TOPlist

Tohle se neplatícím uživatelům líbit nebude: reklamy na YouTube začne řídit umělá inteligence

Logo platformy YouTube v moři peněz
  • Platforma YouTube představila nový reklamní formát, který umísťuje reklamy do nejzajímavějších částí videí
  • Nový typ reklamy se jmenuje Peak Points a významné části videí umí rozpoznat díky umělé inteligenci
  • Nadále platí, že s předplatným YouTube Premium žádné reklamy neuvidíte

Videoplatforma YouTube neustále hledá nové způsoby, jak přimět uživatele ke sledování reklam. Ať už jde o reklamy, které můžete přeskočit, reklamy uprostřed videí, nebo několikavteřinové nepřeskočitelné spoty, cíl je pokaždé stejný – vydělat víc peněz. Nově bude s tímto úkolem platformě pomáhat umělá inteligence, která by měla rozpoznat nejdůležitější či nejzajímavější části videa a těsně před ně umístit reklamu.

Když tu najednou… reklama

Přesně to je hlavní cíl nového reklamního produktu „Peak Points“, který využívá umělou inteligenci Google Gemini. AI dokáže identifikovat nejzajímavější nebo emocionálně nejsilnější okamžiky v populárních videích na YouTube a vložit do nich reklamu. Jinými slovy se reklama objeví vždy v tu nejméně vhodnou chvíli. Zadavatelé reklamy si jistě mnou ruce nadšením, zatímco diváci se nejspíš budou muset smířit s tím, že jim „inteligentní“ reklama tu a tam naruší zážitek z oblíbeného videa.



Ilustrace YouTube přehrávače



Nepřehlédněte

Ve dvou se to lépe platí? YouTube testuje výhodnější tarif pro páry

YouTube se dokonce chlubí příkladem, kdy reklama naběhne těsně po žádosti o ruku. Tlak na setrvalý růst zisků je samozřejmě enormní. Že by ale diváci potřebovali vidět ještě více reklamních sdělení než doposud, zejména pak takových, které záměrně přeruší nejlepší části videí, tím si opravdu nejsme jistí. Zatím navíc ani není jasné, zda tyto „Peak Point“ reklamy bude možné přeskočit, či nikoliv. To patrně zjistíme až ve chvíli, kdy se s nimi setkáme v praxi.

Samozřejmě, pokud se ničím z výše zmíněného nechcete zabývat, vždycky je tu YouTube Premium. S aktivním předplatným pochopitelně na žádné reklamy nenarazíte, pro neplatící uživatele ale bude sledování videí zase o něco otravnější.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku