Čínské Xiaomi je už delší dobu etablovaným výrobcem chytrých telefonů, nicméně až donedávna platilo, že se nacházelo ve stínu slavnějších a úspěšnějších značek. Se stále trvajícím embargem vůči Huawei se pro Xiaomi otevřela příležitost, kterou naplno využilo. Rok 2020 se pro společnost stal velmi úspěšným.

Zisk v roce 2020 v případě Xiaomi vzrostl o 28,7 % na 36,8 miliardy jüanů (cca 125 miliard korun), zatímco hrubý příjem vzrostl o 19,4 % na 245,9 miliardy jüanů (cca 836,7 miliardy korun). Klíčovým produktem v tomto růstu jsou pochopitelně chytré telefony, kterých v „prémiovém“ segmentu prodalo Xiaomi na 10 milionů.
Do tohoto čísla se počítají všechny telefony, které stojí více než 3 000 jüanů (cca 10 000 korun). O poptávce po levnějších telefonech Redmi zmínka není, ale dá se předpokládat, že je rovněž vysoká. Xiaomi pomohla také expanze na zahraničních trzích, a to jak v odvětví chytrých telefonů, tak v produktech pro domácnost. Celosvětově se Xiaomi posunulo na páté místo mezi největšími exportéry mezi výrobci televizorů, což je značný úspěch.

Nepřehlédněte – Xiaomi na příští týden chystá „mega“ tiskovku. Dočkáme se Mi 11 Ultra?
Není sporu, že růstu Xiaomi pomohl úpadek Huawei zapříčiněný embargem Spojených států. Na čínském trhu klesl Huawei z tržního podílu 41 % na 30 %, alespoň podle údajů Counterpoint. Xiaomi sice vzrostlo o pouhá dva procentní body na 13 %, nicméně problémy s růstem měli i další konkurenti v čele s Oppo a Vivo. Otázka je, jakou sílu do budoucna projeví značka Honor, která po svém oddělení se od Hauwei ještě nezačala naplno úřadovat.