- Výrobce nositelné elektroniky Fitbit dostal velkou pokutu od americké Komise pro bezpečnost produktů
- Ta se vztahuje k problémům s přehříváním chytrých hodinek Ionic z roku 2022
- Některé modely prokazatelně způsobily řadě uživatelů popáleniny 2. a 3. stupně
Americký výrobce chytrých hodinek a fitness náramků Fitbit je sice už nějaký ten pátek pod křídly Googlu, nicméně některé jeho dřívější kauzy ho pronásledují až do dnešních dní. Řeč je konkrétně o té z roku 2022, kdy se ukázalo, že některé modely hodinek Ionic způsobují uživatelům popáleniny 2. a 3. stupně. Tento model byl v prodeji od roku 2017, což znamenalo, že jich v té době bylo mezi uživateli poměrně hodně. Fitbit nakonec sáhl k poměrně drastickému opatření a stáhl celých pět sérií, tedy něco málo přes 1,7 milionu zařízení. Uživatelé zároveň mohli firmu žádat o odškodnění.
Problémy s přehříváním vyšly Fitbit draho
Ačkoli se mohlo zdát, že celý problém už je zažehnán, nyní Fitbit dostal za tento incident, který čítal 115 nahlášených případů a 78 popálených lidí, od americké Komise pro bezpečnost produktů pokutu ve výší 12 milionů dolarů, tedy přibližně 286 milionů korun. Navzdory stížnostem v letech 2018, 2019 a 2020, které pokračovaly i po aktualizaci firmwaru, jež měla problém řešit v roce 2020, vládní agentura tvrdí, že firma Fitbit jí nepodala veškeré informace okamžitě, jak bylo z její strany požadováno.
I když se stažení týkalo pouze chytrých hodinek Fitbit Ionic, podle některých spotřebitelů mají podobné problémy i další zařízení vyrobená Fitbitem. V roce 2023 zažalovali spotřebitelé společnost Google, která Fitbit vlastní, s odůvodněním, že všechna jeho zařízení měla problémy s bateriemi, které následně vedly k přehřívání, vzniku nebezpečí požáru, a dokonce k popálení zákazníků. Ve stížnosti se uvádí, že se Fitbit snažil problémy svést na špatnou hygienu spotřebitelů, a obsahuje několik svědectví o tom, že jeho zákaznická podpora zastrašovala zákazníky, kteří se na něj se svými problémy obrátili.