- Microsoft ocenil nenápadný hit loňského roku Hi-Fi Rush
- Podle šéfa Xbox Game Studios potřebuje gigant z Redmondu více takových her
- Překvapivé je, že jen před pár dny uzavřel studio Tango Gameworks, které mělo Hi-Fi Rush na svědomí
Microsoft patří bezesporu mezi důležité firmy na poli herního vývoje, tudíž jeho vyjádření mají značnou váhu. Někdy jsou ale slova a činy od sebe hodně vzdálené, a když se správně nezkoordinují, může z toho vzniknout bizarní situace, jako se tomu stalo nyní. Microsoft, respektive šéf Xbox Game Studios Matt Booty, prohlásil pozitivní slova směrem k vývoji menších titulů, ovšem v kontextu nedávných kroků giganta z Redmondu bohužel působí trochu jinak, než jak Booty zamýšlel.
Když pravá ruka neví, co dělá levá
„Potřebujeme menší hry, které nám zajistí prestiž a ocenění,“ prohlásil Booty, přičemž na mysli měl bezesporu hry jako Hi-Fi Rush, která pozitivně překvapila hráče začátkem loňského roku. Tento rytmický akční titul obsahoval hudbu skupin The Black Keys a Nine Inch Nails a výtvarný styl připomínal hyperstylizované hry z éry systému PS2. Pouhé čtyři měsíce po vydání dosáhla hra Hi-Fi Rush počtu 3 milionů hráčů. Během sezóny 2023–2024 hra získala ocenění Game Award, Game Developers Choice a BAFTA.
https://www.youtube.com/watch?v=pgd4aU56Kig
Kontroverzní na tomto prohlášení je ovšem fakt, že Microsoft před pár dny zavřel japonskou vývojářskou společnost Tango Gameworks, která měla za sebou právě vývoj Hi-Fi Rush. Nejen v tomto vyjádření je ovšem cítit značný rozpor. Microsoft totiž nesdělil údaje o prodejích, ale podle dostupných informací byl se hrou spokojen. Když se objevily zvěsti, že se hře komerčně nedaří, Aaron Greenberg, viceprezident marketingu her pro Xbox, napsal na sociální síť X (dříve Twitter), že Hi-Fi Rush „byl pro nás a naše hráče průlomovým hitem ve všech klíčových měřeních a očekáváních“.
To nicméně příliš nekoresponduje s uzavřením studia. Před hrou Hi-Fi Rush byla společnost Tango Gameworks známá svými survival horory, jako je The Evil Within a Ghostwire: Tokyo. V rozhovoru pro Kinda Funny Games hovořil šéf Xboxu Phil Spencer o tom, jak je pro Xbox důležité umožnit studiím vytvářet hry mimo jejich komfortní zónu. „Chci týmům poskytnout tvůrčí platformu, aby mohly uplatnit své schopnosti a aspirace,“ řekl Spencer. Rozpuštěním studia sice vývojáři opustili svou komfortní zónu, nicméně pravděpodobně trochu jinak, než jak si představovali. Podobné rozporuplné kroky nejsou dobrým signálem ani pro investory, ani pro hráče.