Telenovela jménem Twitter: Musk vyhrožuje bankrotem, předplatné Blue nefunguje

twitter elon musk problems midjourney

Psát o Twitteru je v posledních dnech poměrně ošemetné, neboť hodinu po vydání článku už nemusí text platit. Dění pod novým ředitelem Elonem Muskem je neskutečně turbulentní a chvíli to vypadá, že ve firmě levá ruka neví, co dělá pravá.

Předplatné Twitter Blue je momentálně nefunkční

Vezměme si za příklad nedávnou kauzu ověřených účtů.

  1. Nejprve se zdálo, že původní modré fajfky zůstanou, avšak jejich získání bude podmíněné předplatným Twitter Blue.
  2. Následně se ale ukázalo, že tento atribut bude sloužit k označení všech předplatitelů.
  3. Poté byl pro ověřené účty spuštěn nový systém označování v podobě šedé fajfky a nápisu „Official“.
  4. Tuto formu ale Elon Musk pár hodin po zavedení zrušil.
  5. Poté vyšlo najevo, že ji budou nejprve dostávat vládní instituce a korporace.
  6. Pak se ale ukázalo, že oficiální status získaly i účty velkých korporací (Coca-Cola, Nintendo, …) a mediálních domů (The New York Times, The Wall Street Journal, Bloomberg, Wired, …).
  7. Společně s tím ale Twitter označil jako oficiální i parodické účty těch samých firem, takže na síti bylo v jednu chvíli dost veselo – nikdo najednou nevěděl, které zprávy jsou pravé, a které falešné.
  8. Twitter tak musel sáhnout k opatření, kdy zablokoval všem novým účtům vzniklým po 9. listopadu přístup k předplatnému Twitter Blue.
  9. Později sociální platforma pozastavila přístup k předplatnému úplně všem. Na iPhonech tato funkce zcela zmizela, na iPadech zůstala, ale kliknutí na její ikonu končí chybovou hláškou. Podle úniku interní komunikace zaměstnanců došlo k úplném pozastavení, aby se podařilo vyřešit potíže s předstíráním identity

Twitter 1

Tolik změn je za pět dní poměrně úctyhodný výkon, nemyslíte?

Bankrot není vyloučený

Kromě chaotického rozhodování v posledních dnech trápí Twitter i jiný problém, kterým je jeho prodělečný provoz. Firma nedosáhla od roku 2019 zisku a po nástupu Elona Muska inzerenti ubývají ještě rychlejším tempem. Proto novopečený majitel propustil polovinu zaměstnanců a zdražil předplatné, což jsou podle Muska jedny z nástrojů, jak sociální síť udržet naživu. Ani to se ale nemusí povést, což si excentrický miliardář uvědomuje – ve svém prvním emailu „nevyhozeným“ pracovníkům vyjádřil obavu, že společnost nemusí přežít příští ekonomický pokles a že nelze vyloučit ani úplný bankrot.

Nejsme si však jistí, zda současné chaotické změny budou mít na případné inzerenty a předplatitele pozitivní vliv.

Autor článku
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTmania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

Kapitoly článku