- Oppo do OnePlus nalije 10 miliard jüanů
- Smartphony OnePlus nemusejí vydělávat, mateřské značce stačí čistá nula
OnePlus před několika dny oslavilo 9. narozeniny a v souvislosti s tímto jubileem oznámilo nové strategické partnerství se společností Oppo. Jedná se o posílení spolupráce obou firem, které spadají do čínského konglomerátu BBK Electronics. Co nová dohoda přinese?
OnePlus ve struktuře BBK Electronics plní roli dceřiné firmy společnosti Oppo, tudíž de facto podléhá strategickým krokům mateřské značky. Z tohoto důvodu v minulých letech započalo postupné sbližování na úrovni vývojových týmů, operačních systémů a podobně, z čehož skalní fanoušci OnePlus příliš nadšení nejsou – z dříve „geekovského“ brandu, který obklopovala věrná komunita, se stal tuctový výrobce smartphonů, jakých je (obzvláště na čínském trhu) nespočet.
Z nové dohody nicméně pro OnePlus vyplývají poměrně pozitivní důsledky. Zaprvé Oppo přislíbilo, že v příštích letech investuje do OnePlus 10 miliard čínských jüanů (asi 32,8 miliard korun). Obě značky budou žít bok po boku, u OnePlus bude navíc Oppo tolerovat nulovou marži, což má dceřiné firmě pomoci v lepší konkurenceschopnosti.
Smartphony OnePlus mají být prodávány pouze online, avšak o jejich opravu bude možné (minimálně v Číně) zažádat v jakémkoliv servisním středisku Oppo. OnePlus také obnoví svoji komunitní aplikaci, aby fanoušci měli prostor, kde o jeho produktech diskutovat.
OnePlus má aktuálně v plánu uvést na trh nový vlajkový smartphone OnePlus 11 – premiéra je naplánovaná na 7. února příštího roku.