TOPlist

Test Volkswagen Polo: opět evoluce

Na český trh přijíždí již 6. generace Volkswagenu Polo. Kdo by čekal nějakou revoluci a významné změny, ten asi nezná strategii značky Volkswagen.

Nové Polo.

Ve velikosti Golfa

Zdál se vám Volkswagen Polo vždycky hodně malý? Máte pravdu. Jenže současná 6. generace už tak malá není. Nové Polo je postavené na platformě MQB. Vůbec poprvé takto “malé” auto využívá stavebnice, kterou znáte třeba i ze Škody Octavia nebo Superb. Díky platformě MQB si tak může sáhnout na technologie používané z větších vozů, ale především získává na vnitřním prostoru. Tohle Polo má stejný vnitřní prostor jako legendární Golf 4. generace. Ten se vyráběl až do roku 2003 a na českých silnicích je stále k vidění.

Je to trend: každá nová generace musí být větší, než ta předchozí.

Plný techniky

Ještě před pár lety platilo, že hi-tech technologie jsou dostupné jen u velkých (a drahých) limuzín či SUV. Komu stačilo malé auto, byl často ochuzen o moderní prvky výbav. Respektive jeho výběr mezi vozy byl omezen – bylo třeba sahat po prémiových značkách. Takže na nějaké malé nenápadné auto bylo třeba si zajít chuť. Polo tuto poptávku splňuje bezezbytku.

Naše Polo ještě mělo budíky, ale můžete jej mít i s displejem.

Naše auto tak bylo vybaveno adaptivním tempomatem, který díky radaru umí držet odstup od auta před vámi. Funguje to v rychlostech od cca 20 km/h až do 210 km/h. A nastavení radaru je perfektní. Za celou dobu se nám nestalo, že by auto nerozpoznalo vůz před vámi, nebo že by trvalo zbytečně dlouho, než začne akcelerovat v případě volné silnice.

Adaptivní tempomat se ovládá na levé části volantu.

Radar je používán i pro systém Front Assist a funkci nouzové brzdění “City Brake”. Radar pracuje i ve velmi nízkých rychlostech, typicky když popojíždíte v kolonách. Má-li dojít ke střetu s autem před vámi, systém “zašlápe” brzdy a k nárazu nedojde. Nová verze navíc umí rozpoznávat i chodce.

Spoustu senzorů využívají i další systémy. Když vyjíždíte z parkoviště a nevidíte, zda něco nejede a nehrozí vám srážka. Stejně tak senzory kontrolují mrtvý úhel – tedy zda nejede auto v pruhu vedle vás v takovém místě, že není vidět ve zpětném zrcátku.

Díky spoustě senzorů je pak jen příjemným bonusem funkce automatického parkování. Příčně, podélně, vlevo i vpravo. Na zaparkování vozu stačí jen o něco málo větší díra, než je auto samotné. Parkovací systém je tak na úrovni zkušeného řidiče, což je velmi příjemný fakt.

16″ kola jsou akorát. Za příplatek lze mít až 18″.

Infotainment

Středové obrazovky všech Volkswagenů se začínají podobat jako vejce vejci. Pokud se podíváte na starší testy Volkswagenů, třeba Beetle nebo e-Golfu, budete rozdíly hledat jen velmi složitě.

Naše auto bylo vybaveno navigací “Discovery Media” s 8″ dotykovým displejem. Zaplatíte za něj 18 300 Kč, ale získáte 6 reproduktorů, 2 sloty na SD kartu, USB, Bleutooth a systém Car-Net se službami na 3 roky. Pokud byste se obešli bez on-line služeb a bez navigace, bude vám stačit 5400 Kč. Milovníci kvalitní hudby pak můžou sáhnout po reproduktorech značky Beats s výkonem 300 W s 8kanálovým zesilovačem a subwooferem. To vše za 11 600 Kč.

V nízkých rychlostech je v Polu úplné ticho.

Rádio ničím nepřekvapí, co se týče médií, můžete přehrávat hudbu z SD karty, z USB disku, přes Bluetooth z telefonu, ale přes USB třeba i z iPodu, zkrátka plná konektivita.

Hlasové ovládání slouží pro ovládání takřka všeho. Umí vytočit telefonní číslo, zadat cíl navigace, vybrat oblíbenou rádiovou stanici. To je příjemné.

Vpředu si na nedostatek místa nikdo nemůže stěžovat.

On-line

Polo se umí připojit k internetu právě pomocí systému Car-Net. Do sítě se dostane buď pomocí USB donglu, do kterého dáte SIM kartu, nebo stačí jednoduše na telefonu vytvořit Wi-Fi hotspot, ke kterému se systém připojí.

Do města bychom brali raději automat.

Car-Net nabídne čtečku RSS kanálů, aplikaci pro předpověď počasí, umí najít volné parkoviště, nebo čerpací stanici (včetně cen paliva). Nejvíce jej ale asi využijete při navigování. Nejenže umí vyhledávat pomocí Googlu, takže najdete prakticky cokoliv vás napadne, ale načítá i dopravní informace, takže vás ušetří stání v koloně. Obzvláště ve velkých městech je to velmi praktické.

Spojení s mobilem

Infotainment je vybaven rozhraním, které Volkswagen nazývá Car-Net App-Connect. Podporuje všechny tři technologie pro spojení smartphonu s vozem – MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto. Vybrané aplikace ze svého smartphonu si tak můžete nechat promítat na velký 8″ displej navigace. Spoustu aplikací nabízí samotný Volkswagen, jejich kompletní přehled najdete na jejich webu.

Za zmínku ještě stojí aplikace Media Control. Tu si nainstalujete do svého smartphonu a můžete ovládat systémy infotainmentu. Třeba zadávat cíle do navigace nebo ovládat hudbu. Co je hodně dobré – aplikace si umí stáhnout váš kalendář ze smartphonu, pokud zde máte naplánované nějaké schůzky i s místem, jednoduše je odešlete do navigace ve voze. Je to opravdu velmi příjemné.

Další aplikace si můžete stáhnout.

Rozumný kousek

Volkswagen Polo velmi příjemně potěšilo. Platforma MQB jej posunula o velký krok nahoru, podvozek má teď blíže ke Golfu, než k Fabii, což je velký trumf. Někomu se nemusí líbit litrový tříválec, ale pokud se oprostíme od emocí, je to pro tento vůz skvělý motor. Prostor na předních sedačkách je parádní, na zadních se to dá vydržet, je ho zde mnohem více, než třeba u Fiesty. Polo vždy bylo usedlé, méně nápadné, nadčasové. A taková je i nová generace. Pokud se vám to nelíbí, můžete sáhnout třeba po křiklavě červené barvě a je to.

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
8.7

design vozu

8.0/10

VZHLED A ZPRACOVÁNÍ INTERIÉRU

9.2/10

propojitelnost s telefonem

9.0/10

jízdní vlastnosti

8.5/10

Klady

  • vynikající podvozek
  • systémy známé z vyšších modelů
  • odhlučnění
  • výkon a spotřeba
  • bezpečnost

Zápory

  • vyšší cena
  • usedlost
Autor článku Vratislav Klega
Vratislav Klega
Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

Kapitoly článku