Sledujte nás na YouTube

Rival pro Teslu je zde, FF konečně představil svůj nadupaný elektromobil

Společnost Faraday Future dlouhé roky chystala představení svého unikátního elektromobilu a v posledních měsících zvyšovala napětí tím, že uvolňovala videa, kde chystaný projekt na dráze překonává Ferrari, Teslu a další výkonné automobily. Na veletrhu CES v Las Vegas nyní konečně představila i funkční vozidlo, které nazvala FF 91.

ff_91_3

To se pyšní elektromotorem s výkonem 1050 koní, který dokáže celé auto rozpohybovat z 0 na 100 kilometrů v hodině za 2,39 sekund, což je rychlejší akcelerace, než u Tesly Modelu S ve specifikaci P100D. Baterie má kapacitu 130 kWh, což by mělo zajistit teoretický dojezd 378 mil, tedy kolem 605 kilometrů.

ff_91_1

Jelikož by auto mělo být schopno řídit bez pomoci řidiče, je vybaveno celkem 10 předními a zadními kamerami, 13 radary krátkého a dlouhého dosahu, 12 ultrazvukovými sensory a LIDARem, tedy metodou, která měří vzdálenost od objektů s pomocí laseru. Ten je umístěn na kapotě, do které se může zasunout a v případě potřeby se opět vysune.

Na zkrácené představení automobilu v 7 minutách, které zpracovala redakce TheVerge, se můžete podívat zde.

Cílem společnosti je také neprodávat pouze automobil, ale jakýsi virtuální ekosystém, který by měl předznamenat nový „druh” automobilů. V praxi to bude znamenat vysokou propojenost auta s jeho cestujícími, tedy například pokud bude ve vašem smartphonu správné ID, auto se automaticky odemkne a otevře dveře. Také by mělo být schopné nastavit sedačku, ve které sedíte podle toho, jak jste si ji nastavili dříve, klidně i na jiném místě.

ff_91_2

FF 91 by se mělo v průběhu roku 2018 dostat k prvním 300 majitelům, kteří musí prvně složit zálohu 5000 dolarů (130 000 Kč). Prozatím však není jasné, zda společnost disponuje dostatečnými prostředky pro to, aby byla vůbec schopná těchto 300 elektromobilů vyrobit. Zástupci společnosti zůstali během představení velmi tajemní, a tak nejspíše rozhodnou následující měsíce.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

11 komentářů

  1. Martin P. (neregistrovaný)

    Vtip spočívá v tom, že automobilový průmysl nehledá další nadupaný Ev. Ale EV který bez kompromisů na trhu nahradí Ford Fiesta , VW Polo atd.. kterých se za rok od jednoho modelu prodá skoro víc než všech vozů jedné EV automobilky od jejího vzniku dohromady.

    Většina EV tak zatím má význam jako PR a vývojový článek.

    • Souhlas. Pokud elektromobil bude mít dojezd 600km a možnost další jízdy až druhý den, je to auto do města a to nemusí mít takový výkon. Na ježdění 50 po městě nebo 80 na okruhu stačí fakt nákupní taška jako je Fiesta. Takže dle mého názoru jde zatím správným směrem pouze BMW se svým i3 do města a i8 na blbnutí.

      • shepii (neregistrovaný)

        Každý nenajezdí tisíc kilometrů denně. Mně by bohatě stačil dojezd tak 400 km denně a pak klidně až další den a to nebydlím ve městě.

  2. Tak když si odmyslím výkony apod, tak porovnávat tohle s Teslou je jako porovnávat i3O s DB9. Na první pohled to má posez řidiče příliš vepředu jako koncernová auta, to znamená, že i těžiště bude blbě vepředu. Tvarem je to takový divný kombík jako Hňundééé. Když už bych měl dát velké peníze za ne příliš praktické auto (myslím tím s krátkým dojezdem), tak už bych chtěl aby k něčemu vypadalo.
    I když už jsem měl auto s dojezdem kolem 500km, ale to byl alespoň mazel (BMW Z3 2.8 Coupe) a natankovat se dal kdekoliv za pár minut.

    • Jalk (neregistrovaný)

      Kolik ti zere ta Z3? Je to atmosfera?

      • JJ, 6 válec se dělal 2,8l a 3,0l v atmosféře a nebo 3,0l s turbem. Já měl ten nejslabší model, tří litr se těžko sháněl a nebo to byla palba.
        Průměrnou spotřebu jsem měl 11l, ale musím říct, že jsem jezdil hodně po dálnici a nejezdím 125km/h a Z3 nemá šestku. No a když si člověk trošku zablbne, tak se dostane spotřeba klidně na 17l. Ale ten bavoráckej řadovej šestiválec prostě stojí za to.

      • Jalk (neregistrovaný)

        Tak ono je to docela lehke auto ne? 11 na dalnici taky neni malo…

        Ja mam A6 2.8 taky atmosfera benzin sestihrnek, auto rozhodne nesetrim a prumernou spotrebu po okreskach mam do 13l (vetsinou 11.5l ). ale jak vjedu na dalnici tak jezdim za 10l (stejne jak ty klidne stabilne 160 misty i vic, taky to neni 6kvalt) a je to jeste quattro, to auto ma cca 1650 kg takze nic lehkeho. Jo a kdyz blbnu na letisti nebo v terenu tak se stejne nehnu pres 15l. je teda pravda ze to je V6 nikoliv radovej ale nevidim porad duvod proc ti to tak papa

      • No papá nám to zhruba stejně. Pointa je v tom, že Z3 má malou nádrž, takže jsem běžně tankoval po 450 až 500km. 😉

  3. Jalk (neregistrovaný)

    Tak ono je to docela lehke auto ne? 11 na dalnici taky neni malo…

    Ja mam A6 2.8 taky atmosfera benzin sestihrnek, auto rozhodne nesetrim a prumernou spotrebu po okreskach mam do 13l (vetsinou 11.5l ). ale jak vjedu na dalnici tak jezdim za 10l (stejne jak ty klidne stabilne 160 misty i vic, taky to neni 6kvalt) a je to jeste quattro, to auto ma cca 1650 kg takze nic lehkeho. Jo a kdyz blbnu na letisti nebo v terenu tak se stejne nehnu pres 15l. je teda pravda ze to je V6 nikoliv radovej ale nevidim porad duvod proc ti to tak papa

  4. Pacik (neregistrovaný)

    Auto pěkný, snad to dotáhnou a něco vyrobí… Ale problém vidím v tom, kde nabíjet. Přeci jen Tesla už má alespoň nějaké stanice…

  5. Roll (neregistrovaný)

    Vždycky se nejdříve vyrábí highend, který zaplatí vývoj a ukáže nové technologie. Tak to je ve všech odvětvích. ale s těmi bateriemi by už opravdu mohli něco udělat, používat dvacet let stejné články není nejlepší.

Napsat komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *