Za třetí čtvrtletí letošního roku se na celém světě prodalo úctyhodných 32 milionů nositelných zařízení jako jsou chytré hodinky nebo náramky, píše IDC. To znamená dvouciferný růst o necelých 22 procent. Nejvíce takových zařízení prodala čínská společnost Xiaomi, druhé místo patří Applu.
Za růstem podle zprávy stojí především vyšší poptávka po chytrých náramcích, kterým také přibývají nové a nové funkce, což postupně smazává rozdíl mezi těmito náramky a chytrými hodinkami. Právě úspěch chytrého náramku, jmenovitě Mi Band 3, stojí za prvenstvím Xiaomi. Zajímavé je, že ačkoliv je pro tuto společnost většinou hlavním odbytištěm pro produkty domácí (čínský) trh, v případě Mi Band 3 tomu tak úplně není, na domácí trh zamířilo “pouze” 61 % kusů (běžně jde o zhruba 80 %).
Pro Apple pak byla jednoznačně klíčovou 4 řada Watch, pomohlo ale také to, že starší modely Watch dostaly aktualizaci na novou verzi operačního systému. Osobně vidím prostor pro růst také v oblasti zdravotnických zařízení, vždyť i sám Apple se rozhodl do svých hodinek integrovat elektrokardiogram (EKG), byť tato funkce není v Evropě zatím dostupná a vzhledem ke složitosti schvalovacího procesu hned tak nebude.