- Některým předplatitelům Spotify Premium se v aplikaci zničehonic začaly objevovat reklamy
- Podle streamovací služby se jednalo o chybu, prémiové předplatné tak nadále zůstává bez reklam
- Podle zákulisních informací by se ale v budoucnu mohlo Spotify Premium rozdělit do více úrovní
Předplatné Spotify Premium se mezi uživateli těší značné oblibě, neboť umožňuje pohodlný poslech muziky a podcastů bez reklam. Nelze se tedy divit, že mezi předplatiteli zavládlo zděšení, když se některým z nich mezi skladby zničehonic vloudila nevyžádaná propagační nahrávka. Na to konto se někteří uživatelé začali domnívat, že si reklamy postupně nachází cestu už i do placené verze služby. Nic takového se ale naštěstí v dohledné době nechystá. Podle Spotify šlo pouze o dočasnou chybu.
Ačkoliv se jednalo pouze o krátkodobý problém, někteří uživatelé už pojali podezření, že Spotify chystá vykročit stejným směrem, jakým se nedávno vydala streamovací služba Amazon Prime Video, když představila levnější úroveň předplatného s reklamami. V souvislosti se Spotify se totiž už delší dobu hovoří o nové úrovni s přídomkem Music Pro nebo Hi-Fi, která by měla nabídnout streamování hudby ve vyšší kvalitě. Stávající předplatitele by ale možná čekalo nepříjemné rozhodování – platit stejně jako doposud za cenu občasné reklamy, nebo si připlatit za plnohodnotnou verzi bez kompromisů.
There is a rumor circulating that Spotify is putting ads into premium music listening. This rumor is false. Premium music listening is and will remain ad-free.
— Spotify (@Spotify) April 8, 2025
Držíme slovo, zní ze Spotify
Všemožné spekulace ale nakonec utnulo samotné Spotify. V příspěvku na sociální síti X společnost uvedla, že drží své slovo a předplatné tak nadále zůstane bez reklam. Připomeňme, že Spotify Premium stojí v Česku 169 korun měsíčně, přičemž o něco výhodněji vycházejí varianty pro studenty, rodiny či páry.

Nepřehlédněte
Gadget týdne: vyzkoušeli jsme českou powerbanku Epico, kterou schováte doslova kamkoliv
Otázkou nicméně zůstává, proč Spotify více úrovní předplatného dosud nezavedlo. Jednou z hlavních překážek by mohla být skutečnost, že hudební služba zatím nenabízí dostatek prémiových funkcí, které by pořízení dražšího plánu ospravedlňovaly. Situace by se však už brzy mohla změnit s příchodem chystané úrovně Music Pro, která by se mohla stát živnou půdou pro potenciální revizi platebního modelu.