Koronavirová krize změnila naše chování v mnoha oblastech. Velké množství firem zavedlo práci z domova, uzavřely se školy a přišla celá řada restrikcí. Spolu s těmito změnami se do jisté míry změnilo i naše používání smartphonů.
Agentura Kantar vydala nový průzkum, kde tvrdí, že zdaleka ne všechny změny jsou pouze dočasné, ale v mnoha ohledech jsme své chování změnili trvale.
Není příliš překvapivé, že s příchodem omezení pohybu osob se snížilo využití navigačních aplikací. V Evropě jsme mohli vidět velmi razantní úpadek používání těchto služeb během několika prvních dní pandemie. Po uvolnění opatření v mnoha zemích využití navigací opět narostlo. V USA zatím k podobnému oživení nedošlo a tyto aplikace stále stagnují.
Dalším příkladem krátkodobé změny chování je prudký vzestup chatovacích aplikací, jako je Messenger, v období kdy to byla jedna z mála možností jak se spojit se svými přáteli nebo rodinou. Využití těchto služeb se také vrátilo na původní úrovně ihned po zrušení některých omezení.
Dlouhodobě ale pandemie ovlivnila způsob poslouchání hudby a sledování filmů nebo seriálů. Z omezení pohybu těžilo a stále těží Spotify i Apple Music. Nárůst uživatelů zaznamenaly i služby Netflix nebo Apple TV+. Sledovanost těchto služeb vzrostla o 14 % a stále se drží na stejné úrovni. Řeč je v tomto případě o evropském trhu.
V období pandemie značně narostl také počet uživatelů různých fitness aplikací a aplikací pro zdravý životní styl. Kupodivu ani v tomto případě se nejedná o dočasnou bublinu, ale množství uživatelů těchto služeb stále roste.
Pandemie nás naučila také bezkontaktnímu placení. Mobilní peněženky a další služby pro bezkontaktní placení v průběhu krize vzrostly o 8 % a i po uvolnění opatření růst pokračoval až na 16 %. Zdá se, že k hotovosti se už ve velkém vracet nebudeme.