Sledujte nás na YouTube

Provoz u Vodafone na Štědrý den: o 225 % přenesených dat více než loni

I letos o Vánocích extrémně vzrostlo využití datových služeb, a to především díky výraznému rozšíření LTE. V roce 2016 se pokrytí dále rozšiřovalo na současných 99 % populace.  „Počet hovorů sice stagnoval, ale došlo ke zvýšení objemu hovorového provozu o 7 %, to znamená, že hovory byly delší. SMS provoz mírně klesl. Předpokládáme, že zákazníci používali i jiné elektronické možnosti komunikace, jako jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a instant messaging. Nejvíce se o Štědrém dni volalo na Slovensko, Ukrajinu a do Maďarska,“ uvedla Markéta Kuklová, tisková mluvčí společnosti Vodafone.

vodafonevanoce

Hovory: provolané minuty (délka hovorů) narostly, což souvisí s nárůstem počtu našich zákazníků a dalším rozšiřováním neomezených RED tarifů.

SMS: zaznamenali jsme 5% pokles v počtu SMS, ale současně meziroční nárůst SMS z mobilů v minutové špičce o 1,3 %, která nastala v 13:13.

Data: objem přenesených dat meziročně narostl více než dvojnásobně díky rozšíření LTE pokrytí, rozšíření telefonů podporujících LTE, zvýšení počtu zákazníků a RED datovým tarifům.

SMS odeslané z mobilu

  • Suma za den – 15.773.647 (srovnání s předchozím rokem – pokles 4 %)
  • Hodnota ve špičce – 26.963 (srovnání s předchozím rokem – nárůst 1,3 %)
  • Minuta s nejvyšším provozem – 13:13

Všechny SMS – z mobilů a aplikací

  • Suma za den – 18.713.986 (srovnání s předchozím rokem – pokles 5 %)
  • Hodnota ve špičce – 31.974 (srovnání s předchozím rokem – pokles 3 %)
  • Minuta s nejvyšším provozem – 13:13

MMS odeslané z mobilu

  • Suma za den – 197.806 (srovnání s předchozím rokem – nárůst 1 %)
  • Hodnota ve špičce – 3.054 (srovnání s předchozím rokem – pokles 4 %)
  • Čas špičky – 10:50 – 11:00

Spojené hovory

  • Suma za den – 9.690.828 (srovnání s předchozím rokem – nárůst 0,3 %)
  • Hodnota ve špičce – 1.025.814 (srovnání s předchozím rokem – nárůst 4 %)
  • Hodina s nejvyšším provozem – 10:00 – 11:00

Datový provoz

  • Suma za den (TB) – 113,3 (srovnání s předchozím rokem nárůst o 225 %)
  • Hodnota ve špičce (TB) – 7,1 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 240 %)
  • Hodina s nejvyšším provozem – 22:00 – 23:00

Návštěvníci z následujících zemí strávili Štědrý den v Česku a využili služby Vodafonu:

  1. Nizozemsko
  2. Německo
  3. Švédsko
  4. Slovensko
  5. Francie
  6. Ukrajina
  7. Velká Británie
  8. Rakousko
  9. Rusko
  10. Itálie
  11. USA
  12. Bulharsko

Nejvíce se volalo do těchto zemí:

  1. Slovensko
  2. Ukrajina
  3. Maďarsko
  4. Vietnam
  5. Rumunsko
  6. Rakousko
  7. Itálie
  8. Velká Británie
  9. Francie
  10. Španělsko

Michal Javůrek

5 komentářů

  1. SLOVovca (neregistrovaný)

    protože dávají 100GB ….

    • SLOovca (neregistrovaný)

      10GB

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      za prve, letos nedavaji 100GB, ale jen 10…

      a za druhe, je opravdu slozito to vyuzit…at uz psychicky, protoze se clovek citi, ze okrada vozickare (jako by byl problem dat ty data zakaznikovi i vozickarum…hlavne kdyz loni opravdu davali 100GB…ale loni asi bylo nerealne to vyuzit, ted kdyz je LTE vsude, tak se boji, ze by jim to lidi opravdu prodatovali nebo co…), a kdyz uz se pres to clovek psychicky prehoupne a rekne si, ze by se mu tech 10GB hodilo a neplati si zadny tarif, tak jedina moznost, jak “darek” vyuzit je zaplatit si internet v mobilu za xxx korun se smlouvou na 24 mesicu, jinak tech 10GB nejde aktivovat…nechapu k cemu ten “darek” je…lidi co si internet plati, tak radsi daji data vozickarum a ti co ne, tak by si treba mohli internet vyzkouset, Vodafone by nalakal nove zakazniky…ale to ne…

      s timhle pristupem si necham na ceske SIMce svuj “udrzovaci” tarif a s myma penezma se muze Vodafone rozloucit…nejak ztracim k te znacce vztah, ktery jsem si za ty roky vytvoril…ale bohuzel nemam vztah ani k tem dvema zbyvajicim zmetkum, takze zadna zmena se konat zatim nebude…

      • Bob (neregistrovaný)

        Nikdo vam vanocni darek nenuti.btw ten pausal je bez zavazku a stoji 124Kc za 500mb.

      • Honza K. (neregistrovaný)

        Naprosto s Vami souhlasim a pripojuji se k Vasemu nazoru, lepe bych to nenapsal. Od Vodafone me toto obchodni chovani mrzi!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *