Nový Asus ZenFone 6 láká na špičkovou výbavu a příznivou cenu. Zjistěte o něm více!

Domů » Bleskovky » Teslu letos dělily od bankrotu pouhé týdny, firmu málem potopil Model 3

Teslu letos dělily od bankrotu pouhé týdny, firmu málem potopil Model 3

Problémy americké automobilky Tesla při výrobě nejnovějšího Modelu 3 byly probrány ze všech stran. Ačkoliv bylo jasné, že je situace vážná a automobilce se nedařilo nastavit výrobu na kýžených alespoň 7 000 elektromobilů za týden, až nyní se ukazuje, jak blízko propasti firma byla.

Spoluzakladatel společnosti se nechal slyšet, že při snaze výrazně navýšit počet produkovaných Modelů 3 firma finančně silně krvácela a od krachu ji dělily pouze jednotky týdnů. Musk sám v této době pracoval 120 hodin týdně napříč všemi odděleními ve snaze firmu zachránit. Po zveřejnění svého pracovního nastavení pak dostal od například od Arianny Huffington v otevřeném dopise doporučení k výraznému snížení pracovní zátěže.

Dnes týdny, dříve hodiny

V reakci na otevřený dopis však Musk na Twitteru odepsal, že zpomalit není možné, ačkoliv sám pociťuje, že nedostatek spánku si vybírá svou daň.  Zároveň se netají užíváním prášků na spaní, které mu pomáhají usnout během extrémně náročných stresových situací. Samotná automobilka byla krachu ještě blíže, a to v roce 2008, kdy ji od definitivního uzavření výrobních hal dělilo jen několik hodin.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

13 komentářů

  1. FantomasMan

    Nejak podobne to bolo aj s firmou Space X. Ak by prvý úspešný let zlyhal bol by to koniec.

  2. Johny (neregistrovaný)

    Jeeeežiš to jsou zase pohádky.

  3. mark15165 (neregistrovaný)

    Na druhou stranu je docela komická představa jak po vší té inovaci kterou Muskův tým automobilismu přinesl jeho firmu kupuje za pár šupů čínský investor jako už mnoho jiných amerických automobilek předtím :-) Je dobře, že k tomu tentokrát nedošlo, starých spalovacích dinosaurů není žádná škoda, žádnou invenci už přinést neuměly ale tesla ten potenciál rozhodně ještě má a něco mí říká že v čínských rukách by ho rychle ztratila.

    • Ivan (neregistrovaný)

      V čem přesně vidis tu ohromnou inovací, kterou Tesla přináší použitím technologie, která je přes 130 let stará a byla tu už před spalovacím motorem? A uz tehdy bylo jasné, že je to nesmysl?

      • Dokázali všechny dávno vymyšlené věci poskládat dohromady tak, aby dávaly konečně smysl.
        Tím, že lidem ukázali, že to jde, začínají dělat sakra průvan v celém automobilovém odvětví a konečně lidstvo jako takové odklonit od těžce neefektivního spalování ropy v osobních prostředcích jenom k tomu, aby se váš zadek převezl z místa A na místo B.
        Ropa prostě jednou dojde a byl bych radši, kdyby tu něco zůstalo i pro budoucí generace na výrobu léků a jiných opravdu nezbytný aplikací. Proto fandím nejenom Tesle, ale i všem ostatním, kteří se snaží s tímhle něco udělat.
        Tyhle příspěvky fakt žeru, s vaší logikou bychom měli přestat používat i páru nebo rovnou kolo…

      • Ivan (neregistrovaný)

        Takže elektromobil na baterie podle tebe dává smysl. Tak to už jsi jeden z posledních zoufalcu který tomu ještě věří.

      • Ivan: záleží na tom, co tím myslíš baterie. Pokud se budeme bavit o nějakém elektrickém zdroji, jako je akumulátor, bude záležet na jeho parametrech, konstrukci, hustotě energie… Momentálně zatím není žádný takový, u kterého by sa dalo říct wow. Umím si ale představit nějaký nový typ akumulátoru s násobnou hustotou energie i kdyby ve stejném objemu jako nyní, se stejnou hmotností… Samozřejmě terno by bylo nasobna energie v polovičním objemu a s poloviční hmotností. Pokud by to sedělo i finančně, není co řešit. Automobily na elektrickou energii jsou prostě pecka, jenom ten mobilní zdroj energie je třeba vymyslet. Ale klidně to může být akumulátor a rozhodně to dává smysl.

      • zipiik (neregistrovaný)

        xzeit: Ono je rozdíl „představit“ a „vyrobit“. Lidstvo řeší problém, jak efekticně uskladnit el. energii už od samých počátků její výroby, ale zatím mrška vzdoruje.
        Elektromobil je fajn, je mechanicky daleko jednodušší, byl představený před spalovacím automobilem, první automobil, který překonal 100km/h byl elektromobil…ale pořád se řeší zdroj. Dnešní litiové akumulátory nejsou žádná výhra, možná vodíkové palivové články, ale ty jsou zas sakra drahé. Možná nakonec budem spalovat vodík ve válcích, sice ti nebude elegantní, ale aspoň se zbavíme exhalací.

      • zipiik (neregistrovaný): Věřím v nějaký revoluční energetický zdroj (akumulátor) tak do 10ti let že přijde. Pak to bude taková malá revoluce.

      • Ivan (neregistrovaný)

        Jde o baterie nabijene ze site – to je nesmysl a pro masový pohon vozidel vždycky bude. A zadne revoluční baterie na tom nic nezmeni. Ano, budoucnost vidím ve vodíku. Ten se dá doplnit snadno rychle

      • Ivan (neregistrovaný): A proč by to měl být nesmysl proboha? :D Samozřejmě doba ,,nabíjení,, předpokládám také zrychlení…sorry, že jsem to nenapsal.

  4. mark165655 (neregistrovaný)

    naštěstí, tam kde je takové množství inovace se obvykle ten kapitál nějak najde protože teoretická návratnost je prostě abnormální a má smysl to risknout. Takže dokud opravdu inovuje, nemusíme mít o teslu strach. Až s tím přestane a bude nabízet jen to co nabízí každý druhý, pak budou mít teprve skutečný problém.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *




Sahifa tracking pixel