TOPlist

Fotografie, nebo článek? Musk razantně omezil odkazy na Twitteru

Elon Musk, Twitter
  • Rozeznat od sebe odkaz a fotografii je na sociální síti X (dříve Twitter) poměrně obtížné
  • Musk se odhodlal ke změně, která má udělat síť graficky „čistější“
  • Namísto toho způsobil chaos

Změny na sociální síti Twitter, nyní známé jako X, se dějí prakticky denně. Kdo znal službu před Muskovou akvizicí, ji nyní pravděpodobně příliš nepoznává, neboť miliardář se ze všech sil snaží, aby v ní nezůstal kámen na kameni. Jedna z dříve spekulovaných změn nyní v tichosti vstoupila v platnost a rozhodně se nejedná o změnu k lepšímu. Řeč je o změně podoby zobrazování odkazů, které nejenže mate uživatele, ale také snižuje dosah těm, kteří s nimi denně pracují.

Fotku od odkazu poznáte na síti X jen s lupou

Zatímco dříve byl každý odkaz na první pohled snadno rozpoznatelný, nyní to už tak jednoduché není. Ze sdíleného odkazu se aktuálně vygeneruje náhledová fotografie, avšak zatímco v předchozí verzi byla doplněna o titulek a perex, ten v rámci „větší přehlednosti“ se sdíleného příspěvku zmizel, stejně jako zkrácená verze URL na konci příspěvku. Jediný identifikátor toho, že se nejedná o fotografii, ale o odkaz, se nachází v levém spodním rohu, kde je velmi decentně zmíněna adresa webu.

Snímek sociální sítě X (dříve Twitter) a jeho nového zobrazování odkazů
Na první dobrou už na síti X nepoznáte, zda se jedná o fotografii, nebo odkaz na článek

Horší rozpoznatelnost odkazu má dopady nejen na uživatele, kteří na první dobrou nepoznají, zda se jedná pouze o fotografii, či odkaz na článek, ale také na vydavatelské domy a média, která sociální síť využívají pro zvýšení svého dosahu a informování široké veřejnosti, neboť uživatelé budou mít mnohem menší tendenci klikat na příspěvky. Zda se jedná o další z přešlapů Elona Muska, či rovnou o „trest“ pro novináře, které nemá příliš v lásce, je otázkou.



Twitter, písmeno X a Elon Musk



Nepřehlédněte

Předplatné Twitteru bude mít tři úrovně. Nejdražší balíček vypne reklamy

Nový systém se nicméně zapracovává postupně a prozatím nefunguje zrovna spolehlivě. V některých případech se náhledové obrázky nevygenerují, takže namísto fotografie láká uživatele k prokliknutí na konkrétní web jen výchozí šedý obrázek.

Jak na sociální síti X upozornil Marek Lutonský, chybějící URL z příspěvku lze částečně obejít tím, že ji umístíte doprostřed textu a nikoli na jeho konec. Jak dlouho ale tento systém bude fungovat, není jasné, stejně jako to, jaký bude ohlas médií a uživatelů směrem k této novince.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Nestranný fanoušek technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a baseballový nadšenec. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do oblíbených fantasy a sci-fi světů.

Kapitoly článku