TOPlist

Porsche odhalilo elektrický Macan. Výrazná změna designu a rychlé nabíjení

Elektrické Porsche Macan 4 a Porsche Macan Turbo (2024)
  • Porsche představilo elektrický Macan, dostupný je ve dvou verzích
  • Nejvýkonnější Macan Turbo má dva motory a výkon 630 koní, baterie má 100 kWh
  • Předobjednávky startují nyní, k zákazníkům se první kusy dostanou v druhé polovině roku

Právě dnes automobilka Porsche odhalila další generaci svého úspěšného SUV Macan, tentokrát plně elektrické a ještě s novým designem. Premiéra byla naplánována na dnešních 12:30, nicméně většina parametrů a tiskových snímků unikla s předstihem díky předčasně zveřejněnému článku na britském webu Driving.co.uk. Ten jej sice velice rychle stáhl, nicméně skrze Google Webcache byl text stále dostupný. Elektrický Macan se bude prodávat ve dvou variantách. Základní s označením Macan 4 a výkonnější s názvem Macan Turbo.

Agresivnější vzhled a větší rozměry

Zatímco klasický Macan se spalovacím motorem patřil mezi kompaktní SUV, jeho nejnovější verze mírně narostla ve všech rozměrech. Rozvor se například prodloužil o 86 mm na celkových 2893 mm. Na délku má 4784 mm, na výšku 1622 mm a šířka je 1938 mm. Výrazným prvkem přední strany jsou čtyřbodové světlomety, které vycházejí z Taycanu.

Porsche Macan Turbo na oficiálním tiskovém snímku
Porsche Macan Turbo na oficiálním tiskovém snímku

V tomto upraveném designu světlomety pravděpodobně uvidíme i u chystaného faceliftu Taycanu, který by měl světlo světa rovněž spatřit v nejbližších dnech. Zadní světelný pás se táhne po celé šířce a při bližším zkoumání je v něm patrné 3D logo Porsche. Nový Macan má na SUV poměrně nízký koeficient odporu vzduchu, konkrétně je to 0,25.

Díky větším rozměrům vozu narostl i využitelný prostor uvnitř. Cestující na předních sedadlech nyní sedí o 28 mm níže, u zadních sedadel je to o 15 mm. Navíc je zde o něco více místa na nohy. Zavazadlový prostor vzadu se zvětšil z 458 litrů na 540 litrů, ke kterým se přidává dalších 84 litrů úložného prostoru v přední části.

V interiéru elektrického Macanu Porsche využívá především digitálního ovládacího rozhraní. Pro ovládání klimatizace ale stále zůstala klasická tlačítka. Stejně jako u jiných Porsche i zde si v nejvyšší konfiguraci půjde navolit další displej před spolujezdcem, zaplatíte za něj navíc 36 300 Kč. V přední části tak mohou být až tři.

Největší je 12,6″ panel je před volantem. Centrální obrazovka infotainmentu má 10,9 palce, stejně jako volitelný displej pro spolujezdce. Právě elektrický Macan bude vůbec prvním Porsche, které nabídne podporu pro novou generaci Apple CarPlay, díky čemuž bude možné zobrazovat navigaci skrze Apple Mapy či Google Mapy přímo na displeji před volantem či ovládat některé funkce automobilu (rádio, klimatizace…) přímo přes CarPlay. Ve formě příplatkové výbavy lze dokoupit head-up displej s prvky rozšířené reality (55 358 Kč). Za bezklíčkový přístup do vozidla si připlatíte 23 595 Kč.



Elektrické Porsche Macan 4 a Porsche Macan Turbo (2024)



Nepřehlédněte

Porsche odhalilo elektrický Macan. Výrazná změna designu a rychlé nabíjení

800V architektura a 100kWh baterie

První elektrický Macan je vůbec prvním modelem postaveným na platformě PPE (Premium Platform Electric). Díky tomu nabízí 800V architekturu a rychlé nabíjení. Ve všech variantách by měla být 100kWh baterie (využitelných bude 95 kWh), kterou byste z 10 na 80 procent měli dobít za 21 minut. Nabíjecí porty A/C najdeme na obou stranách, levý podporuje i D/C.

Elektrické Porsche Macan Turbo
Elektrické Porsche Macan Turbo

Kromě klasického Porsche Macan 4 (výkon 402 koní) bude k dispozici i výkonnější varianta Macan Turbo, která nabídne dva motory o výkonu 630 koní. Točivý moment je 1130 N.m. Základní Macan 4 má výkon 408 koní a „krouťák“ 650 N.m. a dle metodiky WLTP nabídne dojezd 613 km, Macan Turbo pak 591 km. Macan 4 z nuly na sto zrychlí za 5,1 sekundy (maximálka je 220 km/h), Macan Turbo za 3,3 sekundy (maximálka 260 km/h).

Cena a dostupnost

Porsche Macan 4 a Macan Turbo už jsou dostupné v českém konfigurátoru. Základní model startuje na ceně 2 225 735 Kč, Turbo pořídíte od 3 059 092 Kč (obě ceny jsou včetně DPH). První zákazníci se elektrického Macanu dočkají v druhé polovině roku.

Autor článku Roman Hálek
Roman Hálek
Technologie 21. století mě inspirují a neustále popohání vpřed. Rád o nich píši a ještě radši je všechny zkouším. A pokud zrovna nesedím u klávesnice, s nadšením běhám, nebo se proháním na kole, a s nepatrně menším nadšením dálkově studuji vysokou školu.

Kapitoly článku