšířenejší…ti renomovaní výrobci by je navrhli a nechali vyrobit zájem je ale ne tak velký aby výrobu foxconnu nebo jinému smluvnímu výrobci zadávali…zatím z těch to známých je jen Nokia to je tak vše…Samsung to vzdal před lety,siemens je mrtvý divizi dorszil benq a sagem dělá snad pro operátory jen.
        Stále mám víc a ví myšlenky na to koupit si repasovaný Motorola RAZR stále to lze.
        Motorola mobility pd vlastníkem TCL se jej chystá znova vzřísit ale s ohebným displejem leptaná klávesnice se asi nekoná.
        Mobilní moto divizi se po letech co je mají konečně začalo dařit, škoda že nejdou ve stopách Nokia a neudělají nejakou klasiku také.

      • Motorola Mobility je Lenovo. A případně mohou jít ve stopách HMD. Já vím, je v tom slušný hokej:)

  6. Jinak bych rád poděkoval přítomným za normální a lidskou diskuzi a ne se tady s někým handrkovat jak moc je tohle kvalitní, jaký ten či onen je protože to či o no používá….nikdo tady nenadává do jablečnáku, tupych hlav, synku a podobné žblebty, jsem za to fakticky rád a to jsem patřičné upravy ve scriptu neudělal…v MS EDGE na chrome ano.

  7. Fbio (neregistrovaný)

    Kdyby Nokia nabídla obnovenou e52 nebo 6310, tak by prodeje byly jinde. Kovový telefon, WiFi hotspot (kvůli tabletu) , kvalitní fotoaparát a už bych dotýkáč nechtěl vidět.

    • Měl jsem E50 i E51 a na svoji dobu užasné telefony.
      Je fakt že E-Series mi chybí a to tak že dost…udělali reinkarnovanou 3310 pak ten 8xxx banán ale tím to skončilo…myslel jsem že budou pokračovat ale zdá se že ne a je to škoda.

  8. uni
    Nahlásit |
    19. 3. 2019 v 17:56

    Motorola Mobility je Lenovo. A případně mohou jít ve stopách HMD. Já vím, je v tom slušný hokej:)
    ——————————————
    VIm je v tom bigus ale u aut to není jiné….volvo ma cina, nakladni divizi frantici tedy renault, jaguára/rovera a něco dalšího indove….jeepa bohužel fiAT….
    Pokud je zachovan styl a kvalita coz u tech AUTO plati je to asi jedno kdo drzi kasu…i když u Jeep/Fiat bych tomu az tak neveril
    Motorola pod vedenim lenova pry konecne po letech vykazala nejaky zisk….mozna tomu prispelo ze vratili starou znacku Motorola a ne jen moto….na ni prece jen lide slysi.

    • Tak problém jedna, asiati/Čína a tradice/důvěra v značku/institut je za nula bodů, úplně jiná nátura, což se samozřejmě promítá i do akvizic západních brandů a nakládání s nimi.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *