Samsung platí za absolutního krále segmentu skládacích smartphonů. I když na českém trhu má třeba jeho vlajkový Z Fold 4 pramálo konkurentů, v globálním měřítku jej ohrožuje Huawei, Xiaomi, Vivo i Oppo.
Jihokorejský výrobce ale drží korunu pro vládce skládaček pevně v rukou. Kupříkladu v první polovině letošního roku měl podle agentury Counterpoint z celkových prodejů podíl 62 %. V roce 2023 má počet globálně prodaných skládaček narůst z 16 milionů na 26 milionů a Samsung bude chtít svůj podíl ještě zvýšit.
Jak v tiskové zprávě sám čebol informuje, zájem o skládačky se zvedá především ve firemním odvětví. V průzkumu Coalition Greenwich z října letošního roku uvedlo 74 % finančních poradců z dotazovaného vzorku, že je pro ně důležité být neustále v kontaktu prostřednictvím mobilního zařízení, ale zároveň setrvat produktivní. Právě skládací smartphone typu knížka dokáže tuto potřebu naplnit – zatímco třeba za chůze si vystačíte na menším protáhlém displeji, tak třeba u kávy můžete po rozložení pracovat na velké ploše, podobně jako na tabletu.
V případě vybraných modelů řady Galaxy pak ještě potěší funkce DeX, kdy stačí mobil připojit k monitoru a máte rovnou k dispozici desktopové rozhraní. Pro podpisy smluv a nejrůznějších dokumentů, ale též třeba vytváření poznámek, mohou navíc profesionálové využít chytrý stylus S Pen. Samsung dále uvádí, že mezi profíky z finančního odvětví se nejlépe osvědčily aplikace jako Bloomberg Professional (analýza investic) či DocuSign (podepisování dokumentů).