- Na sociální síti X se objevují reklamy, které nelze nahlásit ani zablokovat
- V současné době není jisté, zda jde o nový trend, či jen o chybu
- Standardní reklamní sdělení stále připomínají příspěvky s vloženým odkazem
Že je sociální síť Twitter, nyní známá pod jménem X, od převzetí Elonem Muskem jeden velký chaos, asi není potřeba rozebírat do hloubky. Miliardář stihl na populární platformě zavést nová pravidla, změnit je, vrátit zpátky a zase znovu změnit tolikrát, že se v tom patrně již orientuje jen hrstka lidí. Novinky jsou často zaváděny jen z pouhého Muskova rozmaru a jsou také případy, kdy se novinka implementovala bez toho, aniž by o tom široká veřejnost věděla předem.
Chyba, nebo nový typ reklamy?
To je nejspíše také případ nového typu reklamy, který se na síti X aktuálně zobrazuje některým uživatelům. Komerční sdělení jsou důležitá pro vytváření zisku a v principu na nich není nic špatného, nicméně nový druh reklam se od těch standardních poněkud odlišuje. Na rozdíl od nich totiž není reklama přiřazena k žádnému účtu, je silně clickbaitová a nelze s ní nikterak interagovat, tedy ji skrýt či nahlásit. Dokonce ani není označena jako komerční sdělení, což může řadu uživatelů zmást a uvést v omyl.
This is new. A Twitter ad without an account attached that I can’t block or interact with. Glitch or trial balloon? pic.twitter.com/Nn05vJGkeb
— I Hate My Favourite Teams (@CarcelMousineau) September 30, 2023
Otázkou zůstává, zda se jedná skutečně o nový druh reklamy, který by měl nalákat uživatele k předplacení služby Premium, či se jedná pouze o chybu. Sociální síť X totiž v současné době není zrovna v nejlepší kondici, a není tedy ani vyloučena varianta, že se jedná o programátorský přešlap v centrále společnosti. Uvidíme, zda Elon Musk k této situaci vydá komentář, či se bude věnovat debatám na jiná témata.
Nutno podotknout, že podoba reklam se v poslední době změnila i po jiné stránce. Aktuálně se uživatelům (nejen) v Česku zobrazují komerční sdělení v podobě, jakou měly dříve příspěvky s vloženým odkazem – pod velkým náhledovým obrázkem se nachází nejen URL webu, na který reklama odkazuje, ale také titulek. Vše je doplněno slovem „reklama“ v pravém horním rohu, hned vedle nabídky rozšířených možností interakce s příspěvkem.