Domů » Recenze » Test Škoda Kamiq Monte Carlo: i tříválec může vypadat dobře a dávat smysl

Test Škoda Kamiq Monte Carlo: i tříválec může vypadat dobře a dávat smysl

Designová stránka, ať už se jedná o cokoli, je vždy velmi subjektivní záležitost. Věřím však, že taková Škoda Rapid Monte Carlo se vám líbila. Rapid dnes už sice není v nabídce, ale sáhnout můžete po Škodě Kamiq, která je k dispozici taktéž ve výbavě Monte Carlo.

Černá a červená

Testovaný Kamiq Monte Carlo byl zahalený do červeného laku, který je doplněn o černé doplňky, jako je maska chladiče, přední nárazník, zrcátka, ale také nápisy na zadní straně auta jsou v černé barvě. Zadní strana působí víceméně sportovně. Černý je i zadní nárazník, který v sobě nemá integrované výfuky, tak jak je dnes již zvykem. Vybírat můžete ze sedmnácti nebo za příplatek ještě o jeden palec větších kol.

Že Kamiq rozhodně není neatraktivní auto, můžete posoudit na fotografiích. Černo-červená kombinace přitahuje i pozornost okolí. Přeci jen modely od Škody Auto jsou v České republice populární a takto barevně zajímavou škodovku nepotkáte každý den. A co na tom, že jsme pod kapotou měli jen litrový tříválec. Ve finále bych ani s tímto motorem neměl problém, ale pojďme pěkně postupně.

I interiér je jiný

Výbava Monte Carlo přináší do interiéru červené doplňky i karbonovou dekorační lištu, kterou Škodovka označuje jako Carbon Design. Celkově to působí příjemně, ačkoli všichni zde víme, že je to sportovec jen na pohled. Však také zrychlení z klidu na sto za deset sekund není ničím, z čeho si sednete na zadek. Na druhou stranu jsem byl překvapený, že vůz umí být celkem mrštný.

Nebyla by to škodovka, kdyby nenabízela dostatek odkládacích prostorů, ať už jde o dva držáky na nápoje uprostřed sedaček nebo box pod loketní opěrkou. Zavazadelník pojme 400 litrů a po sklopení sedadel až 1395 litrů.

Sportovní sedačky zde berte tak trochu s nadsázkou. Škodovka je tak nazývá. Jsou jiná i celkem pohodlná, ale na mě osobně příliš měkká. Co je však měkké pro mě, je zcela v pořádku pro někoho jiného. Překvapit vás může, že nabízejí poměrně dobré boční držení. A abych nezapomněl, Kamiq Monte Carlo má i velkou panoramatickou střechu, kterou si však neotevřete. Slouží jen pro více světla v interiéru, popřípadě se cestující na zadních sedadlech mohou dívat na hvězdy.

Trochu skeptický jsem byl, jak si auto poradí s trojicí dospělých na zadních sedadlech. Po více než 140kilometrové cestě však ani jeden z nich nejevil známky toho, že by takovou cestu už nikdy absolvovat nechtěl. Nějaké místo před koleny bylo a ani na šířku to nebylo tak hrozné, jak jsem si původně myslel. Jediná stížnost přišla na přítomnost USB-C. Dva sloty najdete vpředu a další dva vzadu, což se u mého kamaráda nesetkalo s pozitivní reakcí. „Jo, zvykej si kamaráde, tohle je trend,“ řekl jsem mu.

Dědečka s tím budete muset naučit

Kamiq je oblíbeným autem pro starší populaci. Rádi sedí výše a také už většinou nepotřebují mít až tak velké auto. I proto má Škoda Auto v nabídce nejen Kamiq, ale také Karoq. Vybrat si tedy může každý. Počítejte s tím, že pokud si Kamiq koupí váš dědeček, tak ho s ním budete muset naučit.

 

Automatická převodovka, moderní infotainment, digitální přístrojový štít i asistenční systémy, které starší generace nemusejí znát. To vše Kamiq nabízí, a je tak otázkou, z čeho by onen dědeček přesedal. Přeci jen přesun z deset let staré Škody Octavie, kde velký kus techniky jsou už samotné parkovací senzory, do auta, kde máte hlídání jízdního pruhu, asistenta mrtvého úhlu, parkovací kameru, adaptivní tempomat, ale také parkovací kameru, je už něco, z čeho se někomu může zatočit hlava.

A to jsem se nedostal k displeji, který najdete před volantem. Ten nabízí hned několik druhů zobrazení. Nejde o žádnou velkou novinku, ale je fajn, že tento kus technologie najdeme už také v cenově dostupnějších modelech. A v neposlední řadě můžete dědečkovi ukázat hlasovou asistentku Lauru a pak jen doufat, že to už není mnoho nových informací najednou.

Infotainment od sourozenců

Vrcholný infotainment běží na displeji s úhlopříčkou 9,2 palce. Díky integrované SIM kartě je připojený na internet. I zde jsou tedy aktualizované mapové podklady online. Pokud byste však raději používali například mapové podklady od Googlu, stačí využít Apple CarPlay nebo Android Auto. Systém můžete znát i z jiných modelů s logem Škody Auto. Bezdrátová nabíjecí podložka má „zábrany“, aby vám v ní váš chytrý telefon necestoval. Osobně bych raději, aby cestoval, protože díky zábranám se tam můj 6,9palcový telefon nevešel.

Systém pracuje s dlaždicovým menu, které se zobrazuje na dvou plochách. Pochvalu si zaslouží stránka s asistenty. Názorně vám ukáže, jaké jízdní pomocníky máte k dispozici, a v případě potřeby vám i vysvětlí, k čemu je takový systém dobrý.

Všechno funguje tak, jak očekáváte. Největší problém jsem už tradičně měl s hlídáním jízdního pruhu. Na dálnicích či rychlostních komunikacích je to dobrý společník, ale na okresních silnicích s ním nechcete mít nic společného. Sahá vám do řízení a dost často to opravdu není příjemné.

Prostředí systému je jednoduché, svižné, ale nějaký ten čas na kompletní seznámení budete potřebovat. Líbí se mi, že z „notifikačního centra“ si můžete nastavit rychlý přístup k některým funkcím. Naštěstí to nemusí být systém start/stop, který má stále hardwarové tlačítko na středovém tunelu hned vedle ruční brzdy. Ta je klasická mechanická, což už se dnes také moc nevidí.

Počítejte s tím, že prvních pár desítek sekund po nastartování je systém skoro nepoužitelný. Vypadá to podobně, jako když mě vzbudíte ve čtyři ráno. Nečekejte žádné rychlé reakce, musíte mu dát čas, než se lidově řečeno probere. Poté už k rychlosti žádné připomínky nemám.

Když turbo tlačí, tři válce stačí…

Benzinový nebo naftový čtyřválec, či benzinový tříválec? To je otázka, před kterou budete postaveni. Nám dělal pod kapotou společnost benzinový tříválec naladěný na 85 kW, který spolupracoval se sedmistupňovou převodovkou DSG. Ta občas (především za studena) nepříjemně cukne a při sešlápnutí plynového pedálu až na podlahu působí občas zmateně. Prostor pro lepší naladění převodovky by byl.

Zpočátku jsem k tomu byl dost skeptický, ale po necelém týdnu soužití jsem si uvědomil, že i tříválec může dávat smysl. Ne každý potřebuje nějaké ty koně navíc. Druhým faktorem je také úspora finančních prostředků. Vždyť benzinová patnáctistovka s výkonem 110 kW stojí o 40 tisíc korun více.

Samozřejmě že Kamiq s tříválcem není nikterak rychlé auto. Při předjíždění musíte přemýšlet a cestu, kdy jste v autě pouze vy a příště máte čtyři spolujezdce, prostě poznáte. Ani ne tak na spotřebě, ale na výkonu, který vám bude při předjíždění chybět.

Škoda Kamiq Monte Carlo
Škoda Kamiq Monte Carlo v celé své kráse

Tím se opět dostávám k tomu, že takový tříválec je pro klidné řidiče dobrou variantou. A ani jejich peněženka nebude nešťastná. Spotřeba po Praze se pohybovala okolo 6,3 litru, na dálnici šlo o 5,7 litru a rychlostní komunikaci jsem jel za 5,1 litru. Jakmile jsem měl plné auto lidí, spotřeba na dálnici vystoupala na 7,8 litru. To jsem se ale zrovna neloudal. Po 470 ujetých kilometrech palubní počítač ukazoval spotřebu rovných šest litrů.

Příjemné překvapení

Zpočátku jsem měl obavy, že tříválec pod kapotou Kamiqu nebude nejlepší variantou. Chápu, že někdo už jen z principu sáhne po čtyřech válcích, proti tomu samozřejmě nic nemám. Kamiq mě však přesvědčil, že i tři válce mohou za určitých podmínek dávat smysl.

Model Škoda Kamiq 
Základní cena 580 900 Kč
Cena testované výbavy
Stupeň výbavy Monte Carlo
Výkon 85 kW / 115 koní
Zdvihový objem 999 ccm
Palivo benzin
Počet válců 3
Pohon přední náprava
Převodovka automatická
Akcelerace 0-100 km/h (s) 10
Maximální rychlost (km/h) 193
Spotřeba paliva na 100 km 5,1 l (kombinovaná)
Délka 4241 mm
Šířka 1988 mm
Výška 1531 mm
Rozvor nápravy 2639 mm
Hmotnost 1214 kg
Objem palivové nádrže 50 litrů

Mezi ně patří, že musíte být primárně klidný řidič, který nespěchá, nechce od auta zázračnou dynamiku a místo příplatku za čtyřválec si zajede například na dovolenou. Nemohu si pomoci, ale kamiq mi dává největší smysl pro dvě skupiny zákazníků.

Přečtěte si také – Test Škoda Kodiaq Laurin & Klement: pětihvězda od Škodovky

První skupinou jsou mladí zákazníci, kteří mají auto jako dopravní prostředek a s trochou nadsázky mají na háku, zda mají tři, čtyři nebo šest válců. Druhou skupinou jsou pak lidé kolem důchodového věku. Občas chtějí vzít někam vnoučata, občas chtějí někam vyrazit sami, a to přitom v klidu, s rozumnou spotřebou a dobrým komfortem. Tohle vše jim Škoda Kamiq velmi dobře splní.

Škoda Kamiq Monte Carlo

580 900 Kč
8.3

Vzhled a zpracování interiéru

8.5/10

Propojitelnost s telefonem

8.0/10

Technologická výbava

8.0/10

Jízdní vlastnosti

8.5/10

Klady (+)

  • atraktivní design
  • rozumná spotřeba
  • dobrá konektivita
  • většině lidem bude tříválec stačit

Zápory (–)

  • pro někoho malý výkon
  • není nejlevnější

Patrik Svatoš

Šéfredaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

31 komentářů

  1. Pěkné auto, za nesmyslnou cenu

  2. Problém není třívalec, problém je stagnace výkonu u většiny automobilek. Až na pár modelů se výkon v různých třídách změnil minimálně. Dle mého názoru ale to, co před 20 lety stačilo, je dneska nedostatečné. Řidičů na silnicích přibývá, kamionů přibývá a je potřeba více předjíždět. Takovýhle louda, který má problém vyjet kopec je spíše na škodu, když se mu na kufr nalepí něco rychlejšího. Zatímco před 20 lety měly Audiny 120-150kW v nejvyšší výbavě, dneska stejné auto sahá ke 200-300kW.
    Když si vezmu, že před 20 lety jsem za podobnou cenu mohl koupit Octavii první generace v 1.6MPI 77kW, teď koupím 1.0 TSI 85kW, tak kde je pokrok?

    • Jenže to, co popisuješ, je právě výsledek problému „tříválec“ a zejména pak downsizingu. Současné litrové tříválce už nemohou nabízet o moc větší výkon – jsou prakticky na svém maximu. Není to jen otázka výkonu, ale i spotřeby, plnění norem atd. Dokud se tedy nezmění legislativa, výkon bude stagnovat, jelikož auta, která mají vyšší výkon, ale neplní normy by prakticky nebylo možné prodávat. Další problém je ten, že nabídka motorů se hodně ztenčila, před 20 lety výrobci nabízeli hodně motorů a koupit si lepší nebylo tak drahé. Dneska je to litrový tříválec, pak 1.5 TSI, nějaký dvoulitrový vrchol a tím to končí. A příplatek od litru na třeba 1.5 TSI je tak velký, že nedává pro spousta lidí vůbec smysl. Jinak technická – jedničková Octavia se s 1.6MPI a 77kW nikdy nevyráběla.

      • Ford dělá třeba Focus ST s 3 válcem a 1.5 147kW. Nemyslím si, že třívalec je na vrcholu s 85kW

      • Pardon Fiestu ST

      • Já jsem ale neřekl, že tříválce nemůžou mít vyšší výkon. Já jsem o tom mluvil v souvislosti se spotřebou, plnění norem a dalších věcí. A zrovna motory ve Fiestě jsou neuvěřitelný propadáky, co se nájezdu týče. Takže v tomhle případu je to vykoupeno nájezdem (a ono nejde jen o ST, ve Fiestě jsou strašný motory snad všechny). Downsizované tříválce jsou prostě kompromisní motory, jen záleží, kde automobilka ten kompromis udělá. Většina dělá kompromis u výkonu, někdo dá výkon vyšší s tím, že se to po sto tisících rozsype. Dokud se nezmění legislativa, která nesmyslně tlačí automobilky vyvíjet motory, které v laboratorních podmínkách plní nějaké pseudoemise (že v reálu dochází k dřívějšímu přehřívání hlavně turba, tím pádem daleko vyšší reálné spotřebě a emisím nikdo neřeší), není šance, že by se tohle změnilo. Navíc poslední roky není ani tak (a když mluvíš o předjíždění, tak už vůbec ne) rozhodující parametr výkon, ale spíš točivý moment.

    • No více předjíždět. Ale kde a jak? Když někam jedu, tak je takový provoz, že nakonec radši nikoho nepředjíždím – zaprvé jede kupa aut v protisměru a zadruhé když už člověk kamion předjede, tak jich je před ním dalších pět, takže je to vlastně k ničemu. Možná tak někdy o víkendu nebo v noci. Takže mi přijde, že současné motory většině řidičů stačí, když stejně není kam se hnát :)

      • Promiň, ale to je přesně ten problém. Dokud nepřičichneš k pořádnému autu, máš pocit, že to nejde. Ono to jde, ale je potřeba i důchodcům dát do ruky něco, co nepřipomíná výkonem jejich starou Škodu 120. Pak vznikají tyhle směšné teorie, jak se není kam hnát, ale ty pramení z jediného, že si ten řidič netroufá. Pak to na okreskách vypadá tak, že jede kamion 70 a za ním 15 Škoda Kardiaků a Dacií Duster s tří válcem, které jsou rády, že ten kamion vůbec dojely a jejich řidiči se kochají krajinou. Přitom jsou jednoznačné brzdy provozu, ne ten kamion, ten za to nemůže, ale ty pojízdné sekačky za ním.
        Já mám 300 koní a je mi to málo. Kdyby vývoj šel normálně, ale neměli bysme tady ekoteroristy, mohly dnešní auta v základní výbavě klidně 120-150kW a pro takový Kamiq by nebyl problém předjet 3 kamiony naráz.

  3. Motory v skodovkach su dlhodobo vysmech… Hyundai i30 ten dlhy vie dat do auta 1,5 liter a skodovka tam tlaci 3 valce do tohoto a uz aj do oktavii..

    Interier bol donedavna tiez vysmech, teraz uz to zacina konkurovat a ceny si ta pytaju vesmirne.. Lacne plasty po roku ale vrzgaju v kazdej skodovke a neda sa v tom jazdit..

    Skodovky su neskutocne precenovane auta za ceny ako by si clovek kupoval hondu alebo nieco ine.

    Kamarat ma prave tu i30 kombi za 18k a ked si do toho sadol kamos s oktaviou kombi tak neveril, ze jeho stala25k a vybavou sa zdaleka nechyta. Je to 2 roky dozadu a tiez interier v tom hyundai bol vtedy o 2 triedy inde.

    • Skodovka sa este 2 roky dozadu nechytala ani na dlhe kie, tie mali tiez mega lacny interier s pred 10 rokov, ale cenovo boli za 22k nie za 25. Horsi a lacnejsie vyzerajuci uz je snad len renault, aj ked ten ma zas ceny hodne nizsie.

      • Já fanoušek Škodovek nějak extra nejsem, ale to, proč jsou drahý, je určeno trhem. Je po nich velká poptávka, tak je i cena vysoká. To, proč jsou auta Kia, Hyundai levná je taky jednoduché. Německá automobilová produkce je světový vrchol, kterému se nikdo nemůže rovnat. A když nemůže Korea nebo Japonsko bojovat kvalitou či renomé, tak musí za míň peněz nabídnout více. A i tak to tady mají těžké – konzervativní Evropan radši šáhne po něčem z koncernu VW, pokud chce něco lepšího, tak BMW či Mercedes. Takže proč jsou Škodovky drahé, ale přesto jsou všude a Kia je levná a nikdo jí nemá? Protože jí jednoduše nikdo nechce.

      • kecy skodovka je fasovanej hnuj. na novy skaly sleva 30% do firmy. znas snad nejakyho troubu co by za ten skodovackej smejd vyhodil svoje zdaneny prachy?

    • Ved aj Kamiq ma 1.5liter.
      A z vyroby ma ten 1.0tsi nameranych okolo 128ps (95kw) po chipe este o nieco viac. A na tak lahke auto je to dost na beznu premavku. Drviva vacsina ludi co hovori o malom vykone v tom nikdy nesedela.
      Ja mam 3.6FSI 220kw 300ps, ale ked sadnem do 1.0tsi a porovnam si to s mnohymi 2.0tdi, tak je to sviznejsie

      • Jenze jaky je kroutak? Pak nalozis auto a ejhle, ono to zere a nejede. Tocis do otacek a vubec nic.
        A ze je to sviznejsi nez mnoha 2.0 TDI? Tak srovnavat benzin s dieselem ohledne sviznosti neni uplne fer. Kdyby to nebylo sviznejsi, byl by problem. Zkus se s tim ale rozjet do kopce.

      • Chlapci sa tu ohanaju kruťakom na papiery, ale zabudaju že pri bežnych autach ide o výkon, nie kruťak.
        Uplne vpohode, DSG tam hodi vyssie otacky a ide.
        Videl si niekedy graf krutiaceho momentu na diesli?? Je tam len vo velmi malom rozmedzi otačok. Zatial čo benzin ho ma skoro po celu dobu otačok stabilný. Takže v priemere ked sa to rozlozi na otacky ma ten benzin mozno este viac.

        Kruťak je doležity pri ťazkych nakladoch. Kamiony, ťahače, nakladiaky, autobusy, kde použivaju vyšši zdvyh, čiže vykon mizerne nizky, ale zato kruťak vysoký. Lebo nepotrebuju vykon, ale roztlačiť tu velku váhu.
        Ten kamiq s 1 litrovym motorm je extremne lahky, takže žiaden kruťak neni treba.

        Takisto 2.0TSI 190ps je rychlejšia ako 2.0TDI 190ps (pritom rovnaky vykon a diesel ma vacsi kruťak) – netáram, je to verejne dostupne, piše to aj sám VW v 0-100

        Porovnávačka A7 BiTDi 650nm, vs 350nm atmosféra (kamaratova A7 vs moje CC)
        Ešte mal dokonca o 26koni viac (v reale podla mn aj o 40) a 0-100 mame uplne rovnake

        [odkaz]

      • Tady ale nejde o srovnání benzín vs nafta a budem tu měřit pindíky a vytáhnem tu audiny a šestiválcové passaty. Tady jde o to, že tohle auto má výkon pod únosnou mezí pro provoz. Naložíš do toho další 3 lidi a nízká váha je ti k ničemu.
        Já s tím motorem jezdil ve Scale a za mě to teda dobrý není, ani náhodou.
        Jinak nebráním nějak naftu, sám mám 2.0 TSI, ale když už mluvíš o tom DSG, tak to přesně řeší rozložení krouťáku u nafty. Dáš tam „S“ a vůbec neřešíš kde co má jaké otáčky, auto prostě podává maximální výkon a řídí si to samo. Argument „ale ono je to jen od 2000 do 4000“ je pak naprosto zcestný. Prostě to tam je a je to tam pořád, když to potřebuješ. A narozdíl od Kamiqu ani nepoznáš, že vzadu vezeš dva 150 kilové chlapy.

      • lebo takyto vykon sme tu mali doteraz furt. Dokonca menši. Fabie 1.2htp, 1.4mpi, 1.6 boli tiež ovela slabšie od tohto 1.0tsi. Napr ešte aj 1.6tdi, 2.0tdi 77kw, 1.9tdi 66, 74, 77kw, 81, 1.2tsi 77kw,
        Všetko to bolo ovela slabšie, ešte aj tie motory mali vahu. A stažovať sa začali ludia až s 1.0TSI ktory je podla ovela lepsi nez tie motory ktore som spomenul hore.
        Co je totalne naprd je podla mna 1.0mpi čo sa dnes predava, to ano. Ale aj to je do mesta ako vozitko z A do B vpohode

      • Viz můj příspěvek výše. Možná nejde o problém s 1.0 TSI, jak spíš s tou stagnací výkonu. Dneska pokud nekupuješ minimálně vyšší střední třídu aut, tak ti u nástupce generačně stejného auta výkon neroste. Já vím, že je to blbý příměr, ale když si koupíš nový mobil, počítač, vždy kupuješ lepší. U aut, když sis před 15 lety koupil Octavii II 2.0 TDI, tak měla 103kW. Kam se škoda posunula za 15 let? Dnes koupíš Octavii IV 2.0 TDI 110kW a ještě za víc. 7kW za 15 let je ubohost a nejde to obhajovat nějakými větami typu, že „to stačí“. To samé Fabie, Scaly, Kamíqy, Karoqy. Pokrok pro řidiče nula, jen neustálé zápasení s EU a nařízeními.
        To je důvod, proč to dřív nevadilo a dnes jo. Zatímco dřív to bylo technologické omezení doby, dnes to umíme líp, ale nikdo nám to nechce prodat kvůli ekoteroristům.

  4. „Ne každý potřebuje nějaké ty koně navíc“

    „Při předjíždění musíte přemýšlet a cestu, kdy jste v autě pouze vy a příště máte čtyři spolujezdce, prostě poznáte. Ani ne tak na spotřebě, ale na výkonu, který vám bude při předjíždění chybět.“

    No a to je presne ono! Ja si nekoupil vykonejsi auto proto, abych v nem zavodil, ale abych mohl se svym autem predjet v kopci nakladak jedouci 80. A tohle auto to proste nezvladne. Proc bych tedy utratil 580 tisic korun za auto, ktere to neumi, kdyz za stejne penize koupim auta, ktera to zvladnou.

    Ja jsem koupil o 50 tisic levnejsi auto se stejnou (v necem lehce lepsi) vybavou. dvojnasobnym obsahem a vyrazne vyssim vykonem.

    Nejvetsim problemem aut jsou redaktori, ktere na ne delaji recenze. Aby jim priste automobilka auto pujcila, tak ho chvali i za veci, ktere si pochvalit nezaslouzi a veci, ktere si zaslouzi totalni hejt zmini jen tak lehce a jeste to banalizuji. A diky vam (a emisnim normam) stoji moderni auta uplne za prd.

    • Aha, tak beru zpet tu vybavu a to uplne. Za 580 900 Kč je to litrovy automat s 81 kW (mate v clanku chybu). Ale totalne bez vybavy! Zadne barevne displeje, zadny poradny infotainment, zadne senzory. Aby to auto k necemu bylo, zacina se pod 70k!

      Prosim provozovatele smartmanie, at se vrati k mobilum a chytrym zarizenim. Tohle je velice spatny motoristicky clanek.

      • První příspěvek tesat do kamene! S druhým souhlasím taky. Ta recenze je přehnaně pozitivní a místy až trapná (viz část o dědečkovi), ale nechtěl jsem tu zas brblat první.

    • Tady velký souhlas a potlesk panové lerion a _qam_, vystihli jste to bravurně.. K tomu není co dodat. Na tohle spousta lidí zapomíná.

      • Asi to vypadá, že jsem měl štěstí na kus (1.0 TSI 85kW, 6st. manuál, výbava Style, cena kus pod 500k), ale i s čtyřčlenou rodinou na palubě nemám problém vyjet kopec nebo předjet náklaďák (do kopce) při 80km/h nebo i více. Pravda, nad těch 170 na dálnici se tomu už zas tolik nechtělo, ale ještě je v záběhu, tak uvidíme, a dále pak pod 2tis ot/min. se toho moc neděje, s tím je potřeba při předjíždění počítat. Soudobé automaty mají z důvodu emisních limitů tendenci motory podtáčet… Pokud těchto 200 Nm nestačí na běžný svižný provoz, tak pak nechápu, jak někdo někdy mohl jezdit s něčím jako 1.6 atmosférická v Aurisu, kdy byl problém akcelerovat na závratných 130 km/h na dálnici. Tenhle litr od VW naopak překvapí absencí problémů typických pro moderní benzínové foukané přímovstřiky (LSPI). Výbava je pak věc individuální, já sem jinde za podobné peníze, jako mě stál Kamiq, nedostal co chci. Závěrem bych snad jenom připomněl, že první Superb dostal z přeplňované 1.8 210 Nm (při 110kW) a z 2.0 atmo pak 172 Nm při 85kW a vážil zhruba o čtvrt tuny víc. Jinak moje řidičská zkušenost čítá motory od jednoho do pěti litrů na třech kontinentech, aby bylo případně jasno.

  5. Atraktivní to není a tří válec fakt nestačí. To je asi tak vše.

  6. Proč autor neuvádí cenu testovaného vozu? A co ta trapná sekce o dědečkovi?
    Když už nemáte na to dělat recenze automobilů, zaměřte se alespoň více na infotainment. Takto ten článek působí jak reklama napsaná jako revanš za půjčení auta.

  7. tříválec nikdy nedává smysl…

  8. Naléhavé hotovostní pujcky! ! !

    Pujcka 100% zarucena

    Pro ty, kterí chtejí nouzovou pujcku, nabízím vám dostupnou úrokovou sazbu 3%. Mnoho bank vás odmítlo? Potrebujete financování konsolidace dluhu naléhave? Nebo potrebujete financování svého podnikání na jednu skladbu. Takže jsme tím nejlepším rešením pro vaše potreby. Klientum nabízíme pujcky bez sankcí. Pokud máte zájem, kontaktujte nás co nejdríve a budete naplneni radostí.

    — Whatsapp: +33 7 55 17 86 25

    — e-mailem 1 : [odkaz]

    — e-mailem 2 : [odkaz]

  9. Vypadat dobře pro někoho může,to je otázka vkusu,ale jezdit dobře,abych z toho měl radost určitě ne.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).