Společnost Xiaomi průběžně upravuje svůj obchodní model. K původnímu online obchodu se přidaly kamenné prodejny a důležité příjmy představuje také divize produktů chytré domácnosti. Čínský výrobce si stanovuje stále ambicióznější cíle, což se v květnu odrazilo na organizační restrukturalizaci uvnitř společnosti. Lei Jun, předseda představenstva a generální ředitel skupiny převzal plnou zodpovědnost za obchodní strategii v domovské Číně.
Xiaomi chce být do tří let jedničkou v Číně
Zhruba měsíc po této události uspořádalo vedení skupiny Xiaomi setkání za zavřenými dveřmi, na kterém měl právě Lei Jun navrhnout interní slogan „Xiaomi Iron Army, three years of victory!“ (volně přeloženo jako „Železná armáda Xiaomi, tři roky vítězství!“). V proslovu, který šéf Xiaomi během meetingu přednesl, vytyčil tříletý cíl na ovládnutí čínského trhu s mobilními telefony. Čínský výrobce mimo jiné touží získat většinový tržní podíl v oblasti 5G technologií.
V lednu letošního roku vydala společnost strategický plán, který se zaměřuje na dva hlavní pilíře – chytré telefony a umělou inteligenci za účelem vytvoření chytrého ekosystému, v němž budou propojená všechna zařízení. Vedoucí pozice na čínském trhu rozhodně není zaručena, v současné době se totiž na první příčce vyhřívá konkurenční Huawei, které se bez boje rozhodně nevzdá.