Sledujte nás na YouTube

Tesla Model 3 nedostane žádné budíky za volantem, bude se rychlost promítat na obřím tabletu?

Nový model 3 od společnosti Tesla má být dostupným elektromobilem, který si bude moci dovolit násobně více zájemců, než současný luxusní sedan Model S. V určitých ohledech má být také revoluční – nemá totiž disponovat klasickým displejem za volantem. Veškeré údaje se prý budou zobrazovat pouze na velkém dotykovém displeji na středovém panelu.

tesla-model-3-interior-1

Alespoň tak se dá chápat výměna několika tweetů mezi Elonem Muskem a jedním z jeho fanoušků. Ten prosil právě o klasický tachometr, který však Musk dementoval. Na to svitla fanouškovi naděje, že by měl model 3 head-up display, tedy promítání údajů na čelní sklo. Ani toto řešení se však nechystá.

Jakým způsobem budou nakonec informace předávány řidiči, aniž by byl příliš vyrušován při řízení, se snad dozvíme již brzy.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

18 komentářů

  1. lerion (neregistrovaný)

    Revolucni? Budiky (a cela kaplicka ridice) chybi i spousty uxistujicich automobilu (zejmena z francie). Takze nic revolucniho. Opet jsou lidi zblazneni do neceho, co neni nijak mimoradne. Tedy spise naopak. Dokud bude auto ridit clovek, potrebuje mit zakladni informace vzdy pred sebou, aby pri tom mnozstvi policejni buzerace za rychlost ji mohl bezpecne, rychle a snadno hlidat…

    Opet je videt, ze Tesla je mlada automobilka s uspechanym vyvojem a proto si musi projit slepymi ulickami, kde uz byli jini…

  2. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Autor zrejme nikdy nesedl v Toyote Yaris 2008, Renaultu Espace 2012 atd. pokud absenci displeje za volantem povazuje za revolucni. A vischni se zase zpatky k dipleji za volantem vratili. Tesla opet spatne.

    • MasoxCZ (neregistrovaný)

      nesmysl. v priusovi mám rychloměr na centrálu a jezdím s vypnutým HUDčkem a vůbec mi to nechybí.

  3. FantomasMan

    Nebudeme si nič nahovárať. Dať jeden tablet je určite lacnejšie riešenie budíky + tablet.

    • mikiqex (neregistrovaný)

      Ono to vypadá, že pro levo/pravo-stranné řízení stačí pouze přehodit volant a není nutné nijak zasahovat do palubní desky. Možná je to jen otázka zvyku, ten displej je hodně nahoře a rychlost v levém horním rohu, nebude tak nutné zírat nikam dolů. Teď něco hodně podobného (tachometr na displeji uprostřed) představil Citroën pro C4 Picasso.

      • lerion (neregistrovaný)

        Z ergnonomickych duvodu to je ale spatne. Nejde jen o tachometr, ale o dajsi udaje o vozidle, ktere by mel mit ridic vzdy primo pred ocima. Cim kratsi a prirozenejsi trasu musi ocima urazit, aby zkontroloval stav vozidla, tim mu zbyde vic casu na to si vsimat provozu.

      • Tak hlavně naprosto chybí zpětná vazba na ovládací prvky, což je samozřejmě hovadina. No radši tady asi pojedeme dál “WV” klasiku že…

      • Ja by som to nevidel az tak tragicky. Mal som Citroen C8, ktory mal budiky v strede pristrojovky a zvykol som si na to velmi rychlo. Iste neni to tak intuitivne ako pred sebou za volantom ale neni to ani nic co by ohrozovalo bezpecnost premavky a da sa na to rychlo zvyknut. Vacsina aut tam ma navigaciu a pri jej pouzivani tam sofer pozera niekolkonasobne castejsie ako na budiky kde si skontrolujes raz za cas rychlost.

      • Uprimne, jestli musite jzdit s ocima na budikach, radsi nejezdete vubec… na rychlomer je potreba koukat jen naprosto vyjmecne a ne hypnotizovat cisla.

      • lerion (neregistrovaný)

        Zit v normalnim svete, tak bych temer i souhlasil. Bohuzel v dobe, kdy je radar a straznik na kazdem rohu a kazdy si chce vybrat tu svou pokutku, je nezbytne rychlost sledovat. Kdyby platilo zakladni pravidlo, ze musim prizpusobit rychlost jizdy… podminkam, tak ano, budiky jsou jen pro informace. V realnem svete, kde par km navic znamena tisice navic to je ale dost zasadni udaj…

        Ale i bez toho – jakozto clovek, co ridi rad a uziva si to, sleduji otackomer a ruzne provozni udaje, co mi dava palubni pocitac. Jsou to udaje pro mne zajimave, nikoli nezbytne. Ale kdyz uz to moje auto ukazuje, proc se na to nedivat?

        A dalsi vec je – pri vyskytu jakehokoli problemu ci kontroly nastaveni vozidla mam jednim kratouckym pohledem o vsem jasno.

      • MasoxCZ (neregistrovaný)

        uni: fakt jo? a který? jediný co skutečně nezbytně potřebuješ, je červená kontrolka závady brzd, červená konev (olej), žlutý prase, požár, a hladový oko. a ty jsou ve fungujícím autě stejně zhasnutý, dokud nejedeš na rezervu.

  4. vojtausti

    Souhlasím s tím co je v komentářích uvedeno. A ještě k tomu to je ták hrozně ošklivé :-P!

  5. lerion (neregistrovaný)

    Kdyby byla tesla opravdu tak revolucni, jak jeji fanousci hlasaji, cekal bych projekci udaju na celni sklo. Nektere automobilky uz to maji a technologie neni zas tak draha. Ten komfurt, zvyseni bezpecnosti a moznosti vyuziti by znamenaly opravdu prulom… Jenze ne, oni radsi udelaji to, co Renault uz mel davno…

    • MasoxCZ (neregistrovaný)

      Kravina. Slyšels někdy o informačním zahlcení? V zorným poli má smysl mít navigační pokyn pro aktuální manévr, maximálně nápovědu jízdních pruhů na křižovatkách, varování bezpečnýho rozestupu, a v obci rychlost. Při řízení nemáš co čučet na televizi, nýbrž na silnici.

      • lerion (neregistrovaný)

        “Při řízení nemáš co čučet na televizi, nýbrž na silnici.”

        Souhlasim a proto jsem odpurce toho obrovskeho informacniho panelu v Tesle…

      • MasoxCZ (neregistrovaný)

        lerion: a proto sis vůbec nevšim, že je mimo zorný pole.

  6. Mnau (neregistrovaný)

    A misto brzdovyho pedalu, bude tlacitko na displeji, ale jen na hlavnim menu :-)

    • MasoxCZ (neregistrovaný)

      Kdepak, hlasovej povel. “Je mi wuíto, Beuwy, ale newuozumím povewu ‘bwuzdi, kuwa!'”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *