Celosvětově populární čínská aplikace na vytváření a sdílení krátkých videí TikTok testuje nový design uživatelských profilů, který je nápadně podobný Instagramu. Nově klade větší důraz na jejich personalizaci.
To, že TikTok v této oblasti jasně kopíruje Instagram, není nic neobvyklého – sociální sítě si od sebe „půjčují“ nápady a funkce prakticky neustále. Činí tak i Instagram, viz například jeho formát Instagram Stories, se kterým jako první pod názvem Stories přišel Snapchat.
https://twitter.com/TaylorLorenz/status/1224393504278880258
TikTok loni zaznamenal 1,5 mld. stažení a byl třetí nejstahovanější neherní aplikací (porazil tak platformy Facebook a Instagram, které skončily na čtvrtém, resp. pátém místě). Rychle rostoucí aplikace je evidentně v hledáčku Facebooku – sociální gigant vlastní Instagram, který momentálně v Brazílii testuje nástroj na úpravu videí s názvem Reels. Ten na oplátku kopíruje nejlepší funkce TikToku, jako je možnost měnit rychlost přehrávání nebo si vypůjčit zvuk z jiných videí.