Trh se smartphony se loni propadl. Jak si vedly chytré hodinky?

Apple Watch Ultra recenze 1
  • Loni se zvedl zájem o chytré hodinky
  • Největší skok předvedla kategorie dražších modelů

Podle analytických společností se loni prodalo přibližně 1,2 miliardy smartphonů, což znamená meziroční pokles o 11 – 12 procent a nejhorší výsledek od roku 2013. Tento pád paradoxně nekopíroval trh s chytrými hodinkami, která podle agentury Counterpoint Research meziročně o 12 procent vyrostl.

Smartwatch 4

Absolutní počty dodávek agentura neuvádí, hovoří pouze o tržním zastoupení jednotlivých značek. Trhu poměrně přesvědčivě dominuje Apple, který stojí za 34,1 procentem všech dodávek. Díky úspěchu Apple Watch Series 8, Ultra a SE 2022 se firmě z Cupertina podařilo meziročně posílit o 17 procent.

Na pomyslných stupních vítězů jej doprovází Samsung s podílem 9,8 procent a Huawei 6,7 procent. Následují u nás neznámé indické značky Noise a Fire Boltt, za ně se pak seřadily se shodným 4% podílem firmy Garmin a Amazfit.

Smartwatch 5

Z průzkumu rovněž vyplývá, že zákazníci pomalu opouštějí střední třídu a stále víc kupují buď levné hodinky s cenou pod 100 dolarů, anebo naopak hodinky dražší než 400 dolarů. Dodávky druhé skupiny údajně meziročně vyskočily o 129 procent.

Smartwatch 6

Co se týče dodávek z hlediska jednotlivých trhů, za největšího skokana lze jednoznačně považovat Indii, kde meziročně došlo ke 151% nárůstu. Více hodinek se prodalo i v Severní Americe, naopak trh v Číně se propadl o 9 procent. Jak se prodávaly chytré hodinky v Evropě, průzkum nezmiňuje.

Autor článku blank
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTmania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů. Jaká zařízení aktuálně používám?

Kapitoly článku