- Spotify už delší dobu otálí se spuštěním předplatného s bezztrátovou hudbou
- Generální ředitel Daniel Ek nyní potvrdil, že na něm společnost stále pracuje
- Jakou bude mít podobu, prozatím nevíme, ale bude dražší minimálně o 5 dolarů
Spotify patří mezi nejpopulárnější hudební streamovací platformy na světě. Švédská společnost si získala řadu příznivců zejména pro snadný přístup k hudbě, ale také kvůli možnosti poslouchat zcela zdarma, byť s komerčními sděleními. Co ale hudebním nadšencům dlouho chybělo, je vyšší tarif, který by jim přinesl hudbu v bezztrátové kvalitě. O něm se už delší dobu hovořilo, nicméně služba se jejímu zavedení z neznámých důvodů vyhýbá. Nyní se ovšem zdá, že „Spotify Hi-Fi“ je už na spadnutí.
Spotify plánuje Hi-Fi předplatné ještě letos
Během zveřejnění finančních výsledků se na toto téma rozpovídal sám Daniel Ek, generální ředitel Spotify, který potvrdil, že na lepší verzi předplatného společnost stále pracuje. „Plánem je nabídnout mnohem lepší verzi služby Spotify,“ řekl Ek. „Mělo by se jednat o dražší verzi předplatného oproti současnému Premium plánu, přibližně o 5 dolarů (cca 120 Kč, pozn. red.). Půjde o ještě lepší předplatné, které má výhody stávajícího modelu, avšak posluchači budou mít mnohem větší kontrolu nejen nad kvalitou přehrávané hudby. Prozatím nejsem připraven mluvit o detailech,“ dodal Ek.
Bez ohledu na to, jakou konečnou podobu nakonec bezztrátové streamování ve Spotify bude mít, je velmi pravděpodobné, že se bude odlišovat od představ společnosti. Podle všech indicií bylo Spotify zaskočeno, když Apple a Amazon začaly nabízet zvuk ve vyšší kvalitě jako součást svých standardních předplatitelských plánů. Švédská firma totiž počítala s tím, že vyšší kvalita zvuku bude za příplatek. Tyto společnosti mohou být agresivnější při stanovování cen, protože podnikají také v řadě jiných odvětví, které jim pomáhají vyrovnávat případné ztráty.
Spotify takové štěstí nemá, takže společnost musela změnit své plány a přijít s doplňkovým balíčkem, kterým se snad zavděčí co možná největšímu počtu náročných posluchačů. „V této skupině 246 milionů předplatitelů je velká část, která chce mnohem lepší verzi služby Spotify,“ uvedl Ek. „Jsou to velcí milovníci hudby, kteří hledají především ještě větší flexibilitu v tom, jak používat službu Spotify a hudební možnosti, které ve službě Spotify existují.“ Agentura Bloomberg uvedla, že Spotify hodlá ještě letos uvést na trh vyšší verzi předplatného, nicméně na více detailů si budeme muset počkat.