Microsoft se připravuje na spuštění služby xCloud, která přesune klasické konzolové hraní do cloudu. Veškeré špičkové hry si tak budete moci spustit prakticky na jakémkoliv zařízení s dostatečně rychlým internetovým připojením. V minulém týdnu vyšel na Xbox Wire článek, který poodhaluje další detaily o chystané službě.
xCloud podporuje 3 500 současných her
Redmondští půjdou cestou maximální jednoduchosti, pro fungování hry v rámci projektu xCloud nebudou nutné žádné softwarové zásahy, na datových centrech Azure rozesetých po celém světě poběží stejné komponenty jako v konzolích Xbox. Dojde-li k aktualizaci hry pro Xbox One, stejný update může být okamžitě aplikován na Azure serverech ve službě xCloud.
Microsoft aktuálně testuje projekt xCloud v rámci alfa verze na svých zaměstnancích, do testů už byla zapojena i některá herní studia. xCloud je údajně v současné alfa fázi testování spustit více než 3 500 současných titulů bez jakýchkoliv vývojářských modifikací. Testování probíhá ve třinácti regionech, centra se nacházejí v severní Americe, v Asii a Evropě. Cílem Microsoftu je spustit projekt xCloud ve všech regionech, ve kterých jsou dostupné služby Azure.
Letos dorazí i konkurence od Google
Více o projektu xCloud bychom se mohli dozvědět na blížící se herní konferenci E3, která začíná 11. června. Na stejném místě bychom se měli dozvědět i nové informace o konkurenční službě Stadia od Google, která bude spuštěna letos na podzim.
https://twitter.com/GoogleStadia/status/1131953000061243392
Google na svém Twitteru potvrdil, že již letos v létě budeme znát všechny potřebné podrobnosti, jako cenu, seznam podporovaných her a podrobné informace o lokalitách, kde bude služba spuštěna.