TOPlist

Test Volkswagen Beetle: krása nebo chytrost?

Beetle má v portfoliu značky Volkswagen jasné místo – stylové auto. Můžete s tím třeba i nesouhlasit, ale když jedete v Beetlu sytě zelené barvy Bottle a navíc se sundanou střechou, můžete si být jistí, že pozornost přitáhnete. A o to tady jde.

Retrokola by na každém jiném autě vypadala dost hloupě. K Beetlu sedí.

Střechu dolů

Auto jsme testovali v době, kdy se teploty pohybovaly kolem 10 stupňů Celsia, což není počasí, při kterém chcete jezdit bez střechy. Pokud ale svítilo sluníčko, teplotu topení jste nastavili na max a na zadní sedačky nainstalovali větrolam, dalo se i při takové teplotě jezdit bez střechy. Asi tak do rychlosti 100 km/h. Pak začal dovnitř foukat studený vítr a jízda už příjemná nebyla.
Pak stačí natáhnout střechu. Ovládá se jediným tlačítkem, řidič tedy nemusí nic jiného dělat. Její pohyb trvá méně než 10 sekund a ovládat ji můžete dokonce až do rychlosti 50 km/h.

Bez střechy je život krásnější.

Brouk hlásí on-line

To že chytré funkce najdete u top modelu, jako je třeba Passat, to nikoho nepřekvapí. Ale co Beetle? Vždyť současná generace je na trhu od roku 2010.

Možná vás to překvapí, ale také Beetle je vybaven infotainmentem s chytrými funkcemi. Konkrétně je v konfigurátoru vozu potřeba zaškrtnout položku „Navigace Discovery Media“ za 16 600 Kč. Ta už je starší data výroby, ale pořád nabídne funkce, které oceníte.

Interiér je sladěný s barvou karoserie.

S touto položkou získáte 6,5“ dotykový displej a především systém Car-Net. Jaké komponenty či přesněji funkce jsou jeho součástí?

Počasí – aplikace vám umí ukázat předpověď počasí pro lokalitu, ve které se nacházíte, ale také pro cílovou destinaci, kterou máte zadanou v navigaci. Včetně předpovědi na nejbližší dny a vyvolat lze také animovaný srážkový radar.

Zprávy – tohle je funkce, která se mi zamlouvá ze všeho nejvíce. Svůj Car-Net účet si na počítači nakonfigurujete, přidáte si vlastní RSS kanály a ty pak můžete číst přímo na displeji navigace. Při čekání na semaforech nebo při stání v koloně je to opravdu praktické. Text je velký a dobře čitelný. Občas jsme měli potíže s českými znaky, ale nešlo o nic, co by bránilo komfortnímu čtení.

Čerpací stanice – další velmi praktická funkce. Když potřebujete natankovat palivo, stačí se do aplikace podívat a srovnat ceny paliv u okolních čerpacích stanic. Načtení je rychlé, čerpací stanice můžete řadit podle vzdálenosti nebo podle ceny paliva. Když máte čerpací stanici vybranou, stačí 2 kliknutí a navigace vás k ní dovede. Hezky propojené a funkční.

Parkoviště – jedete do města, které neznáte a potřebujete zde zaparkovat? Pak tuto funkci oceníte. Najde vám parkoviště, parkovací domy, odstavná parkoviště, zkrátka všechna místa, kde můžete zaparkovat své auto. Funkce by měla umět dokonce ukázat i obsazenost parkovišť, aby vás navigace neposílala na plné parkoviště, tato funkce však v České republice příliš nefunguje.

Zvláštní cíle – pod touto položkou se dostanete do takříkajíc fulltextového vyhledávání. Zadáte nějaké klíčové slovo a systém se podívá na Google – jaké výsledky vrátí v prohlížeči, takové vrátí také zde. A jak asi víte, Google najde úplně vše. Samozřejmě ani zde nechybí provázanost s navigací, takže vyhledaný objekt je možné rovnou nastavit jako cíl trasy.

Cíle online – máte mnoho cílů, které potřebujete dostat do navigace? Můžete to udělat komfortně přes počítač, přes webové rozhraní Car-Netu. V systému pak stačí cíle stáhnout a budete je mít v navigaci.

Jaká je odezva systému? Pokud pracujete off-line, třeba když zadáváte nový cíl navigace, nemusíte se bát, že by vás systém brzdil. Vyťukání cíle může být tak rychlé, jak váš prst zvládne. Při on-line funkcích je potřeba počítat s krátkými prostoji, i když jste na LTE. Málokdy ale budete na nějakou funkci čekat déle než pár sekund. Práce s mapou jako je zoomování nebo přesun je pak pořád na dobré úrovni, ale systém Discovery Media přeci jen není tak rychlý a svižný, jako systém, který jsme ukazovali třeba u e-Golfu, nebo jaký vám ukážeme u Passatu v některém z příštích dílů.

Hlavně o stylu

Pár dní s Volkswagenem Beetle Cabrio bylo nakonec velmi příjemných. Kdo by čekal, že Beetle bude nějaký lenoch, ten se plete. Motor 1.4 TSI nabízí výkon 110 kW, které s autem umí až nečekaně zacvičit. Dvouspojková automatická převodovka DSG sází rychlosti opravdu rychlé, potíže jí dělají jen rozjezdy, to neumí být úplně plynulá jako novější modely.

Režim “D” je navíc hodně eko a motor drží v nízkých otáčkách. Abyste jeho 150 koní prohnali, nechte převodovku v režimu “S”. Pokud hledáte auto pro geeky, asi to nebude to pravé ořechové, pokud chcete udělat hodně parády, nemůžete vybrat lépe.

Volkswagen Beetle Cabriolet

Volkswagen Beetle Cabriolet
8.3

design vozu

9.5/10

vzhled a zpracování interiéru

8.5/10

propojitelnost s telefonem

7.0/10

jízda

8.0/10

Klady

  • nepřehlédnutelnost
  • image
  • moderní prvky
  • nečekaně dobré jízdní vlastnosti
  • dynamika

Zápory

  • komfort jízdy při vyšší rychlosti
  • velmi omezený zavazadlový prostor
  • horší rozjezdy s automatickou převodovkou
Autor článku Vratislav Klega
Vratislav Klega
Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

Kapitoly článku