Škoda Enyaq se světu představila už předchozí rok, ale na první kusy se majitelé či odborná veřejnost může těšit až rok letošní. Na tehdejší světové premiéře zaznělo, že dorazí i více sportovněji zaměřená varianta. A jak automobilka řekla, tak také udělala.
Jiný název se moc nečekal
Sportovněji zaměřená varianta nese jméno Škoda Enyaq Sportline iV, navazuje tedy na sportovnější notu, kterou si můžete dopřát například i ve Škodě Superb. Novinkou jsou černě lakované prvky karoserie, jako je „maska chladiče“, zrcátka, kola, ale také nápisy na víku zavazadlového prostoru.
Naopak v interiéru najdete sportovnější sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, tříramenný sportovní volant a nějaké ty ozdoby, které mají vyvolávat sportovnější pocity.
Jaké budou motorizace?
Celkem si zákazníci budou moci vybrat ze tří verzí. Ta první se ukrývá pod názvem Enyaq Sportline iV 60. Ta bude využívat motor uložený na zadní nápravě, který je naladěný na 310 Nm a 132 kW. Baterie má kapacitu 62 kWh a předběžný papírový dojezd by měl být okolo 400 kilometrů.
Druhá verze nahrazuje číslovku šedesát číslovkou osmdesát. I zde jde víceméně o označení velikosti baterie, která má v tomto případě 77 kWh, což vede k dojezdu až 520 kilometrů na jedno nabití. Výkon elektromotorů je vyšší, konkrétně jde o 150 kW. Největší lákadlem však bude Enyaq Sportline iV 80x s výkonem 195 kW. Tato verze má taktéž baterii o kapacitě 77 kWh, ale rovnou dva elektromotory a tedy i pohon všech kol, zatímco první dvě verze mají pohon kol zadních. A papírový dojezd? Okolo 500 kilometrů.
Co dále se změnilo?
Specifický je přední nárazník i dvacetipalcová leštěná kola z lehké slitiny. Sáhnout však můžete po kolech ještě o jeden palec větší. Asi nejpříjemnější zprávou je, že už v základní výbavě dostanete Matrix-LED světlomety. Ty umějí automaticky rozpoznat protijedoucí vozidlo a lidově řečeno ho „vymaskovávat“, aniž by jeho řidič byl oslněn.
Enyaq Sportline iV samozřejmě stojí na sportovním podvozku. Přední náprava je konkrétně snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Maximální rychlost činí u všech tří variant motorů 160 km/h. A pro zajímavost dodáme, že se jedná o jediný model na platformě MEB, který se nebude vyrábět v Německu, ale v Mladé Boleslavi. A abych nezapomněl, v případě papírových dojezdů jde samozřejmě o předběžné hodnoty.