Sledujte nás na YouTube

Test Volkswagen e-Golf: Bez kapky benzínu

Když jsem si přebíral Volkswagen e-Golf, byl jsem vlastně za ty polepy vděčný. Ale asi to bylo málo. Dotazů, jestli je opravdu čistě jen na elektřinu a jaký to má dojezd přišlo nespočet. O elektromobily je zájem. Tedy aspoň ten informační. Prodeje v České republice zatím váznou. Za letošní rok Volkswagen prodal 38 e-Golfů.

Nabíjecích stanic je čím dál víc. Hlavně ve velkých městech.

Jako obyčejný Golf

Kdyby e-Golf nebyl polepený, jen těžko byste jej odlišili od běžného Golfa 7. generace. Z vnějšku se vlastně liší jen dvěma detaily – linka v přední masce má modrou barvu a jiné jsou světlomety pro denní svícení. Mají tvar písmene C a jsou umístěny těsně nad vozovkou. Jinak e-Golf samozřejmě používá pro svícení výhradně LED. Energií se zkrátka musí šetřit.

Až na tyto detaily jde vlastně o úplně obyčejné auto. Nevypadá, jako by se chystalo zkoumat povrch Marsu a to je jeho velká výhoda.

Také uvnitř e-Golfu se budete cítit úplně standardně. Běžné sedačky, známý volant, dokonce i řadicí páka vypadá úplně normálně. Vlastně tu není vůbec nic futuristického. Že je něco jinak, na to přijdete až po stisknutí tlačítko pro nastartování. Místo otáčkoměru uvidíte, jak se nakládá s energií z baterií – zda ji čerpáte, nebo zda dobíjíte. A samozřejmě ticho. Po “nastartování” i při jízdě. To si zamilujete.

Až 300 km

Golf 7. generace prošel nedávno faceliftem a právě i e-Golf je modernizovaný. Co je pro zákazníka nejvíce klíčové, to je nárůst kapacity akumulátoru z 24,2 kWh na 35,8 kWh.

Praha – Vrchlabí? Není problém.

Díky tomu slibuje Volkswagen dojezd až 300 km. Otázkou zůstává, zda je tato hodnota reálná. Pokud pojedete velmi opatrně, plynule a rychlostí kolem 50 km/h, pojedete se spotřebou kolem 10 kWh / 100 km, takže teoretický dojezd opravdu bude 300 km. V praxi ale počítejte s 200 – 220 km. S klimatizací, bez nějakého omezování. Největší spotřeba je logicky na dálnici při vysoké rychlosti. I na elektřinu to totiž umí auto rozpálit až na 155 km/h. Při rychlostech mezi 130 a 140 km/h se pak spotřeba pohybuje lehce nad 20 kWh / 100 km. Toto auto se zkrátka nejlépe cítí ve městě.

Téměř plné baterie a dojezd 248 km. Je totiž zapnutá klimatizace.

V praxi to znamená, že se nemusíte bát vyrazit ani na delší výlet. Jen to chce o cestě přemýšlet. Je možné v cílové destinaci nabít auto? Nebo je po cestě rychlonabíječka? Právě rychlodobíjecí stanice s výkonem 50 kW posouvají možnosti elektromobilů o hodně dál. Dáte si u rychlodobíječky zastávku na 15 minut, kávičku, vyčůrat a rázem máte dojezd zase 150 km. Jinak pro dobíjení platí úplně to samé, co jsme psali už u BMW i3.

Zatlačí do sedačky

Jak e-Golf jede? Parádně! Jízdní vlastnosti Golfu jsou prakticky dokonalé a e-Golf z nich nic neubírá. Jen je třeba počítat s mírně vyšší hmotností. Samotné baterie váží 323 kg, oproti běžnému Golfu je pak ten elektrický o cca 250 kg těžší. Jediná výtka jde za posilovačem řízení. Ten je zbytečně výkonný, ani nemáte pocit, že točíte koly. Ruku v ruce s tím jde, že vůz neposkytuje při řízení ale vůbec žádnou zpětnou vazbu. Na druhou stranu musíme uznat, že silný posilovač je ve městě příjemný, ulehčuje manévry, při kterých hodně točíte volantem. Radost z řízení ustupuje komfortu.

Elektromotor nabídne výkon 100 kW. Velkou výhodou je, že tento výkon máte k dispozici okamžitě. Zrychlení auta je tak naprosto famózní. Na 50 km/h zrychlí za méně než 3,5 sekundy. Z křižovatky tak vystřelí jako raketa! Na 100 km/h podle našich měření zrychlí za méně než 9 sekund. Reakce na plynový pedál je navíc naprosto bezprostřední. Auto vystřelí kdykoliv vpřed. Nečeká se na podřazení (auto nemá převodovku), nečeká se na roztočení turba, zkrátka jen zasviští a jede. Tady se konvenční auta nechytají.

Apple CarPlay i MirrorLink

Co vás jak nadšence pro chytré telefony jistě nadchne, to je podpora protokolů pro zrcadlení displeje smartphonů na středovém displeji auta. No, ono to s tím zrcadlením není tak horké. Prakticky zde spustíte jen pár aplikací. I tak je to ale praktické. Jak to vlastně funguje? Svůj smartphone připojíte USB kabelem a vybrané aplikace pak ovládáte na velkém displeji v autě a telefon nemusíte vůbec držet. Já jsem hodně používal hlavně Google Mapy, které umí bleskově vyhledávat, ví o dopravních komplikacích a vůbec jsou uživatelsky intuitivní. Velmi návykový je v autě i Spotify. Na velkém displeji se přeci jen ovládá o dost lépe.

Co umí mobilní aplikace?

Moderní auto se už bez spojení se smartphonem neobejde. A Golf není výjimkou. Do svého telefonu si stáhnete aplikaci Car-Net a pak už e-Golfa ovládáte přes ni. Ukáže vám, kde je auto zaparkované (případně vás k němu i dovede), zjistíte, zda má zavřené dveře a zda je auto zamknuté. Na dálku je možné zablikat nebo zatroubit. Ale nechybí i praktické věci. Vzdáleně si můžete v autě spustit klimatizaci – v zimě ohřát, v létě vychladit. Teď v létě se to vážně hodilo, stačí spustit klimatizaci 5 minut předem a nejdete do rozpáleného auta.

V zimě zase oceníte možnost pustit si vyhřívání čelního skla, abyste nemuseli škrábat. Odporové drátky v předním skle sníh nebo led rozpustí. Pod kontrolou máte i nabíjení. Aplikace vám prozradí, jaký máte aktuální dojezd, kdy bude auto nabito, případně můžete nabíjení na dálku zastavit. Zajímavá je funkce, která hlídá, zda auto neopustilo určitou nastavenou oblast, nebo zda nepřekročilo nějakou rychlost. Výhodou je, že o data se starat nemusíte. Auto má vlastní připojení k mobilní síti.

Car-Net
Car-Net
Vývojář: Volkswagen
Cena: Zdarma
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
Car-Net
Car-Net
Vývojář: Volkswagen AG
Cena: Zdarma
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot
  • Car-Net Screenshot

Systém Car-Net

Nevyužijete zrcadlení smartphonu? Pak se vám bude hodit systém Car-Net. Jde o chytré funkce infotainmentu vozu. Abyste mohli tyto funkce využívat, je v tomto případě třeba zajistit vozu připojení k internetu. Nejsnáze to uděláte vytvořením hot-spotu na svém mobilu. Car-Net pak umí stahovat články z RSS kanálů, zobrazovat předpověď počasí, vyhledávat cíle v mapách pomocí Googlu, ale třeba vám i najde dobíjecí stanici. A to se často hodí. Obecně je systém spíše jednoduchý a určený pro jednoduché ovládání přímo za jízdy. Zkrátka velká tlačítka, málo položek.

Ta cena!

Volkswagen e-Golf je fantastické auto. Jede hbitě, tiše, ekologicky, jízda s ním je naprosto špičková. Proč jich tedy nejezdí po silnicích tisíce? Jednoznačným důvodem bude cena. Základní cena startuje na částce 959 900 Kč. Zatrhněte v konfigurátoru pár “must have” položek a rázem máte 1,1 milionu Kč. Za to máte 2 suprově vybavené Golfy. Nebo Golf-R s výkonem 300 koní. Dokud cena elektromobilů nespadne na takovou částku, aby byla návratnost investice do 5 let, budou prodeje elektromobilů stále tvořit promile.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf
8.7

design vozu

8.5/10

vzhled a zpracování interiéru

9.0/10

propojitelnost s telefonem

9.5/10

dojezd a výdrž baterie

7.8/10

Klady (+)

  • použitelný dojezd
  • dynamický motor
  • běžný vzhled
  • bezemisní provoz
  • tichá jízda

Zápory (–)

  • vysoká pořizovací cena
  • spotřeba při vyšších rychlostech
  • přeposilované řízení

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

49 komentářů

  1. aslynt (neregistrovaný)

    “Jízdní vlastnosti Golfu jsou prakticky dokonalé”
    Tím bych trochu šetřil. Na jízdy bokem to auto vůbec není, první miata z vrakáče za 30 tomu natře zadek jak nic, a na dlouhý trasy je golf prostě malá drncavá krabička

    • vratislav.klega

      Na jízdu bokem auta opravdu nejsou, to je pravda. Ale naprosté většině řidičů to tak bude vyhovovat. Na 16″ kolech a verze s viceprvkem (zlom je výkon 90 kW) je Golf velmi komfortní.

      • To sa ale dosť vylučuje s tým, že neposkytuje žiadnu spätnú väzbu. Jazdné vlastnosti nikdy neboli prednosťou Golfa, taká Mazda 3 alebo Civic je úplne iný level.

      • Vratislav Klega

        Neposkytuje zpětnou vazbu přes volant, protože je hodně přeposilovaný. Ale přes sedačku je cítit hodně :) Mazda 3 ano, současný Civic už jen může vzpomínat na svou slavnou éru :)

      • Čo máte proti súčasnému Civicu? Má úžasné jazdné vlastnosti, za tou Mazdou zaostávajú len o chlp, ak vôbec…viacprvkové zavesenie vzadu mu len prospelo. Nakoniec rekord aktuálneho Type R na Ringu to znova dokazuje.
        Každopádne proti Golfu je to sto a jedna. Golf je vodičsky absolútne tupé vozidlo.

      • Jirka (neregistrovaný)

        Zaklinac – asi tak. Desata generace Civicu je jizdne naprosto uzasna. Golf se ji ani nepriblizuje.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Golf je etalonem rodinného hatchbacku nižší střední třídy, je to solidně postavené spolehlivé auto, které vydrží. Nic víc, ale nic míň. Podobně je na tom Oktávka.
        S hodnocením Civicu a koncem jeho zlaté éry bych souhlasil u 8G a 9G, ale současná generace je zpátky u řidičsky zábavného auta, které dokáže odvést i rodinu. Docela nadějné je i hodnocení nového Type R, který TopGear srovnává s Integrou Type R: “Once upon a time, Honda made the world’s greatest front-drive car in the shape of the Integra Type-R. Well, they’ve done it again.” Už se těším, až ho projedu.

  2. SeltinoCZ (neregistrovaný)

    Když Golf tak za ty prachy jedině Rko :)

  3. Pet (neregistrovaný)

    au bude stát 300.000 a ujede 500 km a víc tak pro něj půjdu

    Nereseny problém ale je nabíjení pro lidi z bytu ve meste kteří nemohou na ulici v noci nabíjet..

    • Vratislav Klega

      Nebude to ani levné, ani jednoduché a už vůbec ne rychlé. Ale přijde to. Na to si vsadim.

      • Jarda (neregistrovaný)

        Musi zapracovat na te vydrzi. Az bude mit dojezd 2000km a bude stat 300tis, tak dobry. Jinak Golf je nej auto pro normalni lidi. Ani focus uz se nechyta s jizdou.

      • René (neregistrovaný)

        Jardo, mám citroena C4 1.6hdi 80 kw a při svižné jízdě 130 km/h a výš najedu na nádrž nějakých 900 km, na okreskách při normální jízdě 1100km, eko 1200km. Takže u elektro auta až to bude kolem 1000km a na stanici při nějaké 15-20ti minutové zastávce bude z 15-20% plně nabito, tak budou mít tyhle auta smysl, 2000km dojezd by byl luxus.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Elektromobil s bateriemi nabijenymi z el. site je slepa vyvojova vetev a je uz nyni mrtvy. Staci znat zaklady fyziky. Klidne vsadim kalhoty.

  4. zipiik (neregistrovaný)

    Nečekal jsem, že se na webu o mobilech dozvím o tom, jak auto jede v různých režimech a typech silnic, jak se řídí, v tomhle směru nejsem zklamaný, na takové věci tu jsou specialisté, jako např. Meziplyn na Streamu nebo velké recenze motoristických webů.
    Čekal jsem, že podrobně rozeberete fungování infotainmentu, napojení s mobilním telefonem, smart funkce, včetně nějakého toho videa…v tomhle směru za mě zklamání.
    Ještě k fyzice…výkon nabíječky se udává v kW, ne kWh. Co se průběhu výkonu motoru týče, tak samozřejmě “vocpoda” nemáte maximum výkonu, ale točivého momentu. Výkon je pak funkcí součinu točivého momentu a otáček.

    • Vratislav Klega

      1) No a není lepší si přečíst jeden článek, než mnoho různých? :) Navíc tradiční motoristická média nemají elektromobily moc v lásce. Třeba Meziplyn má potřebu skoro každé auto srovnávat s Miatou, což je dost mimo. Ne každý potřebuje sportovní jízdní vlastnosti.
      2) Infotainment je rozebraný do posledního detailu. Víc toho opravdu neumí. Spojení s mobilem jen přes Bluetooth nebo přes kabel, nic dalšího není. Videa – zamyslíme se nad tím.
      3) Nabíječka – samozřejmě, kW. Omlouvám se, chvilkové zatmění mozku. Opraveno v článku.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Pokud toto měla být kompletní recenze auta, doporučím autorovi přečíst alespoň 1 velkou recenzi u konkurence. Jízdní vlastnosti tam určitě nepopisují 2 větami. Nárúst hmotnosti o 5 pytlů cementu navíc v kombinaci s pneumatikami s nízkým valivým odporem se na jízdních vlastnostech prostě projeví.
        Honza Koubek nestovnává každé auto s Miatou, srovnává v jízdní vlastnosti v rámci třídy. Když si holt výrobce ve své reklamní kampani hraje na “sportovní zážitky” u rodinného hatchbacku s litrovým tříválcem, tak ten “sportovní zážitek” okomentuje.
        U infotainmentu jste třeba nezmínil podporu Android Auto. Nic o spolehlivosti, reakční rychlosti, zážitku z používaní.
        Ještě si neplést výkon s krouťákem a bude to OK :)

      • Vratislav Klega

        U jízdních vlastností stačí napsat, že je to OK, ne? :) Jsme na Smartmanii :) Ale jasně, máte pravdu, článek by mohl být 5x delší.
        Spolehlivost, reakční doba, vše je v pořádku. Kdyby byl nějaký problém, tak to extra vypíchnu. Třeba jako zmíněné přeposilované řízení.
        Krouťákem myslíte asi točivý moment :)? Nám tady jde o výkon. Výkon je to, co hýbe autem. Nikoliv točivý moment. U elektromobilů se neřeší otáčky motoru. U spalovacích motorů je výkon daný funkcí točivého momentu a otáček, ale u eGolfu se synchronním motorem to postrádá smysl. Kdybych napsal, že má točivý moment 290 N.m, těžko si z toho něco představit, když neznáme otáčky (výrobce je neuvádí, bylo by třeba je dopočítat). Když napíšu výkon 100 kW, každý si to umí představit, protože zná (aspoň přibližně) výkon svého vozu. Ale kolik řidičů zná jeho točivý moment :)
        Díky moc za zpětnou vazbu!

      • zipiik (neregistrovaný)

        “U jízdních vlastností stačí napsat, že je to OK, ne? :) Jsme na Smartmanii :) ”
        Proto jsem taky prvně psal, že o jízních vlastnostech si přečtu jinde, stejně jako o konstrukci podvozku, umístění baterií, rozložení hmostnosti nebo velikosti kufru.
        Myslím, že by mohl být zajímavý článek (idealně s videi), který srovnává AA, CarPlay a MirrorLink.
        Ano, “krouťák” je točivý moment, už jsem ho zmínil v prvním příspěvku. Jde o to, že jste napsal, že od dolních otáček je dostuplný maximální výkon, což je fyzikálně nesmysl, protože výkon = točivý moment * otáčky * konstanta. To platí u spalovacího motoru, elektromotoru i náhonu vodního mlýnu. Liší se jen průběh točivého momentu a výkonu v závislosti na otáčkách. Obvykle se udává jak maximální výkon, tak maximální točivý moment spolu s otáčkami, ideélně s grasem průběhu. Našel jsem si specifikaci pohonu předchozí generace e-Golfu, kde VW udává točivý moment 270Nm v rozmezí 0-3000rpm a výkon 85kW v rozmezí 3000-12000rpm.

  5. 220 (neregistrovaný)

    V Norsku je to vedle Tesly bezne auto. Loni jsem tam techto Golfu potkal mraky. Tady je to rarita.

    • zbynda (neregistrovaný)

      V Norsku maji spoustu penez z ropy tak si muzou kupovat elektro auta :)

    • Jenže v Norsku mají téměř 100% daň na auta se spalovacím motorem (nejlevnější Fabia stojí 536.000 Kč). Takže máš na výběr, jestli si za milión koupíš normálního Golfa nebo elektro. A aby se ti lépe rozhodovalo, máš s e-Autem další výhody, neplatíš mýto, silniční daň je podstatně nižší, můžeš používat bus pruhy, do nedávna byly i trajekty a parkování zdarma… Jenže mezitím už tam těch zvýhodněných aut tolik, že to tak nějak přestalo fungovat, protože vše je přecpané elektromobily.
      Téměř 30% nově prodaných aut v Norsku jsou elektro.

      • Abych upřesnil, týká se e-aut i plug-in hybridů. Ale teď už se tam prodává skoro 2x čístě elektroaut než hybridů.

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Tady je něco zvláštním co se moc neuvádí. Pokud bylo na konci roku 2016 bylo 2,7 millionu registerovaných osobních aut v Norsku a skoro 100 000 jsou z toho EV\hybridy.

        Co je těch 2,6 milionu kterými se nechlubí ?

      • Píšu o nových registracích, oni i v Norsku mají starší auta.

  6. Martin P. (neregistrovaný)

    Do souhlas, že chybí zaměření na funkce navigace, spojení telefonem, ovládání telefonem atd.

    Naopak u toho dle vozidla ten kdo má 38000€ na toho Golfa jako druhé třetí vozidlo do rodiny, nebude řešit jízdní vlastnosti.

    • Vratislav Klega

      Dobrý den Martine, funkce navigace jsou velmi základní, Waze opravdu od integrované navigace nečekejte. Umí si poradit s objízdnou trasou při koloně. Při zadání nabídne 3 alternativní trasy. Ale to je vše, nic víc.
      Spojení s telefonem je možné jen přes Bluetooth nebo kabel, jak popsané v článku. Ovládání telefonem umí také jen to, co vidíte na screenshotu z aplikace. Jsou to základní věci, nicméně praktické. Éra chytrých aut je někde na začátku. Kdybych to měl vztáhnout k vývoji smartphonů, tak jsme někde na Symbianu S60 :-D

  7. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    My 2 cents:
    Ne – elektromobil opravdu ekologicky nejezdi. Je to dokola omilana lez. Uhlikova stopa elektromobilu je mnohem horsi nez kterehokoli auta se spalovacim motorem. Ato, ze ma vyfuk v nejblizsi tepelne elektrarne opravdu neznamena, ze jezdi bezemisne.
    Z 0-100km/h za 8,5 vteriny dnes opravdu neni nic nevidaneho ani u konvencnich aut. Nehykal bych tedy nad tim.
    Jizdni vlastnosti Golfu nikdy nepatrili ke spicce – je to takovy univerzal, nic nedela vyslovene skvele ani vyslovene spatne. Spicka je u jinych znacek. U e-Golfu jsou diky vysoke hmotnosti horsi nez u standardniho provedeni.
    Co autor konkretne mysli navratnosti investice do 5 let mi zustava zahadou.

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      My 2 cents:
      Ne – elektromobil opravdu ekologicky nejezdi. Je to dokola omilana lez. Uhlikova stopa elektromobilu je mnohem horsi nez kterehokoli auta se spalovacim motorem. A to, ze ma vyfuk v nejblizsi tepelne elektrarne opravdu neznamena, ze jezdi bezemisne.
      Z 0-100km/h za 8,5 vteriny dnes opravdu neni nic nevidaneho ani u konvencnich aut. Nehykal bych tedy nad tim.
      Jizdni vlastnosti Golfu nikdy nepatrili ke spi*cce – je to takovy univerzal, nic nedela vyslovene skvele ani vyslovene spatne. Spi*cka je u jinych znacek. U e-Golfu jsou diky vysoke hmotnosti horsi nez u standardniho provedeni.
      Co autor konkretne mysli navratnosti investice do 5 let mi zustava zahadou.

    • Jezdí ekologicky (ne, opravdu nám to ve městě nemetá do tváře saze apod.), ale ekologický není.

      • Vratislav Klega

        Souhlas, ekologické není žádné auto. Jeho výroba je ekologické peklo. Kdo chce být ekologický, chodí pěšky :o)

      • Jirka (neregistrovaný)

        Takze kdyz plastove lahve nehazim z okna sveho bytu, ale vyhazi je az do vzdalene reky, chovam se ekologicky. Tak to potom jo. Uff, to jsou zase moudra, tady.

    • Vratislav Klega

      Automobil opravdu jezdí bez emisí. Tzn. nepouští vám emise pod nos. Neotravuje sousedy smradem. Nenechává v garáži poletovat saze. To vše je ekologické, protože to nevypouští v místě, kde žijí lidé. To, že se elektřina musí někde vyrobit je snad jasné. Neočekával jsem, že si někdo bude myslet opak :) Výhodou ovšem je, že elektřinu dnes umíme vyrábět docela čistě. A hlavně s vyšší účinností, než kolik nabídnou spalovací motory. I ta nejhorší uhelná elektrárna má dnes filtry a emise produkuje v místě, kde nežijí stovky tisíc lidí. A to je přeci dobře, nebo to vidíte jinak?
      Buďme přesní. Jednotkou času je sekunda, nikoliv vteřina. Ale 8,5 sekundy se pořád bude řadit k těm rychlejším autům na silnici. Při zrychlení z 0-50 pak nechá za sebou naprostou většinu aut.
      Jízdní vlastnosti: Pro běžného řidiče jsou asi nejdůležitější nezáludné jízdní vlastnosti. Když se auto chová plynule a předvídatelně a to je silná doména Golfu. Které auto z nižší střední třídy tohle umí lépe?
      Ad návratnost. U automobilů existuje parametr zvaný TCO (Google vysvětlí víc). Řeší se, kolik mě auto bude stát během X let provozu. Pokud víte, že s autem za 5 let najezdíte 100 000 km, můžete si dnes velmi přesně spočítat, kolik vás bude stát jeho provoz. Na pořízení, servis, palivo, běžnou údržbu a v konečné podobě třeba i zůstatkovou hodnotu. Často se náklady na provoz vyrovnají pořizovací hodnotě auta již za pár let. A závěr byl takový, že pokud by 5 let provozu eGolfu i s jeho cenou vyšlo levněji, než provoz Golfu 1.4 TSI, tak by si zákazník rád připlatil za pořízení nového vozu, když ví, že pak ušetří na provozu. Je to takto více srozumitelné?

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Ne, opravdu to neznamena, ze jezdi bezemisne, pouze jsou ty emise vypoustene nekde jinde.
        V hovorove reci je vterina nadale pripustna a pouzivana, i kdyz oficialne je jednotkou casu opravdu sekunda. Budeme slovickarit abychom si dokazali, ze mame vetsiho pin*dika?
        V nizsi stredni ma dnes lepsi jizdni vlastnosti nez e-Golf (jeste jednou, mluvim o e-Golfu) vetsina konkurence – od japoncu pres francouze az ke korejcum. Ano je to tak.

        Aha, takze nemluvime o navratnosti investice ale o celkovych nakladech na provoz. Ted uz to dava smysl. Chtelo by to v clanku opravit, takhle je to nesmysl.

      • zkill (neregistrovaný)

        Opravdu nejezdí bez emisí.

        Jakékoliv auto totiž neprodukuje emise pouze z výfuku. Například takové prachové částice PM2.5 a P1.0 jsou produkovány hlavně otěrem pneumatik, brzd, apod. Elektromobily produkují těchto prachových částic asi pouze o 30% méně. Dopad těchto nejmenších prachových částic na zdraví je zásadní. Hrají daleko významnější roli než NOx, SOx či O3.

        Elektromobily určitě představují zásadní způsob jak vylepšit ovzduší ve velkých aglomeracích, ale tvrdit že neprodukují emise je chybné.

  8. TomG (neregistrovaný)

    E-Golfa (předfl) mám v autonájmu od nejmenované společnosti z Tuchoměřic. Jako auto do Prahy je TOP, nic lepšího za takové peníze s možností téměř kdykoliv vrátit neseženete!

    +parkování na modrých zonach
    +velmi dobře vybavený golf (full led, navi,komfortní auto)
    +velice svižné, start ze semaforů ihned, tiché, zajímavé (potkáte jich u nás málo)
    +neplatíte palivo (čip v ceně popř. se dá golf vzít bez čipu levněji)
    +nabité za 7h doma ze sítě, rychlonabíjecí stanice 0-80% cca 130km 30min (50kw ccs)
    +servis a gumy vše v ceně, neřeším nic, nestárám se onic
    +uživatelsky velmi příjemné auto, každý kdo do toho sedne je nadšen
    +nemusím nic dolévat, kontrolovat- jediné co se dolévá je voda do odstřikovačů
    +mohu kdykoliv vypovědět smlouvu a auto vrátit (oproti OL kde je úpis minimálně na 24měsíců)
    +výhodná cena, když bych odečetl “benzín” tak mám “nové” auto za 5500 za měsíc

    -dojezd (po Praze reálně max 142km, vezmete auto na dálnici a jde to rapidně dolů)
    -přeposilované řízení, úzká malá kola
    -v Praze není zatím tolik rychlonabíjecích stanic (PRE má jednu v OC Nových Chodov, ČEZ jich má více (Brumlovka, Radotín…)

    • Vratislav Klega

      Se vším souhlas. Verze po FL má větší kapacitu baterií. A ty pneu jsou také o dost lepší, než měla 1. verze eGolfa, zkrátka sedí úplně v pohodě. Co se týče rychlodobíjecích stanic, tak jen za poslední týdny přibila jedna u Lidlu (50 kW) a v Průhonicích u Alberta (také 50 kW).

    • Cronos (neregistrovaný)

      Porovnáváte hrušky a jablka. Samozřejmě, že máte ohromě výhodný pronájem, servis atd., protože elektromobily jsou ve fázi propagace (když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají). Až budou elektromobily stejně rozšířené jako benzinové, budete mít podmínky pronájmu jako u benzinových aut. Takže hodnoťme jen srovnatelné položky,

  9. Neuveríte, ale aj moj dvoj-liter TDI je bez kapky benzínu :)

  10. Marsec (neregistrovaný)

    Tak já jsem vybíral auto a nakonec se rozhodoval mezi mazdou 3 a nový Golf a vyhrál golf :-) Mazda se mi více líbila, ale po tom, co jsem měl možnost si auta půjčit vyhrál golf :-) zajímalo by mě, zda všichni jezdili v obou autech, že říkají jak se golf nechytá atd nebo jen (jako já nedávno) citují recenze z internetu :-) já byl rozhodnutý pro Mazdu, protože prý má výborné jízdní vlastnosti blablabla… Pak jsem si obě auta půjčil a to tak že golfa a za defakto pár minut Mazdu a úplně mě to rozhodilo, protože jsem fandil Mazdě. Ale prostě jízda v golfu pro mě byla mnohem lepší. Mnohem větší a zábavnější zážitek. Jinak Mazda 3 byla revolution a 125 koní a golf byl highline a 150 koní. 165 koňovou Mazdu nikde nemají skladem. Oba benzín. Hondu Civic jsem nezkoušel, takže nemohu říct, ale podle recenzí jezdí dobře :-)
    A egolf je drahý, navíc jsou to stále první vlaštovky, takže nic pro mě. Za 5 let už může být situace lepší :-)

    • Marek (neregistrovaný)

      To, ze je Mazda jizdne lepsi je neoddiskutovatelny fakt. To vsak neznamena, ze tobe nemuze vice vyhovovat Golf. Jak proste.

  11. Marsec (neregistrovaný)

    Jak říkáš. Já se po všech přečtených recenzích na Mazdu strašně těšil a nedostavilo se nic a ke golfu přistupoval vlažně a byl překvapený :-) to tak v životě bývá :-) možná za to může absence turba nebo nevím, ale vím, že jsem byl vcelku zklamaný.

    • Zaujímavé je, že práve Mazdu 3 165k vo výbave Revolution majú na Slovensku skladom prakticky všetci díleri. Ja som sa rozhodoval medzi ňou (jazdím na staršej trojke) a novým Civicom a rozhodoval som sa niekoľko mesiacov, som srdcom aj dušou Mazďák, ale vyhral Civic a neľutujem – je to fantastické a fascinujúce auto :)

  12. Cronos (neregistrovaný)

    300KG baterie je pro mě osobně děsivá informace. Mám rád malá lehká auta, která nepotřebují pro svůj pohyb mnohalitrové nebo přeplňované motory. V tomto Golfu vlastně neustále jezdíte plně naložený, což v městkém provozu za neustáleho brždění a rozjíždění je velká nevýhoda. To mě přivádí k otázce. Má tento vůz rekuperační jednotku nebo energii prostě vyzářé do okolí teplem na brzdách? Elektromobily by měly být ekologické, ale pokud existující energii zmařím, ekologie jen na papíře.

    • Vratislav Klega

      Jo, hmotnost je znát. Ale zase je znát, že je lehčí na předek. Navíc ty baterie jsou asi hodně nízko, pocitově je těžiště níž, než u běžného Golfu. Auto samozřejmě rekuperuje, bez toho by to nedávalo moc smysl.

  13. kolemjdouci (neregistrovaný)

    Vysoka cena? A proc by to prodavali levne? Co by potom delali s temi svymi “top” konvencnimi motory? Kdyby elektricke modely byly za normalni marzi jako u jinych variaci tak je cena dalece po 1M. Pohadky o tom, ze drahy vyvoj, drahe baterky. Je treba cist mezi radky. Co by ty automobilky delali s temi svymi roky spidlikovanyma patentama na to jak “o*ebat” EMISE. U automobilek dnes za elektro mobil neplatime v cene vozu za samotny vuz, ale za to ze jim na sklade zustavaji ty konvencni kramy. Az Tesla dostavi Gigafactory a snizi tak vyrazne cenu baterii tak nejednomu top manazerovi v koncernu praskne bulka a cena te cerne arabske s*acky pujde raketove dolu – to pak budou panecku levne letenky :-)

  14. JAN TICHY (neregistrovaný)

    Mel jsem egolfa s 24.kwh pujceneho na mesic a super viz videa na mem kanale: https://www.youtube.com/watch?v=SvccUZ5JigE

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *