Domů » Články » Strategické partnerství: Samsung uzavřel spolupráci s BlackBerry, cílem je zlepšit zabezpečení Androidu

Strategické partnerství: Samsung uzavřel spolupráci s BlackBerry, cílem je zlepšit zabezpečení Androidu

John Chen je v pozici hlavního muže BlackBerry teprve rok a již začíná být zřejmé, kterým směrem chce navést kormidlo kanadské společnosti. Zajímavě působí například partnerství se Samsungem, který chce využívat bezpečnostní prvky ve prospěch své služby KNOX.

Chen nejprve v průběhu celého roku škrtal rozpočty, propouštěl zaměstnance a restrukturalizoval společnost, nyní navazuje významná obchodní spojení a přeorientovává hlavní zdroj výdělku společnosti z prodeje telefonů na poskytování multiplatformních placených služeb.

Samsung a BlackBerry spojují síly k zabezpečení Androidu

Na čtvrteční přednášce pro korporátní zákazníky oznámil navázání strategické spolupráce s jihokorejským gigantem Samsung za účelem poskytování kvalitního zabezpečení pro platformu Android. Toho bude docíleno propojením služeb BES12 od BlackBerry a bezpečnostní rozhraní Samsung KNOX. Zástupce Samsungu prohlásil na pódiu, že mezi Samsungem a BlackBerry vznikla hluboká spolupráce, kterou mají obě společnosti zájem udržovat i v dlouhodobém měřítku.

Spolupráce se Salesforce pro bezpečnější komunikaci s klienty

Další strategická spolupráce byla navázana i s americkou společností Salesforce, která se zabývá vývojem a distribucí cloudového business softwaru především v oblasti zení vztahů se zákazníky. Stručně řečeno BlackBerry bude pro Salesforce poskytovat BES12 (BlackBerry Enterprise Service) a Salesforce se postará o další rozšíření a aplikaci této multiplatformní placené služby do firem a její využití v oblasti zabezpečené komunikace se zákazníky.

Brightstar a ISEC7: Pomocník v rozšíření BES12 do celosvětových firem

Poslední oznámená spolupráce se týká společnosti Brightstar, princip je však podobný jako u Salesforce a půjde o distribuci služeb BES12 do společností po celém světě. Dle posledního výzkumu až 68 % dotazovaných firem totiž považuje mobilní zařízení za nejslabší článek své bezpečnosti. BlackBerry samo o sobě nikdy nějak zvlášť nevynikalo marketingem, proto by spolupráce s velkými poskytovateli služeb mohla pomoci výraznému rozšíření bezpečnostních řešení BlackBerry a tím zároveň i výrazně zvednout příjmy z poskytování takových služeb. Za podobným účelem bylo navázano partnerství i s německou společností ISEC7.

Vypadá tedy, že taktika Johna Chena je celkem průhledná a jasná, snaží se podobně jako například Microsoft přeorientovat hlavní zdroj výdělku na poskytování služeb, což společnost stabilizuje, nebude tedy tolik závislá na prodeji fyzických zařízení a otázka počtu prodaných ostružin už bude jen takový vedlejší bonus a nebude rozhodovat o přežití BlackBerry na trhu.

Ruslan Botsyurko

Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.
Sledování diskuze
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments