Domů » Bleskovky » Škoda Auto ukázala nejsportovnější verzi svého elektromobilu. Čím zaujme?

Škoda Auto ukázala nejsportovnější verzi svého elektromobilu. Čím zaujme?

Škoda Enyaq se světu představila už předchozí rok, ale na první kusy se majitelé či odborná veřejnost může těšit až rok letošní. Na tehdejší světové premiéře zaznělo, že dorazí i více sportovněji zaměřená varianta. A jak automobilka řekla, tak také udělala.

Jiný název se moc nečekal

Sportovněji zaměřená varianta nese jméno Škoda Enyaq Sportline iV, navazuje tedy na sportovnější notu, kterou si můžete dopřát například i ve Škodě Superb. Novinkou jsou černě lakované prvky karoserie, jako je „maska chladiče“, zrcátka, kola, ale také nápisy na víku zavazadlového prostoru.

Skoda Enyaq Sportline iV

Naopak v interiéru najdete sportovnější sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, tříramenný sportovní volant a nějaké ty ozdoby, které mají vyvolávat sportovnější pocity.

Jaké budou motorizace?

Celkem si zákazníci budou moci vybrat ze tří verzí. Ta první se ukrývá pod názvem Enyaq Sportline iV 60. Ta bude využívat motor uložený na zadní nápravě, který je naladěný na 310 Nm a 132 kW. Baterie má kapacitu 62 kWh a předběžný papírový dojezd by měl být okolo 400 kilometrů.

Druhá verze nahrazuje číslovku šedesát číslovkou osmdesát. I zde jde víceméně o označení velikosti baterie, která má v tomto případě 77 kWh, což vede k dojezdu až 520 kilometrů na jedno nabití. Výkon elektromotorů je vyšší, konkrétně jde o 150 kW. Největší lákadlem však bude Enyaq Sportline iV 80x s výkonem 195 kW. Tato verze má taktéž baterii o kapacitě 77 kWh, ale rovnou dva elektromotory a tedy i pohon všech kol, zatímco první dvě verze mají pohon kol zadních. A papírový dojezd? Okolo 500 kilometrů.

Co dále se změnilo?

Specifický je přední nárazník i dvacetipalcová leštěná kola z lehké slitiny. Sáhnout však můžete po kolech ještě o jeden palec větší. Asi nejpříjemnější zprávou je, že už v základní výbavě dostanete Matrix-LED světlomety. Ty umějí automaticky rozpoznat protijedoucí vozidlo a lidově řečeno ho „vymaskovávat“, aniž by jeho řidič byl oslněn.

Skoda Enyaq Sportline iV

Enyaq Sportline iV samozřejmě stojí na sportovním podvozku. Přední náprava je konkrétně snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Maximální rychlost činí u všech tří variant motorů 160 km/h. A pro zajímavost dodáme, že se jedná o jediný model na platformě MEB, který se nebude vyrábět v Německu, ale v Mladé Boleslavi. A abych nezapomněl, v případě papírových dojezdů jde samozřejmě o předběžné hodnoty.

Patrik Svatoš

Redaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

3 komentářů

  1. Zepředu pěkný, o tom žádná. ale ta zadní strana vypadá jako kdyby tam zapomněli kus auta :-D

    • No, ony ty nové Škodovky jsou divné od pohledu všechny. Spíš, jako po nárazu. Kromě Superbu

  2. Ziv, ziv…to je nuda

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).